• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Lady Grace
    Sanne.69 skrev 2011-09-22 04:15:15 följande:
    Hej alla! Vilka fina bilder på bebisarna så söta dom är ( till busungarna mamma) jag längtar tills mina 2 busungar kommer.  de är livat som bara den i magen . jag åker in och ut från lasarettet  med misstänkt havandeskapsförgiftning är i v. 32 + 3 . jag har jätte svårt med min andning värst på kvällar och nätter men kom hem från lasarettet igår de är tydligen så de är .någon annan som har svårt med svullna ben,fötter trötthet svårt för att andas för tydligen var alla prover bra på mig igen så de fanns ingen anledning att jag skulle stanna kvar. de känns jätte skönt att blodtrycklet är bättre att prover är bra men jag mår ju skit,vet ej hur länge man ska orka att ha så svårt för att andas. någon annan som har tips på hur jag ska göra har ju lite tid kvar ska ju ej komma förrän 13 november kram
    Svullna fötter känner jag igen i af dom enda skorna jag får på mig nu förtiden är sambons foppa tofflor :-S
  • xarizaw
    maha skrev 2011-09-21 22:33:38 följande:
    Usch vilken dag med all väntan! Men skönt att veta som du säger att det finns ett slut!
    Härligt att det snart är dags! Med tanke på att du är öppen och nu har mensvärk startar det kanske när som, härligt!
    Måste fråga vad hinnsvepning är? I min diabetes info står det att det görs ca v 38 om barnen är stora, men har inte koll på vad det är!
    Kollade efter dig i väntrummet när vi var färdiga hos bm men såg dig inte.
    Lycka till!

Visst va det lång väntan men värt det i slutändan. E 37+0 idag så jag går in i min 38:e vecka nu... Visste inget om hinnsvepning förrän igår. Hittade den här förklaringen: "Friläggning" av fosterhinnorna/Hinnsvepning En del läkare frilägger fosterhinnorna för att stimulera förlossningsarbetet. Detta sker genom att man för bort hinnorna från livmodershalsen utan att ta hål på dem. Proceduren är obehaglig men kan sätta igång förlossningsarbetet.

Å, ja det kändes, djupa andetag o en hand å hålla i va inte fel ;) men det e ju inget mot vad komma skall. Hade mensvärk hela kvällen igår, men bara svagt idag men slemproppen e snart ett minne blott, Kommer en hel del rejäla "geleklumpar" (ursäkta detaljen men tror ni e rätt härdade) Känner mig mer avslappnad o lugn än jag gjort på mkt länge, vet nu att det inte e långt kvar. Snart dax å lämna sonen. Får läsa å skriva mer sen.
    Kram på er!!     
    xarizaw 37+0
  • Mem3
    Lady Grace skrev 2011-09-22 07:54:00 följande:
    Svullna fötter känner jag igen i af dom enda skorna jag får på mig nu förtiden är sambons foppa tofflor :-S
    ja jag med jag har gympa skor jag få på mig men kan knappt knyta haha..så foppa tofflor är det nua innemodet
  • Sjejn
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-22 09:29:46 följande:
    Ni med tonårsdöttrar.
    Jag bävar nog lite för att ha två samtidigt
    Hehe, folk tycker att det är vääldigt roligt att påminna oss om att vi kommer att ha en 19-åring, en 17-åring, en 15-åring och två 13-åringar på en och samma gång.Cool 

Min tröst är att man i alla fall hinner växa med dem på vägen dit också, de vaknar ju inte en morgon och har gått pang från 3 - 13-åring liksom. Just nu är det tillräckligt spännande att hänga med i sexåringens värld...*s*
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-22 09:29:46 följande:
    Ni med tonårsdöttrar.
    Jag bävar nog lite för att ha två samtidigt
    det är mannens stora skräck om det skulle komma två tjejer =)

Inatt har jag sovit dåligt som fan... är inte dock inte särskilt trött just nu men det lär väl ändra på sig. Ska tillbaka till sjukan sen o kolla tappen samt göra TUL. Sen får vi se om jag får komma hem eller om jag blir kvar. Min gissning är att allt är lugnt och att jag får komma hem, har ju inte så mkt sammandragningar o inte så många som gör ont......

Är jag den enda som inte har packat BB-väskan? Vi har inte ens fått till det med att tvätta bebiskläderna.... o vagnen är fortfarande att hämta...  
  • Sjejn
    mumama skrev 2011-09-22 09:40:57 följande:
    det är mannens stora skräck om det skulle komma två tjejer =)

Inatt har jag sovit dåligt som fan... är inte dock inte särskilt trött just nu men det lär väl ändra på sig. Ska tillbaka till sjukan sen o kolla tappen samt göra TUL. Sen får vi se om jag får komma hem eller om jag blir kvar. Min gissning är att allt är lugnt och att jag får komma hem, har ju inte så mkt sammandragningar o inte så många som gör ont......

Är jag den enda som inte har packat BB-väskan? Vi har inte ens fått till det med att tvätta bebiskläderna.... o vagnen är fortfarande att hämta...  
    Ingen BB-väska packad eller kläder tvättade här heller. Spjälsängar till dagsömn har vi inte skaffat (behöver ha en uppe och en nere...). Jag leker fortfarande struts och stoppar huvudet i sanden, jag tror jag är i en förnekelsefas för tillfället.
  • Sjejn

...fast mitt undermedvetna börjar nog förbereda sig, jag drömde en rätt realistisk dröm om bebisarna häromnatten. De föddes, och förlossningen var det nog inget konstigt med, det var folk som styrde ut tvåan och allt sådant där. De var hemskt söta, hade sond i näsan också (lite har jag vant mig vid bilderna av lite tidigt födda kottar nu *s*) och så fick de sådana där små armband på sig och vi frågade om vi fick skriva deras namn på för att kunna skilja dem åt - namnen var desamma som vi bestämt sedan länge. De var ganska olika stora men mådde bra.

Det mindre realistiska var väl att min man tappade en av dem under en stol och den andra typ rullade av förlossningssängen. Skrattande

• mumama

jag har en fråga om udda smärta....

Jag har ont i midjan liksom som håll, sen får jag horribelt ont i revbenen när jag ligger ner, och det är inte bebisarna som trycker eftersom de ligger mkt längre ner... o så har jag liksom ont i plexus/magen. 
    Någon anna som har det så? 

Svar på tråden tvillingar i höst?