• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • snuttisen3
    Mem3 skrev 2011-09-21 13:02:06 följande:
    Har nu kommit hem från tillväxtultraljudet och det va svårmätt... men fick iaf lite vikter skriver de ifall någon  läser det... Tv1 2078 g -10% och Tv2  2927 g +26% (jag är i vecka 33+5 idag) men som sagt hon sa att jag skulle ta det med en nypa salt då det röde sig så mycket så man visste vad man hade dem. Så nästa gång om 2 veckor ska hon ha med en anna där som kan mäta och hjälpa för det va så svår mätta... Nu ska jag iaf vila innan jag ska hämta dottern på dagis...

En fråga vart skickar man moderskapsintyget, jag vet till fsk men vilken adress?
    Jag gick ner til fsk och så skickade dem det åt mig.
    snuttisen1 v. 32+1
  • snuttisen3

Skönt att kunna sova lite på förmiddagen då jag sovit dåligt inatt, pga att varit tvungen att kissa 5 gånger. Vissa nätter räcker det med en gång men inte inatt inte. Hoppas denna kommande natten blir bättre.

snuttisen1 v.32+1
  • Nidra

Hej alla!

Nu är vi äntligen hemma! Hjalmar och Einar föddes den 16/9 kl 09.01 och 09.02 med akut snitt. Einar (som var den lille) behövde CPAP i några timmar efter snittet och sedan hade han lite svårt att hålla sitt blodsocker så han vårdades totalt 5 dygn på barnkliniken. Hjalmar vägde 3200g och Einar 2300g. Nu är vi hemma och matar på så mycket vi kan, de får snutta på mig och sedan fyller vi på med ersättning till dom storknar . Vi är överlyckliga och gråter av glädje för minsta lilla . Imorgon ska vi på återbesök för att väga Einar och se så att han växer som han ska. Han är så himla liten, inga kläder passar så vi får rulla upp 17 varv på ärmar och ben .
    Själv känner jag mig fortfarande sliten efter snittet men jag börjar i alla fall få tillbaka full rörlighet och kan göra det mesta nu (utom att lyfta tungt förstås). Ryggen tar stryk när man inte har några magmuskler, det är lite jobbigt. Jag käkar alvedon och ipren regelbundet och då känner jag mig någorlunda pigg. Mjölken har runnit till och då blir man ju lite ruggig och sliten.
    Vi är så glada att de är hos oss nu och att oron för hur dom mår nästan är borta. Nu ska vi få Einar att bli tjock!

Ha det gott alla! Kram!
    (Har inte hunnit läsa igenom allt ni har skrivit)

Mvh Nidra

• snuttisen3
    Nidra skrev 2011-09-21 13:36:48 följande:
    Hej alla!

Nu är vi äntligen hemma! Hjalmar och Einar föddes den 16/9 kl 09.01 och 09.02 med akut snitt. Einar (som var den lille) behövde CPAP i några timmar efter snittet och sedan hade han lite svårt att hålla sitt blodsocker så han vårdades totalt 5 dygn på barnkliniken. Hjalmar vägde 3200g och Einar 2300g. Nu är vi hemma och matar på så mycket vi kan, de får snutta på mig och sedan fyller vi på med ersättning till dom storknar . Vi är överlyckliga och gråter av glädje för minsta lilla . Imorgon ska vi på återbesök för att väga Einar och se så att han växer som han ska. Han är så himla liten, inga kläder passar så vi får rulla upp 17 varv på ärmar och ben .
    Själv känner jag mig fortfarande sliten efter snittet men jag börjar i alla fall få tillbaka full rörlighet och kan göra det mesta nu (utom att lyfta tungt förstås). Ryggen tar stryk när man inte har några magmuskler, det är lite jobbigt. Jag käkar alvedon och ipren regelbundet och då känner jag mig någorlunda pigg. Mjölken har runnit till och då blir man ju lite ruggig och sliten.
    Vi är så glada att de är hos oss nu och att oron för hur dom mår nästan är borta. Nu ska vi få Einar att bli tjock!

Ha det gott alla! Kram!

Mvh Nidra
    Grattis till killarna. Skönt att ni har fått komma hem.
    snuttisen1 v.32+1
  • Lyckan12

Grattis nidra! Vahärligt att höra att allt gått så bra, hoppas einar tjockar på sig ordentligt

• Sjejn
    Nidra skrev 2011-09-21 13:36:48 följande:
    Hej alla!

Ha det gott alla! Kram!

Mvh Nidra
    Grattis!! Så härligt att höra hur allt gått, hoppas att lilleman växer på sig som han ska.Hjärta

Jag har förresten en fyraårig Einar hemma, så jag gillar namnsmaken.Flört
  • Sjejn
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-21 13:04:07 följande:
    Sjejn
    Skönt att du förstår mig
    Jag önskade aldrig att Alice och Iris skulle komma förtidigt, jag hade gärna, trots allt ont velat gå tiden ut.
    Jag tänkte mycket på att det var sista gången jag var gravid. Graviditeten med Måns kändes inte alls så jobbig att den tog slut eftersom jag då visste att jag skulle få vara gravid igen, så vida inget strulade.
    Jo, det är enormt  vemodigt, tycker jag. Men som sagt, väldigt kluvna känslor när man är så här mitt i det och man samtidigt längtar efter att de här sista veckorna ska gå riktigt fort...
  • Ladycocos

GRATTIS Nidra!!!!

Ang flera barn/graviditeter så känns det som en utopi eftersom jag fyller 40 nu i oktober, och att 3 barn känns lite lagom hanterbart
    Men min käre make pratade för ett par dagar sen redan om att försöka få ett till om något år.... Jag upplyste honom att vi kan ta den diskussionen när vi överlevt första året som 3barnsföräldrar!    

Svar på tråden tvillingar i höst?