• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Mem3
    mumama skrev 2011-09-22 09:40:57 följande:
    det är mannens stora skräck om det skulle komma två tjejer =)

Inatt har jag sovit dåligt som fan... är inte dock inte särskilt trött just nu men det lär väl ändra på sig. Ska tillbaka till sjukan sen o kolla tappen samt göra TUL. Sen får vi se om jag får komma hem eller om jag blir kvar. Min gissning är att allt är lugnt och att jag får komma hem, har ju inte så mkt sammandragningar o inte så många som gör ont......

Är jag den enda som inte har packat BB-väskan? Vi har inte ens fått till det med att tvätta bebiskläderna.... o vagnen är fortfarande att hämta...  
    Haha min sambo säger att det gör inget om det skulle vara två tjejer nu, men tänk om några år hihi..mig spelar det ingen roll så länge det är friska...
    Sjejn skrev 2011-09-22 09:49:50 följande:
    Ingen BB-väska packad eller kläder tvättade här heller. Spjälsängar till dagsömn har vi inte skaffat (behöver ha en uppe och en nere...). Jag leker fortfarande struts och stoppar huvudet i sanden, jag tror jag är i en förnekelsefas för tillfället.
    Har nästan packat hela väskan och sängar har jag men orka inte ens bry mig att sätta ihop dem antingen gör vi det när vi kommer hem eller så får sambon fixa det själv
  • Ladycocos
    Sjejn skrev 2011-09-22 09:40:43 följande:
    Hehe, folk tycker att det är vääldigt roligt att påminna oss om att vi kommer att ha en 19-åring, en 17-åring, en 15-åring och två 13-åringar på en och samma gång.Cool 

Min tröst är att man i alla fall hinner växa med dem på vägen dit också, de vaknar ju inte en morgon och har gått pang från 3 - 13-åring liksom. Just nu är det tillräckligt spännande att hänga med i sexåringens värld...*s*

Jag funderar ibland över all mat jag kommer att laga... Redan idag så har jag ju en make som äter STORA lass (har ett fysiskt krävande arbete) och 2åringen slår oss med häpnad över vilka lass som går i den lilla smala kroppen!!
    En 2årings middag igår: 2 mellanstora potatisar, 1,5 isterband och ett lass med gröna ärtor!
    Han hade dessutom klämt i sig ett äpple och nästan en hel banan till mellis, och slukade sen 2 dl välling innan läggning Förvånad
  • november11

Ingen väska packad här heller, har lagt fram lite grejor men får liksom inte tummen ur att göra något åt det
    Har satt ihop en säng men den andra står fortfarande i delar. Har iallafall skruvat ihop skötbordet och ställt in det på toaletten.
    Det känns liksom fortfarande overkligt att det kan vara dags snart. Är i v. 34+0 idag.
    Enligt besök på förlossningen i måndags så har den första bebisen så gott som fixerat sig, men ag vet inte vad det innebär egentligen.

Spännande med alla bebisar som är på väg ut i världen

Skräcken för förlossningen kommer över mig ibland, medan jag i nästa stund tror att det kommer att gå hur bra som helst

• Busan10
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-22 09:29:46 följande:
    Ni med tonårsdöttrar.
    Jag bävar nog lite för att ha två samtidigt
    När man minns tillbaka hur man själv var i tonåren så är jag väldigt glad att det blir tre pojkar =)
    Får försöka mig på en tjej nästa gång ;)
  • Busan10

Hur tittar läkarna om man läcker fostervatten?

här på sjukhuset lär jag ju sova med trosor på mig vilket jag aldrig gör annars och dom är ganska fuktiga när jag vaknar, men tror jag haft så här hela graviditeten..

• spattanjansson
    Busungarnas mamma: Åhhhh så himla fina dom är tjejerna

Mumama: Vi har heller inte packat BB väskan. Min man tjajtar att jag ska göra det men det känns tydligen itne tillräckligt viktigt för mig :)  Känns som man överlever utan den, I min ligger än så länge 1 par inneskor och varsin pop nalle till bebisarna :) Däremot är nästan alla kläder, täcken, lakan etc tvättade...MEN inte iorndingställt :)

Sjejn: vilken knasig dröm : ) Jag drömde oxå häromnatten att mina barn var helt ludna...hade hår ända ner till ögonen :) 
  • slamsung

Hej alla ni tvilling gravida, är det själv v.32.  Vilken vecka kände ni att ni inte fixa de där med mathandling och städning och dylikt????

• knyttenasmamma

Som ni kanske sett påFB såkom Felix o Theodor i tisdags i v 29+1. Felix var 39 cm å vägde 1242g å Theodor 37 cm å 1176g så de var båda lite under normala kurvan. de mår fint å skrek när de kom! De förlöstes m kejsarsnitt för Theodor (nr2) låg i säte och när de är så små blir påfrestningen för nr 2 alltid stor och för stor för att födas i säte. läkaren vi pratade m trodde att alla prematura tvillingar på sikt skulle börja förlösas m snitt då man sett i en del studier att 2an far illa oavsett bjudning av en vaginal förtidsförlossning. nåja, pojkarna mår så bra de kan säger personalen på neo och tycker att de är stabila och friska. de får lite tryckhjälp m cpap- men klarar sig utan syrgas, de får lite extra blod å blodplasma då deras egna förmåga att producera nytt blod (efter prover) å koagulera blod inte är så bra (vilket är normalt i deras ålder) Vi fick redan första kvällen ta ut dom från kuvösen å de fickj ligga var sin stund på mitt bröst. igår tog vi ut dom igen å så fick pappan hålla felix å jag höll theodor på mitt bröst. otroligt nog har det även börjat komma några droppas råmjölk. Kunde pumpa när theodor låg mellan mina bröst igår och sen fick pojkarna några droppar mjölk på var sin napp som de kunde suga på. man såg även att de sög och sugreflexerna fungerade på nappen, men det är för tidigt ännu för dom att amma. Hoppas att jag även ska kunna producera mer mjölk framöver.men brösten har redan vuxit rejält så d det borde vara ett gott tecken!

• xarizaw
    knyttenasmamma skrev 2011-09-22 11:27:50 följande:
    Som ni kanske sett påFB såkom Felix o Theodor i tisdags i v 29+1. Felix var 39 cm å vägde 1242g å Theodor 37 cm å 1176g så de var båda lite under normala kurvan. de mår fint å skrek när de kom! De förlöstes m kejsarsnitt för Theodor (nr2) låg i säte och när de är så små blir påfrestningen för nr 2 alltid stor och för stor för att födas i säte. läkaren vi pratade m trodde att alla prematura tvillingar på sikt skulle börja förlösas m snitt då man sett i en del studier att 2an far illa oavsett bjudning av en vaginal förtidsförlossning. nåja, pojkarna mår så bra de kan säger personalen på neo och tycker att de är stabila och friska. de får lite tryckhjälp m cpap- men klarar sig utan syrgas, de får lite extra blod å blodplasma då deras egna förmåga att producera nytt blod (efter prover) å koagulera blod inte är så bra (vilket är normalt i deras ålder) Vi fick redan första kvällen ta ut dom från kuvösen å de fickj ligga var sin stund på mitt bröst. igår tog vi ut dom igen å så fick pappan hålla felix å jag höll theodor på mitt bröst. otroligt nog har det även börjat komma några droppas råmjölk. Kunde pumpa när theodor låg mellan mina bröst igår och sen fick pojkarna några droppar mjölk på var sin napp som de kunde suga på. man såg även att de sög och sugreflexerna fungerade på nappen, men det är för tidigt ännu för dom att amma. Hoppas att jag även ska kunna producera mer mjölk framöver.men brösten har redan vuxit rejält så d det borde vara ett gott tecken!

Grattis till pojkarna!! {#emotions_dlg.flower} Skönt att de mår så bra kom ju ganska tidigt ändå... Hoppas du oxå mår bra!
  • Busungarnas mamma

Måns målade precis med en bläckpenna i soffan...han passade på medans vi matade tjejerna.
    2-åringar är ju så underbara emellanåt
    Ska prova att få bort det med vanlig maskintvätt, funkar inte det så får jag prova Tabort, och funkar inte det vet jag inte vad jag ska göra. Soffklädseln är beige, så blått bläck syns verkligen.

Svar på tråden tvillingar i höst?