• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Prezzo

Busan: nähä . Men du, Det var någon som lade in själva kurvan för ett tag sedan, den borde överrenstmma bättre med BM listan. Vet dock inte vilken sida den ligger på...

• xarizaw

Grattis Nidra! Hjärta Å Gellah, vad skönt! Så spännande, tänk i morgon får du träffa dina bebisar!! Lycka till{#emotions_dlg.flower}

Min dag.... Ja, för mig blev det en lång dag med mkt väntan. Först TUL 9:20, fick dock inte komma in förrän 9:50 o sen obokad på AOM för förlossningplanering. Blev dock lång väntan efersom läkaren fick gå ner på förlossningen å slutligen göra ett snitt. Blev inte min tur förrän närmare 14:30, ctg å en busig kille som gömde sig, ville inte alls samarbeta. Tappmätning å hinnsvepning.Tappen, ja... det visar sig att jag e öppen 2-3 cm. Ska tbx för koll på fredag å sätts troligtvis igång på måndag om inget hänt. Så det e en väldigt lättad, trött, kvinna med kanske max 5 dagar kvar som sitter vid datorn :) Såå skönt å veta att det finns ett slut!
    Läkaren va ju å rotade lite å har haft mensvärk sedan dess... Tror inte det blir bebisar i natt men vem vet kanske  innan måndag! Ena tvillingen va väldigt svårmätt men uppskattad vikt va ca 3000g och 3400g :) Samtidigt som jag e sanslöst lättad börjar jag bli riktigt nervös, tror inte att jag vill föda barn hahaha.... Har nog verkligen förträngt den biten Skäms  

Xarizaw 36+6
  • Gandalf
    Busan10 skrev 2011-09-21 18:56:19 följande:
    Tack, men den stämmer inte med barnmorskans tabell..
    enligt min förra mätning i v25+0 så var förväntad vikt 808g.. och enligt tabellen 660g..
    Jag har också sett att värdena inte stämmer. Kanske menar de v 25+ när de skriver 26 men får det inte riktigt att stämma ändå.....
  • Busungarnas mamma

gellah

Nämen oj, vad spännande Glad
    Tänker på er och önskar er all lycka i morgon Hjärta

Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Sjejn

Här händer det verkligen grejer varje dag nu! Bebisar till höger och vänster ju.;) Superhäftigt och lite svårt att fatta att det på något sätt innebär att det närmar sig för mig med...

• Busan10
    Gandalf skrev 2011-09-21 20:21:18 följande:
    Jag har också sett att värdena inte stämmer. Kanske menar de v 25+ när de skriver 26 men får det inte riktigt att stämma ändå.....
    jag hade också den tanken men fick inte heller ihop det riktigt =/

Frågade iaf en barnmorska nyss så hon kollade tabellen och då sa hon 900g var förväntad vikt.
    det innebär alltså (med mina dåliga matte kunskaper uträknat) att våra väger ca 780g, 840g och 855g..
  • mumama

en trött ledsen och irriterad mumama kryper in i tråden och säger att jag kommit hem. Bråkar fortfarande med fk eftersom de anser att jag skulle vara arbetslös.... 

går o lägger mig och hoppas på att morgondagen blir bättre 

• Busan10

på samma bra humör som jag då.. Nu laddar vi om och hoppas på bättre feeling imorgon. Kram

• spattanjansson

Gellah: lycka till :) va spännande!!!! Ego: ja det med namn är så svårt...jag blir sur på maken när han kommer med enligt mig mindre fina namn :) vill ju ha igenom min vilja!!!! :) tycker hela namnbiten är lite ångestframkallande...dom ska ju lixom leva med dom hela livet.....

Svar på tråden tvillingar i höst?