• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • silverbebis
    Xarizaw: Vad härligt då har du ju inte långt kvar! Då får du ju snart se dem Härligt bra vikter...

Mumama: vad skönt att du kommit hem Hoppas du får någon ordning på Fk....
  • Sjejn
    mumama skrev 2011-09-21 21:26:00 följande:
    en trött ledsen och irriterad mumama kryper in i tråden och säger att jag kommit hem. Bråkar fortfarande med fk eftersom de anser att jag skulle vara arbetslös.... 

går o lägger mig och hoppas på att morgondagen blir bättre 
    Välkommen hem! Hoppas du får sova inatt och att ni får någon ordning på FK snart...
  • Sjejn
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-21 22:16:46 följande:
    Idag är Alice och Iris tre veckor HjärtaHjärta

Så ljuvliga!Hjärta
  • Bellas7

Busungarnasmamma vad härliga bilder :) så söta. Vilken storlek på kläderna De passar så fint :)

• Gandalf
    Busungarnas mamma skrev 2011-09-21 22:16:46 följande:
    Idag är Alice och Iris tre veckor HjärtaHjärta
    Vilka snuttisar! Glad
  • maha
    xarizaw skrev 2011-09-21 20:18:55 följande:
    Grattis Nidra! Hjärta Å Gellah, vad skönt! Så spännande, tänk i morgon får du träffa dina bebisar!! Lycka till{#emotions_dlg.flower}

Min dag.... Ja, för mig blev det en lång dag med mkt väntan. Först TUL 9:20, fick dock inte komma in förrän 9:50 o sen obokad på AOM för förlossningplanering. Blev dock lång väntan efersom läkaren fick gå ner på förlossningen å slutligen göra ett snitt. Blev inte min tur förrän närmare 14:30, ctg å en busig kille som gömde sig, ville inte alls samarbeta. Tappmätning å hinnsvepning.Tappen, ja... det visar sig att jag e öppen 2-3 cm. Ska tbx för koll på fredag å sätts troligtvis igång på måndag om inget hänt. Så det e en väldigt lättad, trött, kvinna med kanske max 5 dagar kvar som sitter vid datorn :) Såå skönt å veta att det finns ett slut!
    Läkaren va ju å rotade lite å har haft mensvärk sedan dess... Tror inte det blir bebisar i natt men vem vet kanske  innan måndag! Ena tvillingen va väldigt svårmätt men uppskattad vikt va ca 3000g och 3400g :) Samtidigt som jag e sanslöst lättad börjar jag bli riktigt nervös, tror inte att jag vill föda barn hahaha.... Har nog verkligen förträngt den biten Skäms  
    Usch vilken dag med all väntan! Men skönt att veta som du säger att det finns ett slut!
    Härligt att det snart är dags! Med tanke på att du är öppen och nu har mensvärk startar det kanske när som, härligt!
    Måste fråga vad hinnsvepning är? I min diabetes info står det att det görs ca v 38 om barnen är stora, men har inte koll på vad det är!
    Kollade efter dig i väntrummet när vi var färdiga hos bm men såg dig inte.
    Lycka till!
  • Busungarnas mamma
    Sjejn skrev 2011-09-21 22:21:10 följande:
    Så ljuvliga!Hjärta

Tack Hjärta
    Bellas7 skrev 2011-09-21 22:24:15 följande:
    Busungarnasmamma vad härliga bilder :) så söta. Vilken storlek på kläderna De passar så fint :)

Tack Glad
    Det är stl 44, jag beställde från ellos. 
    Gandalf skrev 2011-09-21 22:25:50 följande:
    Vilka snuttisar! Glad
    Ja, de har händerna i munnen nästan hela tiden Glad 

Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Busungarnas mamma

xarizaw

Oj, vilken jobbig dag med lång väntan.
    Låter ju som du har dina bebisar hos dig snart

Det är så spännande att följa er alla, och vad mycket det händer nu      

Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Sanne.69

Hej alla! Vilka fina bilder på bebisarna så söta dom är ( till busungarna mamma) jag längtar tills mina 2 busungar kommer.  de är livat som bara den i magen . jag åker in och ut från lasarettet  med misstänkt havandeskapsförgiftning är i v. 32 + 3 . jag har jätte svårt med min andning värst på kvällar och nätter men kom hem från lasarettet igår de är tydligen så de är .någon annan som har svårt med svullna ben,fötter trötthet svårt för att andas för tydligen var alla prover bra på mig igen så de fanns ingen anledning att jag skulle stanna kvar. de känns jätte skönt att blodtrycklet är bättre att prover är bra men jag mår ju skit,vet ej hur länge man ska orka att ha så svårt för att andas. någon annan som har tips på hur jag ska göra har ju lite tid kvar ska ju ej komma förrän 13 november kram

• Lady Grace
    xarizaw skrev 2011-09-21 20:18:55 följande:
    Grattis Nidra! Hjärta Å Gellah, vad skönt! Så spännande, tänk i morgon får du träffa dina bebisar!! Lycka till{#emotions_dlg.flower}

Min dag.... Ja, för mig blev det en lång dag med mkt väntan. Först TUL 9:20, fick dock inte komma in förrän 9:50 o sen obokad på AOM för förlossningplanering. Blev dock lång väntan efersom läkaren fick gå ner på förlossningen å slutligen göra ett snitt. Blev inte min tur förrän närmare 14:30, ctg å en busig kille som gömde sig, ville inte alls samarbeta. Tappmätning å hinnsvepning.Tappen, ja... det visar sig att jag e öppen 2-3 cm. Ska tbx för koll på fredag å sätts troligtvis igång på måndag om inget hänt. Så det e en väldigt lättad, trött, kvinna med kanske max 5 dagar kvar som sitter vid datorn :) Såå skönt å veta att det finns ett slut!
    Läkaren va ju å rotade lite å har haft mensvärk sedan dess... Tror inte det blir bebisar i natt men vem vet kanske  innan måndag! Ena tvillingen va väldigt svårmätt men uppskattad vikt va ca 3000g och 3400g :) Samtidigt som jag e sanslöst lättad börjar jag bli riktigt nervös, tror inte att jag vill föda barn hahaha.... Har nog verkligen förträngt den biten Skäms  
    Känner igen känslan att man kommer på "Oj kommer jag verkligen klara av att födda barn!"
    Vissa stunder känner jag mig som en super woman och tänker att det här kommer gå så bra,
    nästa sekund blir jag gråt färdig och  undrar vad jag gett mig in på egentligen :-S
Svar på tråden tvillingar i höst?