• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • JohannaOMikael

Då var man inlagd på BB. Fått två bricanyl sprutor som inte hjälpt plus en för att skynda på lungorna! Segt !! Varför måste de stanna upp de??!!!!??

• spattanjansson
    JohannaOMikael skrev 2011-09-22 18:40:07 följande:
    Då var man inlagd på BB. Fått två bricanyl sprutor som inte hjälpt plus en för att skynda på lungorna! Segt !! Varför måste de stanna upp de??!!!!??
    Men hoppla! Vad händer här. Kommer det bli bebisar för dig med då inom kort? Hur kom det sig att du åkte in?
  • mumama
    de vill att kortisonet ska verka innan de kommer... antar att du kommer få tractasil sen som d e inte hjälper med bricanyl ( själv avskyr jag det numera eftersom biverkningarna är värre än sammandragningarna)

Lycka till o hoppas att du snart har dina knoddar hos dig! 
  • spattanjansson

Jag måste säg att att jag mår ganska så bra och önskar att dom stannar inne i minst 3 veckor till. Visst..jag är trött, det börjar göra ont att gå, sova är ju pest och pina men annars så har jag det faktikst ganska så bra och det verkar bebisarna oxå ha i magen :)

Idag har vi ÄNTLIGEN fått tummarna ut och åkt till banken och ändrat våra huslån. Framför allt har vi ändrat lite på amorteringarna nu när jag ska vara hemma. 5000 mindre i månaden att betala=mindre föräldrardagar som behöver tas ut. Känns jätteskönt!!!! Nu är det bara biljäklen kvar som ska bytas sen är allt sånt f ixat!!

• JohannaOMikael

Bra fråga. Dom ger mig bricanyl fast jag inte vill. Hehe. Jag åkte in för att jag fick värkar kl.13 med 2min mellanrum. Och det vill inte ge med sig. Håller tummarna för att de ska komma igång trotts alla sprutor! Ego i know

• mumama
    JohannaOMikael skrev 2011-09-22 18:47:38 följande:
    Bra fråga. Dom ger mig bricanyl fast jag inte vill. Hehe. Jag åkte in för att jag fick värkar kl.13 med 2min mellanrum. Och det vill inte ge med sig. Håller tummarna för att de ska komma igång trotts alla sprutor! Ego i know
    Vet PRECIS hur du har det! HOPPAS att det sätter igång så att du slipper lida mer!
  • Sjejn
    spattanjansson skrev 2011-09-22 18:47:01 följande:
    Jag måste säg att att jag mår ganska så bra och önskar att dom stannar inne i minst 3 veckor till. Visst..jag är trött, det börjar göra ont att gå, sova är ju pest och pina men annars så har jag det faktikst ganska så bra och det verkar bebisarna oxå ha i magen :)
    Ja, alltså, hur trött jag än är på att vara gravid och av den anledningen vill ha ut dem nu på stört så vill jag ju samtidigt egentligen helst att de ska få vara kvar därinne typ 3 veckor till, allt blir ju så mycket enklare om de är hyfsat "färdiga" när de kommer ut...
    Vi är väl ganska lika långt gångna (33+5 idag för mig), och i söndags när jag var in så sade de att de varken skulle göra något för att stoppa eller ge kortison för lungorna om det verkade vara "på riktigt", vilken skillnad det är... Håller tummarna för att de kommer snart, för jag gissar att det är vad du vill.
  • spattanjansson
    JohannaOMikael skrev 2011-09-22 18:47:38 följande:
    Jättelycka till
  • Busan10
    Oj oj oj! Dom vill att kortisonet ska hinna utveckla lungorna så dom kommer vilja stoppa upp det till 24h efter sista sprutan. Hoppas dom kommer efter det =)

Lycka till!
Svar på tråden tvillingar i höst?