• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • sommar

Kanske skulle skriva att jag haft ont i huvudet flera dagar men inte förrens i natt det kommit så jag velat dö av det.

• MCT79
    sommar skrev 2011-09-23 07:36:35 följande:
    Hej tjejer! Grattis till era små helt bedårande bebisar. Lite kul att jag läste våra smås namn på två av dom ;) jag har läst en del av tråden men tappar lätt bort mig. Blir glad av att läsa men jag kan ibland känna att jag inte tillför tråden nåt. Har mått upp och ner. Eller bebisarna mår utmärkt. Var på tul i måndags och läkarn sa att det är sällan han ser tvillingar som växer exakt enligt enlingskurvan. Dock har jag haft diverse krämpor som foglossning, ont i ryggen. Varit på sjukhuset 3 gånger i veckan för att få järn då mitt hb legat väldigt lågt. Har börjat få en del sammandragningar. Vilka jag nu börjat vakna av och nu i natt så har en fruktansvärd huvudvärk kommit. En sån där som man inte ens kan titta. Tror jag dör snart!! Ska få iväg grabben till skolan och sen blir det platt fall på soffan. E jag bara löjlig eller ska man ringa förlossningen och be dom kolla upp det?? Vill inte vara jobbig och ivägen hela tiden :( är nog lite sån av naturen. Tänker alltid att det finns säkert dom som behöver derass vård bättre. Jag var ju där i förrgår och kunde inte med att fråga då :( har ju bf 13 november. Är i v 32+5 hoppas det e ok att jag skriver av mig här
    Jag är ingen expert men huvudvärk är ju ett av symtomen vid HF så det kanske är värt att kolla upp?
    Väntar tvillingar! 17+5 idag!
  • Ladycocos

Sommar: ring förlossningen eller din BM om du känner dig orolig över huvudvärken.
    Men kanske kan det lugna dig lite om jag säger att lågt Hb ofta resulterar i huvudvärk...

Jag hade de problemen i början av graviditeten, och för mig hjälpte koffein förvånansvärt bra!

• spattanjansson

Har oxå haft hemsk huvudvärk inatt. Hela vänstra sidan. Tror dock attmin är spänningshuvudvärk. Tog ju blodtryck i onsdags... Men eftersom jagenvisas att inte ta Alvedon heller så led jag hela natten och fick ingen sömn. Vid 5. Stod jag inte ut längre och tog 2 Alvedon och lyckades sova i någon timme och sen dess är det lite bättre.
    Nästa gång ska jag ta aövedon när jag börjar känna verken och inte när dom är som värst. Nu blir det sänghäng på förmiddagen istället för ett jobbmöte.....
    En vecka kvar och jobba sen är jag i v 36 och då blir det fulltidssjukskrivning.

• snuttisen3

Idag på förmiddagen ska jag på TUL för att se hur bebisarna växer i magen. Återkommer med rapport när jag kommer hem.

snuttisen1 v.32+3
  • sommar

Jag har fått upp mitt hb till 104 så det har känts bättre på den fronten. Har försökt sova nu men det e ju helt hopplöst. Man vill ju inte mer. Kan dom bara inte plocka ut dom. Vilket dom i och för sig inte ska göra för dom ligger med huvudet ner båda två. Men GUUUUD"!!!!!!!!!!!!!!! Sätt igång mig!!!!! Blä!!!!!!!!!!!!!

• mumama

idag vaknade jag kl 7.30 =)) heeeyyy!

Dagen är späckad med grejjer att göra idag! Tvätta bebiskläder ( har ÄNTLIGEN egen tvättmaskin igen!) fixa BB väskorna ( ar tänkt ha två , en till mig eftersom jag åker in o ut på sjukan och en till bebisar med kläder o sånt. Sen ska jag fixa sonens rum så att det slipper se ut som ett förråd.
    Knåpa ihop ett överklagande till försäkringskassan ska jag oxå hinna med.  

Sen ska sonen till avlastningsfamiljen och jag och manne ska åka o fylla på skåpen här hemma =) tomt är ett gullig ord på våra matförråd idag :D

Åh ja så ska det möbleras om i sovrummet med så att bebisarna får plats.

Har sammandragningar och de kommer antagligen bli värre men jag orkar inte bry mig längre. Vill de komma ut lär de göra det om inte så tar jag några panocod och hoppas på att jag överlever.
    Vill INTE längre! 

• Gandalf

Stånk! Är det fler som känner att de har en bebis i halsgropen hela tiden. Kräks Usch, det har verkligen börjat trycka på uppåt nu senaste veckorna. Vaknar på nätterna av att det trycker i bröstet och känns som man ska spy och kan knappt andas! Blä

Försöker ligga med huvudet högt men det hjälper inte alltid. Kan ju ha den känslan även när jag sitter och står.

Tror att det är Tv 2 som trycker på magsäck och andning eftersom den har huvudet däruppe.

Det är väl som värst nu kan jag tro (är i v 31 +2) sen sjunker det väl ner lite. (Då trycker det ju neråt istället....Obestämd)

• Sjejn
    mumama skrev 2011-09-23 10:46:59 följande:
    idag vaknade jag kl 7.30 =)) heeeyyy!

Dagen är späckad med grejjer att göra idag! Tvätta bebiskläder ( har ÄNTLIGEN egen tvättmaskin igen!) fixa BB väskorna ( ar tänkt ha två , en till mig eftersom jag åker in o ut på sjukan och en till bebisar med kläder o sånt. Sen ska jag fixa sonens rum så att det slipper se ut som ett förråd.
    Knåpa ihop ett överklagande till försäkringskassan ska jag oxå hinna med.  

Sen ska sonen till avlastningsfamiljen och jag och manne ska åka o fylla på skåpen här hemma =) tomt är ett gullig ord på våra matförråd idag :D

Åh ja så ska det möbleras om i sovrummet med så att bebisarna får plats.

Har sammandragningar och de kommer antagligen bli värre men jag orkar inte bry mig längre. Vill de komma ut lär de göra det om inte så tar jag några panocod och hoppas på att jag överlever.
    Vill INTE längre! 
    Håller tummarna för att ni hinner allt ni vill göra

(Känner igen din sista tanke där - när/om jag nått mitt mål 35+0 så tänker jag fanimej klistra ihop fogarna med något superlim och ge mig ut på promenad med hundarna och plocka svamp och så får bebisarna komma när de vill.)
Svar på tråden tvillingar i höst?