• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Frila2
    spattanjansson skrev 2011-05-15 10:41:38 följande:
    Frila2: jag får väl kika igenom...vi har lite olika bolag för olika saker...folksam, TH och saluansvar...får väl kolla runt lite...har oxå fått upfattningen om att TH är den bästa och det verkar ju som om den funkade bra när det väl gällde om jag tolkar dig rätt!
    Ja, jag har aldrig varit missnöjd med TH och detta var inget undantag. Jag lovar, jag ringde och sa att vi skivits ut, vi räknade gemensamt ihop hur många vårddygn det rörde sig och och så räknade killen på TH ut summan (jag fick för mina vårddygn via min personförsäkring också) och så sa han att summan sätts in inom några dagar. Sedan dröjde det några dagar till för alla summor över 10 000 ska specialgodkännas av någon instans och då tar det en vecka ungefär. Är det summor under 10 000 får man de inom 3 dagar.

Samma när vår tvättmaskin gick sönder. Vi ringde och sa vad som hänt, hur mycket den kostat att laga, hur gammal den var och vips fick fick flera tusen tillbaka, också inom 3 dagar. Vi hade råttor på tomten, TH skickade ett bolag som kollade på problemet. Ingen kostnad. Jag är kort sagt väldigt nöjd med TH som helhet och väldigt nöjd med min vänta-barnförsäkring. Ytterligare en grej är ju det att man inte behöver teckna två bara för att det är tvillingar som man måste göra med If.
  • Busungarnas mamma
    gellabella skrev 2011-05-14 22:43:24 följande:
    busungarnas mamma - Semestern bär av till Thailand (Cha -Am). Solig  Har aldrig varit där så det ska bli intressant. Får hoppas att vi inte svettas bort bara... Tungan ute Ååååh, det ska bli sååå skönt!! Sedan ska jag vara mammaledig med töserna och det ska också bli skönt. Sen får vi väl se till hösten...
    Så skönt för er
    Fast personligen hade jag aldrig fixat att vara ifrån mina barn så länge.
    Hur länge ska du vara mammaledig?
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • gellabella
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-15 21:21:58 följande:
    Så skönt för er
    Fast personligen hade jag aldrig fixat att vara ifrån mina barn så länge.
    Hur länge ska du vara mammaledig?
    Nä, det känns lite småläskigt att lämna barnen så länge -har aldrig varit ifrån dem mer än en helg och knappt ens det eftersom våra föräldrar bor lite för långt bort... Men av den anledningen samt att jag haft några tunga heltidsstudieår med pusslande för att få ihop livet bakom mig så har vi längtat efter att få rå om varandra maken och jag och dessutom få värme och sol. Jag är inte orolig för att barnen inte ska ha det bra, bara den där egoistiska saknaden ni vet... Tungan ute

Jag ska vara mammaledig juni, juli och en bit in i augusti. Sedan tänkte jag att de nog börjar klättra på väggarna och vill träffa förskolekompisarna så då tänkte jag (ursprungligen) endera läsa någon kurs eller springvik:a (och stå som arbetssökande resten) så att de kan få åtminstone 15 timmar... Men vi får väl se hur sommaren går. Maken har semester de 6 sista veckorna innan jag tänkte plugga/jobba så jag hoppas att det går bra med graviditeten och att vara hemma med barnen fram till dess.
  • spattanjansson

Frila2: det lutar åt TH här oxå...men vi får se :)

EGO: idag ska vi till BM och lyssna på hjärtljud..är såklart supernervös...tänk om det inte är några små
    hjärtan som slår....ständigt denna oro!!

• Sjejn

Håller tummarna spattanjansson!

Min mage (och livmoder) har fullkomligt exploderat i storlek de senaste veckorna känns det som. Jag har fått för mig att bebisarna växer dåligt men jag får väl hoppas att de hängt med i storleksökningen också.

• 4ungar
    Sjejn skrev 2011-05-16 11:09:15 följande:
    Håller tummarna spattanjansson!

Min mage (och livmoder) har fullkomligt exploderat i storlek de senaste veckorna känns det som. Jag har fått för mig att bebisarna växer dåligt men jag får väl hoppas att de hängt med i storleksökningen också.
    Min mage är oxå väldigt stor, jag skämms nästan ;) Min syster är gravid med sin första och ligger 10 veckor före mig och våra magar är ganska jämstora ! Känns lite fjantigt ;)

Angående gravidförsäkring så har jag aldrig haft det och funderar lite på vad den täcker som inte den vanliga försäkringen täcker ? Tycker det är så svårt att läsa till mig sånt där
  • Busungarnas mamma
    gellabella skrev 2011-05-16 08:12:52 följande:
    Nä, det känns lite småläskigt att lämna barnen så länge -har aldrig varit ifrån dem mer än en helg och knappt ens det eftersom våra föräldrar bor lite för långt bort... Men av den anledningen samt att jag haft några tunga heltidsstudieår med pusslande för att få ihop livet bakom mig så har vi längtat efter att få rå om varandra maken och jag och dessutom få värme och sol. Jag är inte orolig för att barnen inte ska ha det bra, bara den där egoistiska saknaden ni vet... Tungan ute

Jag ska vara mammaledig juni, juli och en bit in i augusti. Sedan tänkte jag att de nog börjar klättra på väggarna och vill träffa förskolekompisarna så då tänkte jag (ursprungligen) endera läsa någon kurs eller springvik:a (och stå som arbetssökande resten) så att de kan få åtminstone 15 timmar... Men vi får väl se hur sommaren går. Maken har semester de 6 sista veckorna innan jag tänkte plugga/jobba så jag hoppas att det går bra med graviditeten och att vara hemma med barnen fram till dess.
    Förstår att det är delade känsklor med att lämna barnen.
    Hoppas att det går bra för både er och barnen
    Hur gamla är barnen?

Skönt att vara föräldraledig såpass länge
  • Busungarnas mamma
    4ungar skrev 2011-05-16 11:21:05 följande:
    Min mage är oxå väldigt stor, jag skämms nästan ;) Min syster är gravid med sin första och ligger 10 veckor före mig och våra magar är ganska jämstora ! Känns lite fjantigt ;)

Angående gravidförsäkring så har jag aldrig haft det och funderar lite på vad den täcker som inte den vanliga försäkringen täcker ? Tycker det är så svårt att läsa till mig sånt där
    Min ena tvillingbror och hasns sambo väntar deras första barn som är beräknat till 1 augusti Glad
    Hon är 10 veckor före mig, men jag har mycket större mage än henne Skäms
  • 4ungar
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-16 11:26:03 följande:
    Min ena tvillingbror och hasns sambo väntar deras första barn som är beräknat till 1 augusti Glad
    Hon är 10 veckor före mig, men jag har mycket större mage än henne Skäms
    Men herregud... det är nästan lite läskigt vad många tillfälligheter som är "lika" för oss... haha =)

Det är väl så att våra bebisar är precis lika stora som en enling i samma vecka ? Så det är ju inte konstigt att vi blir liiiiiite större ;)
  • Busungarnas mamma
    4ungar skrev 2011-05-16 11:35:45 följande:
    Men herregud... det är nästan lite läskigt vad många tillfälligheter som är "lika" för oss... haha =)

Det är väl så att våra bebisar är precis lika stora som en enling i samma vecka ? Så det är ju inte konstigt att vi blir liiiiiite större ;)
    Ja, det tycker jag med
    Undrar vart detta ska sluta
    Jo, jag tror att det är så att vi ligger någonstans 5-10 veckor före.
Svar på tråden tvillingar i höst?