Jonnasmamma08 skrev 2011-05-16 16:10:25 följande:
Går inte att förklara om man inte varit gravid tidigare =(
Nää förstår det...så jag får vänta och se och anta att det är det som drabbar mig :)
mumama skrev 2011-05-16 16:20:15 följande:
klart det gör
som en muskelspänning i livmodern 
idag fick jag mig en uskällning (
) av en kompis idag när jag kommenterade vårt kubresultat. Det är alltså 0,25% chans att den tvilling med högst risk har downs och jag skulle säkert må bättre om jag VISSTE med säkerhet hur det låg till, men det finns en missfallsrisk på 1 % om man gör fvp vilket han tyckte var befängt att utsätta barnen för den risken som då var märkbart större än chansen för ds. så nu tror jag att jag har landat i att jag inte fick världens bästa resultat, men det betyder inte att mina bebisar kommer få ds.... och om de eller en får det, får man ställa om sig då!
på tal om storlek.... jag vet inte om jag känner mig så stor längre, tillväxten verkar ha stannat upp lite=) imorgon ska jag till sjukgymnasten och få akupunktur mot bäckenbesvär och illamåendet. =)
Tycker det låter som du har en klok kompis även ifall han kanske inte hade behövt skälla på dig :)
Läste precis att det även är tekniskt svårare att utföra FVP när man väntar tvillingar....
Jag tänker inte försöka mig på att vikta olika sjukdommar mot varandra. Visst vill man ha friska barn, men skulle man få ett barn med ds så löser man ju det. Barn med ds har ju tex känsloregister, man får ett utbyte, vilket man tex kanske inte får om ens barn har autism (gäller säkert inte alla former), och det är ju en sjukdom som inte syns på FVP. Ville bara försöka visa att det är ju så många sjukdommar som vi inte får reda på innan!
Du kanske ska testa och få en ny medicin utskriven mot illamåendet. Jag fick stolpiller utskrivna och jag tycker det verkar så läbbigt att ta dom så jag började må bättre av rädsla för medicinen typ :---)