• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma

Idag har jag blivit sjukskriven 50%
    Det känns både skönt och tråkigt.
    Jag är ju bara i vecka 20, och det har krånglat sedan vecka 15.
    Först hade jag blödningar och nu en jädrans massa sammandragningar.

Hoppas det hjälper att bara jobba halvtid, det vore så skönt

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • mumama
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-16 17:33:09 följande:

Det ÄR helt klart bra mycket kämpigare att bära två, men jag tror man glömmer det och tycker att man ska orka lika mkt som med enling.....  skickar en kryapådig-kram
  • Frila2
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-16 17:33:09 följande:

Men det är ju jättebra att du har möjlighet att ta det lite mer lugnt! 50 % är ju bra ju. Jag räknar med att vara hemma på heltid från v 22-23.  Sammandragningar är inget att leka med. Ta det lugnt nu!
    mumama skrev 2011-05-16 19:52:14 följande:
    Det ÄR helt klart bra mycket kämpigare att bära två, men jag tror man glömmer det och tycker att man ska orka lika mkt som med enling.....  skickar en kryapådig-kram
    Håller med, tror också att man tar i lite för mycket. Jag gör det iaf. Jag har hållt igång i trädgården i flera timmar idag och nu efteråt inser jag att nej, jag fixar helt enkelt inte det just nu. Kände innan jag gick in att det började mola i livmodern. Då lade vi ner och gick in. Måste säga att det känns lite, lite i livmodern nu också så det blev nog lite för mycket. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket, är i v 16 nu. Kom igen liksom. Förra graviditeten jobbade jag till v 27+4 när jag fick åka från jobbet direkt till förlossningen och bli akut inlagd. Jag försöker tänka på att jag ska ta det lugnare nu.
  • Busungarnas mamma
    Ja, det är en ordentlig skillnad på att bära två.
    Jag kan absolut inte jämföra med mina två tidigare graviditeter.
    Allt är mycket mer denna gång...Ja, kanske dubbelt...

Tack för kramen
  • Busungarnas mamma
    Frila2 skrev 2011-05-16 19:57:25 följande:
    Men det är ju jättebra att du har möjlighet att ta det lite mer lugnt! 50 % är ju bra ju. Jag räknar med att vara hemma på heltid från v 22-23.  Sammandragningar är inget att leka med. Ta det lugnt nu!
    Håller med, tror också att man tar i lite för mycket. Jag gör det iaf. Jag har hållt igång i trädgården i flera timmar idag och nu efteråt inser jag att nej, jag fixar helt enkelt inte det just nu. Kände innan jag gick in att det började mola i livmodern. Då lade vi ner och gick in. Måste säga att det känns lite, lite i livmodern nu också så det blev nog lite för mycket. Trodde inte att jag skulle påverkas såhär mycket, är i v 16 nu. Kom igen liksom. Förra graviditeten jobbade jag till v 27+4 när jag fick åka från jobbet direkt till förlossningen och bli akut inlagd. Jag försöker tänka på att jag ska ta det lugnare nu.
    Visst är det bra, men kan inte hjälpa att jag känner mig lite "värdelös"
    Jag ska ta det så lugnt jag bara kan. Är ju väldigt trött, så det kan nog vara skönt att åka hem vid 12 och äta lite lunch och sedan sova någon timme

Man glömmer bort sig lätt när man grejar, men kroppen är rätt duktig på att säga ifrån!
  • Nidra

Hej!

Har varit på RUL idag och allt såg bra ut! Puh! Blev tillbakaflyttad från 11/10 till 9/10, två dagar mindre skönt! Är alltså då i v 19 + 1 idag. Jag har ingen aning om könen på barnen, jag kände att det spelade ingen roll bara allt såg bra ut. Få se om vi får veta nästa UL. Ska dit på NOTCH-ultraljud den 20/6 då man tittar på blodkärlen i morderkakorna och tillväxten på barnen.

• Sjejn
    mumama: Bra jobbat med körkortet, härligt!
    Jonnasmamma08 skrev 2011-05-16 15:53:11 följande:
    Jag fick den boken när vi va på RUL i torsdags.
    Men har inte gette mig tid att läsa den ännu då jag fortfarande inte kunnat smälta
    att vi ska ha tvillingar.

Mår förövrigt väldigt bra faktiskt.
    Men har rätt mycket sammandragningar enligt mig själv.
    Är det fler som har mycket sammandragningar? 
    Jag har mycket sammandragningar, började i v.6 den här gången. Har haft i mina tidigare graviditeter också, när jag väntade första och tredje barnet åt jag bricanyltabletter i rätt hög dos från v.26 för att lugna ner det. Läkare på spec.mvc tyckte ändå att jag hade ett bra utgångsläge då jag trots allt med hjälp av medicineringen lyckades gå tiden ut med de andra barnen, fast livmodertappen var såpass påverkad redan tidigt. 

Ibland undrar jag om jag är lite för avtrubbad när det gäller sammandragningar för jag är liksom så van vid att ha dem att jag inte reagerar på dem... Jag ska försöka vara lite uppmärksam, men tycker ändå att det är skönt att de ska mäta livmoderhalsen lite då och då under graviditeten, närmast på RUL den 3/6. När de kollade sist hade inget hänt med den iaf, det var för en vecka sedan.
  • LillAnnie

jag går in i v 14 imorgon o har börjat känna en liten kramp då och då, ibland på högra sidan ibland i hela nedre regionen men det går över lika snabbt som det kommer... vara några minuter åt gången.. när jag nu skriver detta så undrar jag om det faktsikt kan vara sammandragningar? Är det farligt? bör jag trappa ner på mitt jobb? jag vet att jag bör prata med min BM om detta , o tror nog jag ska ta o ringa henne om det fortsätter,,, 
    jag jobbar i butik 27 timmar i veckan.. ca 4 dagar i veckan alltså. 

• mumama
    LillAnnie skrev 2011-05-17 13:48:18 följande:
    jag går in i v 14 imorgon o har börjat känna en liten kramp då och då, ibland på högra sidan ibland i hela nedre regionen men det går över lika snabbt som det kommer... vara några minuter åt gången.. när jag nu skriver detta så undrar jag om det faktsikt kan vara sammandragningar? Är det farligt? bör jag trappa ner på mitt jobb? jag vet att jag bör prata med min BM om detta , o tror nog jag ska ta o ringa henne om det fortsätter,,, 
    jag jobbar i butik 27 timmar i veckan.. ca 4 dagar i veckan alltså. 
    sammandragningar sitter ju i hela livmodern... så det kanske kan vara ligamenten?
  • LillAnnie

för att det ska vara livmodern,då ska man alltså få ont över hela magen typ, från naveln o neråt iallafall? har ju aldrig känt sammandragningar förut så vet inte hur d känns... men det pågår ju inte hela dagarna iallafall , gör sammandragnignar det?

Svar på tråden tvillingar i höst?