• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busan10
    mumama skrev 2011-09-30 12:00:21 följande:
    Ja menar själv
    Jaha Skrattande jag som är korkad som vanligt...

Kanske runt 12-14år, beroende på hur "mogenheten" är..
  • Mem3

Jag har oxå funderat på någon sorts gödel, finns ju den belly bandit kostar dock 695 kr om man inte hittar billigare på tradera... men lindex har en för 199 kr som någon har skrivit att det använt (inte i denna tråden). Så någon av dem ska jag nog köpa men efter som jag ska föda med snitt så vill man nog inte använda den direkt efter för det gör nog lite ont...

• Ja3

Kolla in denna trisslott :) Så stolt storebror!

• mamsen03
    SkrattandeJa3 skrev 2011-09-30 16:45:41 följande:
    Kolla in denna trisslott :) Så stolt storebror!

Så fina!!  Skrattande
  • spattanjansson

mumama: ja typ så tror jag det funkar, är inte så insatt
    Har tyvärr inga bra tips på att fördriva tiden....själv gillar jag att läsa och spela wordfeud  

• spattanjansson

Hörrni usch va ni pratar om avslag och lösa organ i magen efter förlossning. Som förstföderska inbillar jag ju mig att när kidsen är ute så är magen borta och allt är bara mys och pys  Nått annat vill jag helst inte tänka på! :)

Jaa3: vilka trio i sötnosar :) 

• Busan10
    spattanjansson skrev 2011-09-30 18:02:10 följande:
    Hörrni usch va ni pratar om avslag och lösa organ i magen efter förlossning. Som förstföderska inbillar jag ju mig att när kidsen är ute så är magen borta och allt är bara mys och pys  Nått annat vill jag helst inte tänka på! :)
    Kunde inte skrivit det bättre själv =)
  • 4ungar
    Frila2 skrev 2011-09-30 15:02:15 följande:
    Ja ok. Mina ligger väldigt högt (tack, jag vill gärna andas snart) så det kanske är lättare för dem såklart. Håller med helt om att det känns sent att planera in snitt först i v 36+ och det kommer nog bli så att man inte får datumet innan 38+0 och eftersom de flesta tvillingar föds innan v 38+0 känns det väldigt optimistiskt från läkarnas sida.

Ja, märkligt är en jättebra beskrivning. Det är helt galet. Min mamma har hela tiden trott på 30 augusti och jag har haft som stora mål att ta mig in i september. Jag trodde ALDRIG att jag skulle komma in i oktober med dessa två. Jag menar, de är redan nu mer än dubbelt så stora som Siri när hon föddes. Hon kom hem från sjukhuset i v 36+5 och skrevs ut i 37+0 och då hade vi kämpat så länge med andningsuppehåll, larm som plingade, sondmatning, syrgas, akut röntgen.... Läkarna sa att 32+0 skulle vara vårt mål, nu sitter jag här i 35+0.
    Ja väldigt optimistiskt, min mamma som fick tvillingar för 25 årsen bara skrattade när jag berättade att vi skulle få tid för snitt efter nästa tul i v.36 + 4... då var mina systrar födda för längesen ! Ja ja... det blir ju ett akutsnitt i sådanafall, tråkigt men inget man kan göra !

Förstår att det känns märkligt, men gud va skönt att slippa all den oron... 
Svar på tråden tvillingar i höst?