Celadon skrev 2011-09-30 10:57:03 följande:
hur många våningar har du?

Det börjar kännas som att hon nått bottenplan snart.*s*
Frila2 skrev 2011-09-30 12:18:39 följande:
Fast att de vänder sig senare än så är inte ovanligt. Min tvåa vänder sig jätteofta och har legat olika på varje UL och även gått från säte, till tvärläge, till huvudet ner, till tvärläge och tillbaka till säte på fem veckor. Enligt två läkare på Östra kan ettan vända sig tom i v 40. Det är absolut inte kört.
Här planerar man inte snittdatum innan v 36+ om det inte finns speciella skäl. Jag var på UL i v 32 och då låg ettan i säte och tvåan i tvärläge men inget bestämdes. Nu ska jag dit på onsdag (35+5) och då kommer jag begära ett snittdatum om ettan ligger i säte fortfarande, vilket är rätt troligt iom att han inte ändrat läge sedan v 27
Startar förlossningen innan och ettan ligger i säte eller tvärläge så ska man åka in direkt och så gör man snittet akut istället. Men det brukar bli väldigt lugnt ändå, skillnaden är att man vi ett planerat snitt sterilduschar hemma och förbereder sig men om det är akut så gör man det där.
*lalalalalala* Håller för öronen och dansar runt - säg inte så där!

Min etta ligger med huvudet ner sedan v.22 men nu har jag fått toknoja på att hon tänker vända sig och jag är livrädd för snitt ju!
Prezzo skrev 2011-09-30 13:18:51 följande:
Idag ska vi åka hem

. Småttingarna och jag väntar nu på mannen som är och hämtar storasyster så att hon ska få hämta hem sina småsyskon. Vi ska fira med muffins och champagne på altanen när vi kommer hem

. Är det förresten någon som provat maggjördel? Jag har köpt en och tänkte prova den om några veckor. Känns som att magmusklerna behöver lite stöd att dra ihop sig...alla organ bara flyter ju omkring i magen nu...
Jag har aldrig provat gördel men skulle nog vilja göra det den här gången. Jag hatar den där känslan av fritt fall i hela magen och det tar enormt lång tid för allt att hamna på rätt plats och för livmoder och mage att dra ihop sig på mig så lite stöd vore väldigt skönt tror jag. Du får rapportera! Vad har du köpt för sort?
Förresten, vad bra, nu blev jag påmind om att jag ska be om en methergin-kur (livmodersammandragande medicin) redan ganska snart efter förlossning den här gången, jag har - trots sprutorna man får på förlossningen och att de tyckt att livmodern blivit hyfsat liten ganska snabbt och att alla hinnor och moderkakan varit hel - haft problem med väldigt stora mängder koagler och skit som varit kvar därinne och så kul är det inte att behöva åka in igen när man redan kommit hem. Dessutom har jag avslag minst åtta veckor, kul kul...