• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Mem3

Har letat i 40 min efter en febertermometer fatra f-n inte vad den har tagit vägen!! Jaja det kliade inget under den tiden iaf !!! Tabletterna verkar hjälpa, skönt! Nu ska jag sova!!

• Frila2

Lycka till idag spattanjansson och JohannaOMikael

Poopcorn: har du lyckats sova något? Hur känns det idag? 

Hur går det för er andra? Själv sitter jag hemma i ett tyst hus nu. Maken är på jobbet och min mamma har precis varit här och hämtat S för att köra henne till förskolan eftersom jag inte längre får gå med henne dit. Ska göra ett litet ärende men utöver det så är det vila som gäller.

• sommar

Hej tjejer!
    Frila2 hoppas det inte blir värre. Inte kul med komplikationer som förra gången. Håller tummarna. Vad söta små bebisar det finns överallt. Längtar som tok efter mina men som några fler här inne kan jag intyga att det inte funkar med sex flera dagar i sträck, inte att gå en låååång promenad, städa hela längenheten, cykla, shoppa på gekås. Detta sa bm till mig att vill man få igång det så åk till gekås ;) Inte fasiken kom det några små tjejer ut ändå. Trodde dock det var på gång igår. Hade sd som gjorde rätt ont med ca 7 min mellanrum men jag somnade ändå så inte någon fara. Kan bara säga att jag var sådan förra förlossningen också. Var öppen 2-3 cm och sten sov hela natten utan några sömnpiller. Är ju bara i v 34+1 men orkar inte mer tryck på bäckenet, svullna händer, fötter, ont i både händer och armar. Kan inte ens plocka ögonbrynen utan att få blodtrycksfall. Urk!!! Så nu har jag fått skriva av mig. Snart dags för fika ;)

• babylove

En till som är så trött på att vara gravid och otroligt orolig. Jag känner mig rädd när jag får sammandragningar , vill inte att de ska komma ut redan i v  31. Denna orokänsla är jobbig och jag vill bli med den. Tänker på statistiken att hälften av all tvillingar kommer innan v  34 ....usch vad jag oroar mig och jag kan ju inte påverka ngt alls, ingen styr ju över detta..

• JohannaOMikael

TUL och läkarbesök idag. Hoppas jag får en tid för snitt! Jag orkar inte mer nu. Haft hemska sammandragningar inatt :( få se om jag öppnat mig något mer.

Igår kom ÄNTLIGEN vagnen :) weiiiii

• Lyckan12

35+0 idag, nu är jag färdig med den här graviditeten, efter 8 veckors sängläge och ont hur man än rör sig, jag VILL att dem ska komma ut.

Fast så säger förnuftet att någon vecka till är ju givetvis bra för bebisarna och vi har ju inte riktigt renoverat färdigt än så att vi har ett riktigt sovrum vi sover vi alla tre i gästrummet och att ha två bebisar där oxå är inte att tänka på så dem måste vänta nån vecka till så att allt blir klart.

MEN JAG VILL HA UT DEM NUUU!

• 4ungar
    Sjejn skrev 2011-10-03 21:32:20 följande:
    Jomen vad fasen, tack för påminnelsen, jag har ju till och med nya elektroder till den! 
    Jag funderar faktiskt på om jag ska köpa mig en egen oxå.. tror det är en bra investering. Vart köpte du din ? Kommer du ihåg vad den kostade ?
  • mumama

zzzZZZZzzZZZzzzZZZ

Första dagen på evigheter som jag INTE måste gå upp med sonen så ska de naturligtvis besiktiga vårt badrum idag.... och jag som faktiskt SOV Förvånad  Ohwell får lägga mig igen sen =)

babylove skrev 2011-10-04 08:51:57 följande:
    En till som är så trött på att vara gravid och otroligt orolig. Jag känner mig rädd när jag får sammandragningar , vill inte att de ska komma ut redan i v  31. Denna orokänsla är jobbig och jag vill bli med den. Tänker på statistiken att hälften av all tvillingar kommer innan v  34 ....usch vad jag oroar mig och jag kan ju inte påverka ngt alls, ingen styr ju över detta..
    vart har du läst den statistken? jag har hört att 60 % föds innan v 37 men det är ju lite skillnad. 
    Jag har ju haft sammandragningar (onda sådana) från v 28 och är nu i v 34 så det KAN gå bra =) Kan du inte prata med din bm eller så om din oro?

Jag måste bra fråga.... jag är ju svullen om händer och fötter och jag vet att flera andra är det med, men tappar ni styrka i händerna? mina är klena som bebishänder!  
    Har ni andra shoppat klart allt?  
  • JohannaOMikael

Mumama: låter som karpaltunnelsyndrom, be din bm om handledsskydd. Jag har op ena handen för det. Oftast släpper det efter graviditeten. Men ibland inte och då blir det op.

Svar på tråden tvillingar i höst?