• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson
    Ladycocos skrev 2011-10-03 06:17:36 följande:
    För mig hjälper det förvånansvärt bra med ett glas vätskeersättning morgon och kväll.
    Jag har ingen som helt aning om varför det fungerar, men svullnaden lägger sig och då försvinner värken också

Numera vaknar jag alltid med dagens "siffra" som första tanke. Idag har jag max 15 dagar kvar!!
    Hmmm va konstigt att det hjälper..eller det är det kanske inte. tycker jag dricker MASSOR varje dag. har tyvärr lite svårt för typ resorb, dels sen jag hade min kräkperiod och försökte med det, kräks bara jag får i mig det...klarar inte samarin heller konstigt nog......
    Frila2 skrev 2011-10-03 07:34:18 följande:
    Hej min vän. Nu tjatar jag igen men svullna fötter och ben samt lätt huvudvärk gör mig lite nervös iaf :) Tycker du ska ringa till BM eller MVC
    Jag har tid i morgon för VUL och läkarbesök så tänkte avvakta tills då.
    Vår BM här i Älmhult där jag bor har bara telefontid mellan 13-14 i eftermiddag så det känns som jag kan vänta tills imorgon. Huvudvärken är borta just nu iallfall. Men jag oroar mig lite oxå, vilket jag är rätt bra på och oron brukar resultera i mer huvudvärk...blir som en ond cirkel!
    Snällt att du oroar dig
  • Lady Grace
    silverbebis skrev 2011-10-03 10:03:59 följande:
    Lady Grace och Frila2: Konstigt att det ska behöva vara så olika beroende på var man bor! På sonens förskola föreslog de själva att de+vi redan nu skulle beställa blankett för att han skulle få vara där som han brukar...
    Visst är det, borde vara samma i hela svergie
  • Prezzo

Hej hej, skulle vilja skriva mycket mer men orkar intenjust nu...vi matar var trdje timma vilket i praktiken innebär att vi påbörjar matning ca 2timmar efter avslutad matning så man blir lite trött. Så hoppas era små får stanna länge i magen så att de är pigga och orkar äta . Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att mjölken sinar. Jag har slutat amma cold turkey och mjölkar inte ut något. Däremot har jag stor mängd mjölk, det spänner en massa och jag läcker otroligt mycket. Så är det någon som vet hur lång tid det brukar ta? Angående gjördel, jag lovar att rapportera och ta före efter bilder . Dröjer dock någon vecka innan jag börjar med den eftersom mitt snitt är 25 cm och vertikalt så det är fortfarande lite känsligt. Ursäkta på förhand för brist på radbrytning, är surfplattan som inte fattar...

• 4ungar
    Frila2 skrev 2011-10-03 09:59:28 följande:
    Ja, det kändes som att det handlar om att man inte vill ha sitt äldre barn hemma. Men det är ju inte det det handlar om. SOm att man ska skulle vara världens lataste som inte orkar med alla barn eller som bara prioriterar de små. Suck!
    så fick jag oxå känna mig, vi får inte välja om vi vill ha barnen 3 eller 5 dagar i veckan heller. Våra stora barn måste gå tre timmar fem dagar i veckan, vilket känns helt "meningslöst" på nått vis. Det blir bara ett stort stressmoment ! Jag vet inte hur det är i Göteborg numera, men när vår andra son föddes fick storebror gå kvar de första 4 veckorna på ordinarie scheema, så är det inte heller här ! Fattar inte att det kan vara så olika, fattar ännu mindre hur rektor och handläggare kan få det till att vi föräldrar är lata, det handlar om att vi vill de stora barnens bästa. Jag känner mig superstressad över att jag ska kunna stimulera en 5åring samtidigt som jag ska amma, byta blöja... överleva vardagen med två bebisar. Det är 5 åringen som blir drabbad...
  • 4ungar
    Busungarnas mamma skrev 2011-10-03 08:41:03 följande:
    Lady Grace
    Lilla Alice vägde bara 1830 gr och Iris 2255 gr. De kom i vecka 34+4
    Mina uppskattades till 1800 och 2080 i v. 32+4, mina ska tydligen vara liiiite små, men inte för små sas.
  • Frila2
    4ungar skrev 2011-10-03 12:34:52 följande:
    så fick jag oxå känna mig, vi får inte välja om vi vill ha barnen 3 eller 5 dagar i veckan heller. Våra stora barn måste gå tre timmar fem dagar i veckan, vilket känns helt "meningslöst" på nått vis. Det blir bara ett stort stressmoment ! Jag vet inte hur det är i Göteborg numera, men när vår andra son föddes fick storebror gå kvar de första 4 veckorna på ordinarie scheema, så är det inte heller här ! Fattar inte att det kan vara så olika, fattar ännu mindre hur rektor och handläggare kan få det till att vi föräldrar är lata, det handlar om att vi vill de stora barnens bästa. Jag känner mig superstressad över att jag ska kunna stimulera en 5åring samtidigt som jag ska amma, byta blöja... överleva vardagen med två bebisar. Det är 5 åringen som blir drabbad...
    Oj så konstigt! Här fick vi tack och lov välja för att mata, klä på och få iväg tre barn vara två nyfödda till förskolan för att sedan hinna hem, få av bebisarna alla ytterkläder, mata igen, kanske få dem att sova en stund och sedan iväg igen för att hämta. Dessutom behöva få fixat lunch sedan. Jag har nog tur eftersom vi kunde välja.
    Vår rektor var tydligt med att de utgår från de stora barnets bästa och om de upplever att barnet behöver andra tider så går dte att ordna.
  • Frila2

Jaha och nu var visst havandeskapsförgiftningen ett faktum. 155/98 i blodtryck idag. Toxprover tagna för att se hur min kropp hanterat det, om levern och njurarna mår ok. Nu är det ligga på soffan som gäller.

Ska till Östra på onsdag för läkarbesök och tillväxtUL. Sedan får vi se. Om jag får huvudvärk, svullnar mer eller får ont över levern så är det in akut som gäller. Kanske ska packa den berömda BB-väskan? :) Jag har gått upp 2 kg sedan i fredags, är svullen om fötterna och även i ansiktet. Trodde verkligen att jag skulle slippa nu när det gått så bra. Jaja, nu är de välkomna att ta ut mina småkillar. 35+3 idag så det får man ju se som en bra vecka

• silverbebis

Frila2: ojdå nu får du lyssna på kroppen och ta det lugnt hur ofta får dom undersöka dig nu då så de har koll på dig?

Svar på tråden tvillingar i höst?