• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-10-02 12:03:32 följande:
    Busungarnas mamma: så himla fina dom är  Man längtar ju inte mindre efter sina egna när man ser så fina bilder!

Tack för alla svar på mina frågor. Ska åka till Maxi och se vad dom har för utbud..eller får det bli en tripp till babyproffsen på tisdag då vi ändå ska iväg på TUL. Börjar bli nervös att min etta har snurrat runt.
    Har precis varit på IKEA och införskaffat typ en ny micro och lite annat smått och gott. Nu blir det nog inge mer ikea besök innan bebisarna har tittat ut. Sista arbetsdagen är ju gjord nu och nu ska jag ju inte jobba på jättelänge...känns helskumt. HoppaS inte bebisarna tittar ut på ett par veckor så jag får lite slapptid :) 

Snart är det dax för söndagens varma bad...men först blir det nog lite häng på altanen :)

Hihi
    Förstår att du längtar!
    Vilken vecka är du i nu?
    Njut av ledigheten så gott du kan   
    Mina underbara ungar! Felix -03 Måns -09 Alice och Iris -11
  • Busungarnas mamma
    Sjejn skrev 2011-10-02 15:27:40 följande:
    Jo, jag får hjärtklappning, huvudsus och skakar som ett asplöv, men helt ärligt är jag så van vid det att jag inte tänker på det så mycket längre. 

Mitt förvirrade bricanylresonemang:

Egentligen vill jag ju verkligen ha dem inne ett par veckor till för deras egen skull - och för hela familjens - men det jag funderar lite på är OM nu bricanylen skulle hejda något som hade kunnat bli en förlossningsstart och som gett ytterligare påverkan på livmoderhalsen så blir jag lite rädd.

Jag har så snabba förlossningar bakom mig och börjar känna paniken nu. Min tanke är alltså att varje gång jag har en omgång starka förvärkar som det inte blir något av - oavsett om de stoppas upp av sig själv eller bricanylen -  så förkortas tiden jag har att ta mig till sjukhuset när det väl är dags på riktigt...

Å andra sidan sade en av läkarna till mig att ju tidigare det kommer igång desto snabbare kommer det att gå för mig, mindre bebisar kommer ut snabbare och dessutom så är livmodern starkare ju mindre uttöjd den är. Skulle de stanna inne ett bra tag till så att de är större och livmodern så uttöjd att den får mindre kraft i varje värk så kan det alltså förloppet bli lite långsammare.

(Fast jag vet inte, min snabbaste förlossning var i v.42 med en 4,2-kilosklump, och orsaken till att det gick så jäkla fort var ju att jag redan varit öppen flera cm i några veckor innan dess så det var liksom bara sluttampen kvar, så jag tycker fortfarande att det är läskigt  att gå lång tid med de här småtossorna och ha en mer och mer förlossningsförberedd kropp för varje dag utan att de vill ut på riktigt...)
    Kan tänka mig att du blivit van, jag hann inte riktigt bli det...

Förstår ditt dilemma...
    Vet inte hur jag själv skulle resonerat med tanke på snabba förlossningar... 
  • Busungarnas mamma
    maha skrev 2011-10-02 19:24:36 följande:
    Så skönt med vikterna! Så fina bilder, de är så söta och härligt att de är så nära!

Tack
    Väldigt skönt med vikterna!
    Jag tycker nästan man kan se ibland att de är beroende av varandra
    Fast de har ju legat nära varandra i 34 veckor innan de kom ut, så det är väl inte så konstigt att de trivs så.   

• Busungarnas mamma

Har det sista funderat på varför mina tjejer var så små när de föddes.

Vad vägde era i vecka 34?  

• spattanjansson

Busungarnas mamma: är i vecka 36 :)
    Skabli skönt med vila. Mem har gjort en lista över saker jag ska göra den här veckan så jag inte bara ligger i sängen :)

Vet inte va mina vägde i v 34. Har TuL på tisdag. I vecka 32 uppskattades dom till 1900 styck knappt.

• spattanjansson

Har svullna händer som även jag har värk i. Fötter och ben är svullna. Bebisarna flyttar rundor (iallafall nån av dom) så magen gör ont ont och är stenhård ofta...till det lätt huvudvärk och en förmodande sömnlös natt framför sig....jippi!

• Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-10-02 23:30:18 följande:
    Busungarnas mamma: är i vecka 36 :)
    Skabli skönt med vila. Mem har gjort en lista över saker jag ska göra den här veckan så jag inte bara ligger i sängen :)

Vet inte va mina vägde i v 34. Har TuL på tisdag. I vecka 32 uppskattades dom till 1900 styck knappt.

Förstår verklign att du tycker det ska bli skönt med vila
    Beundrar att du orkat jobba såpass länge även fast det varit 50%

Ok, vet du vad det var för procent då?
  • Ladycocos
    spattanjansson skrev 2011-10-02 23:32:28 följande:
    Har svullna händer som även jag har värk i. Fötter och ben är svullna. Bebisarna flyttar rundor (iallafall nån av dom) så magen gör ont ont och är stenhård ofta...till det lätt huvudvärk och en förmodande sömnlös natt framför sig....jippi!
    För mig hjälper det förvånansvärt bra med ett glas vätskeersättning morgon och kväll.
    Jag har ingen som helt aning om varför det fungerar, men svullnaden lägger sig och då försvinner värken också

Numera vaknar jag alltid med dagens "siffra" som första tanke. Idag har jag max 15 dagar kvar!!
  • Frila2
    spattanjansson skrev 2011-10-02 23:32:28 följande:
    Hej min vän. Nu tjatar jag igen men svullna fötter och ben samt lätt huvudvärk gör mig lite nervös iaf :) Tycker du ska ringa till BM eller MVC
Svar på tråden tvillingar i höst?