• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • Ladycocos

Saker som inte funkar för att starta en förlossning

Tvätta madrasskydd, täcken och kuddar i hopp om att vattnet då ska gå när man kryper ner i sängen...
    Åka bil på skumpiga vägar (det gör jag dagligen)
    Ananas på de varma mackorna är bara gott, inget annat händer (jaha, var det 7 färska man behöver äta på en dag..)
    Boka upp sig på både roliga och mindre roliga saker framåt i tiden...
    Köpa in nya varor till min firman (som jag planerar lägga lite på is när bebisarna kommer)
    Gosa med andras bebisar...

Meddelande till mina barn: KOM NU DÅ!!!

• 4ungar
    Sjejn skrev 2011-10-03 17:28:06 följande:
    Ja, dels den här nya roliga ryggsmärtan (påminner om ischiassmärta men extremt kraftig och kommer även när jag är still, inte i samband med sammandragningar dock, så det är inte värksmärta) dels är det liggande och sittande i sig. Jag kan inte ligga på rygg för då svimmar jag, inte på någon sida för då värker höfterna och ligamenten kring livmodern (och jag har försökt alla möjliga varianter av kuddar och att vara uppallrad både här och där men inget hjälper) och jag kan inte halvsitta eller sitta för då får jag massa sammandragningar och kan inte andas, det trycker så både uppåt och neråt.

När jag rör mig är det bara fogarna som jävlas.*s* Men tar jag myrsteg och liksom kryper framåt med tårna så får jag med mig resten av kroppen. Jag har rätt mycket sammandragningar oavsett vad jag gör - typ med tio minuter en kvart emellan -, men det är egentligen inte mer än vad jag haft i några månader nu. Dock är de starkare och oftare smärtsamma sedan några veckor. Nu har jag faktiskt inte tagit bricanyl vare sig igår eller idag, men bara för att så kommer jag inte föda förrän i november kan jag ge mig fasen på.

Min man hävdar att jag rör mig precis som jag har gjort när vi varit inne på förlossningen de andra gångerna, han börjar få lite flashbacks.

Förlååååt för allt gnäll, men idag tog orken slut. 
    bläää vad jag känner igen mig, min rygg är helt paj, det spelar ingen roll om jag sitter, ligger eller står det gör vansinnigt ont HELA TIDEN =( fattar inte hur jag ska stå ut med detta. I morgon måste jag ringa sjukgymnasten, tänkte jag skulle få testa en såndär TNS. Hade inte du en sån ? Tror att det skulle kunna hjälpa mig lite faktiskt. Åhhh jag längtar så tills jag kan slänga kryckorna och snöra på mig löparskorna, har aldrig känt mig så svag som jag gör nu... lip lip
  • 4ungar
    Frila2 skrev 2011-10-03 17:03:52 följande:
    MVC får mina provsvar imorgon och om de är för dåliga så ringer de och ber mig åka till Östra. I annat fall så ska jag avvakta till onsdag när jag ska till Östra så får de ta nya prover och så får jag vänta där tills svaren kommit. Det går betydligt fortare eftersom de har lab på plats om man säger så.
    Ja, de vågade låta mig gå hem och vänta två dagar. Lite förvånande måste jag säga men de vet ju att jag kan symtomen Som tur är så är inte mina njurar så påverkade ännu så det har kommit i helgen. Det borde betyda att killarna inte är så påverkade än.
    Hoppas provsvaren kommer tillbaka negativa då, fast med tanke på dina symptom kanske det är mer frågan om hur allvarlig havandeskapsförgiftning än om ?
  • mumama
    Ladycocos skrev 2011-10-03 19:52:37 följande:

Saker som inte funkar för att starta en förlossning

Tvätta madrasskydd, täcken och kuddar i hopp om att vattnet då ska gå när man kryper ner i sängen...
    Åka bil på skumpiga vägar (det gör jag dagligen)
    Ananas på de varma mackorna är bara gott, inget annat händer (jaha, var det 7 färska man behöver äta på en dag..)
    Boka upp sig på både roliga och mindre roliga saker framåt i tiden...
    Köpa in nya varor till min firman (som jag planerar lägga lite på is när bebisarna kommer)
    Gosa med andras bebisar...

Meddelande till mina barn: KOM NU DÅ!!!

kan lägga till att tvätta städa och promenader inte heller funkar =) inte heller sex...
  • Frila2
    4ungar skrev 2011-10-03 20:18:29 följande:
    Hoppas provsvaren kommer tillbaka negativa då, fast med tanke på dina symptom kanske det är mer frågan om hur allvarlig havandeskapsförgiftning än om ?
    Ja, sjuk är jag, frågan är bara hur mycket det hunnit påverka mina organ. Men snart, snart så är bebisarna här. Hoppas att de kommer denna eller i början av nästa vecka.
  • mumama
    Frila2 skrev 2011-10-03 20:59:55 följande:
    Ja, sjuk är jag, frågan är bara hur mycket det hunnit påverka mina organ. Men snart, snart så är bebisarna här. Hoppas att de kommer denna eller i början av nästa vecka.
    åååh lycka... mitt i all olycka... 

• Ladycocos
    mumama skrev 2011-10-03 20:59:41 följande:
    kan lägga till att tvätta städa och promenader inte heller funkar =) inte heller sex...
    Sant! Jag dammsög och torkade alla golven för ett par dagar sen..

Inte heller klättra på stegar för att hänga gardiner och montera lampor funkar....
  • 4ungar
    Frila2 skrev 2011-10-03 20:59:55 följande:
    Ja det viktigaste är att du inte hinner bli för sjuk, det får vi inte hoppas !
    jag vill gärna ha ut mina också, fast jag vet ju att dom har det mycket bättre i magen, men som sagt min kropp pallar inte detta länge till =(  Jag är väl den som är sist ut enligt BF ? Jag kommer säkert få gå till v.40... =(( snacka om att jag är lipig idag ;) 
  • Sjejn
    4ungar skrev 2011-10-03 20:16:13 följande:
    bläää vad jag känner igen mig, min rygg är helt paj, det spelar ingen roll om jag sitter, ligger eller står det gör vansinnigt ont HELA TIDEN =( fattar inte hur jag ska stå ut med detta. I morgon måste jag ringa sjukgymnasten, tänkte jag skulle få testa en såndär TNS. Hade inte du en sån ? Tror att det skulle kunna hjälpa mig lite faktiskt. Åhhh jag längtar så tills jag kan slänga kryckorna och snöra på mig löparskorna, har aldrig känt mig så svag som jag gör nu... lip lip
    Jomen vad fasen, tack för påminnelsen, jag har ju till och med nya elektroder till den! 
  • spattanjansson

Imorgon är det fax för TuL följt av läkarbesök. Den vanliga nervositeten har anlänt....hoppas båda mår bra och växer som dom ska....och att dom sjukskriver mig :)

Svar på tråden tvillingar i höst?