Sjejn skrev 2011-10-03 17:28:06 följande:
Ja, dels den här nya roliga ryggsmärtan (påminner om ischiassmärta men extremt kraftig och kommer även när jag är still, inte i samband med sammandragningar dock, så det är inte värksmärta) dels är det liggande och sittande i sig. Jag kan inte ligga på rygg för då svimmar jag, inte på någon sida för då värker höfterna och ligamenten kring livmodern (och jag har försökt alla möjliga varianter av kuddar och att vara uppallrad både här och där men inget hjälper) och jag kan inte halvsitta eller sitta för då får jag massa sammandragningar och kan inte andas, det trycker så både uppåt och neråt.
När jag rör mig är det bara fogarna som jävlas.*s* Men tar jag myrsteg och liksom kryper framåt med tårna så får jag med mig resten av kroppen. Jag har rätt mycket sammandragningar oavsett vad jag gör - typ med tio minuter en kvart emellan -, men det är egentligen inte mer än vad jag haft i några månader nu. Dock är de starkare och oftare smärtsamma sedan några veckor. Nu har jag faktiskt inte tagit bricanyl vare sig igår eller idag, men bara för att så kommer jag inte föda förrän i november kan jag ge mig fasen på.
Min man hävdar att jag rör mig precis som jag har gjort när vi varit inne på förlossningen de andra gångerna, han börjar få lite flashbacks.
Förlååååt för allt gnäll, men idag tog orken slut.
bläää vad jag känner igen mig, min rygg är helt paj, det spelar ingen roll om jag sitter, ligger eller står det gör vansinnigt ont HELA TIDEN =( fattar inte hur jag ska stå ut med detta. I morgon måste jag ringa sjukgymnasten, tänkte jag skulle få testa en såndär TNS. Hade inte du en sån ? Tror att det skulle kunna hjälpa mig lite faktiskt. Åhhh jag längtar så tills jag kan slänga kryckorna och snöra på mig löparskorna, har aldrig känt mig så svag som jag gör nu... lip lip