• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • 4ungar
    Frila2 skrev 2011-05-25 17:16:52 följande:
    Jag ska börja simma lite men har svårt att få till tiden. Ska försöka börja snart.
    Ja simma är ju himla bra, ska nog ta och simma jag oxå... tack för tipset.
  • spattanjansson

Busungarnas mamma: va skönt med så täta koller!!

4ungar skrev 2011-05-25 16:45:56 följande:
    Tränar ni tjejer nått ? Jag har så vansinningt ont i ryggen och bäckenet så jag känner att jag skulle behöva träna lite för att orka resten av graviditeten, framför alllt ryggen då. Ska ringa en sjukgymnast i morgon, men funderar på typ vattengympa eller nått annat skonsamt...
    sjukgymast låter väl jättebra. på torsdag har jag "date" med en tränare på vårt gym på jobbet som ska gå igenom lite övningar med mig. Vi har superbra träningsmöjligheter på jobbet...själv ska jag nöja mig med promenader och lite gymövningar (rygg, axlar, ben, armar). Tränar regelbundet i vanliga fall, jogging och gym och känner mig stel som tusan redan nu!
    Vattengympa sägs ju oxå vara perfekt gympa för gravida :) 
  • Busungarnas mamma
    Linda28 skrev 2011-05-25 16:44:07 följande:
    Vad är ett TUL?
    Tillväxtultraljud .-)
    Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-25 18:22:18 följande:
    Busungarnas mamma: va skönt med så täta koller!!

Ja, himla skönt är det

Sen är jag ju lite nervös inför varje tul, för man vet ju aldrig vad de upptäcker.

• spattanjansson

Busungarnas mamma: lite nervös lär man vara hela vägen...men du får iallafall lite mindre oro...för visst känner man sig lite lugnare iallafall ett par dagar efter UL :)

• Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-25 20:13:15 följande:
    Busungarnas mamma: lite nervös lär man vara hela vägen...men du får iallafall lite mindre oro...för visst känner man sig lite lugnare iallafall ett par dagar efter UL :)

Jag kan inte ens räkna alla gånger jag haft nervösmage denna graviditet.

Magknip är inte skönt.

Ultraljuden hjälper mig väldigt mycket mer oron, så jag är tacksam för dem trots att de är till för att upptäcka avvikelser i tillväxten.

Hur många ul har du gjort/ska du göra?

• spattanjansson

Busungarnas mamma: önskar nästan jag hade haft nervösmage...så fungerar magen iallafall :) jag är rätt förstoppad och måste nog ta mig till Apoteket...vi har haft 1 vul och ett UL...rul är om dryga två veckor....känns som en evighet!

• mumama
    4ungar skrev 2011-05-25 16:45:56 följande:
    Tränar ni tjejer nått ? Jag har så vansinningt ont i ryggen och bäckenet så jag känner att jag skulle behöva träna lite för att orka resten av graviditeten, framför alllt ryggen då. Ska ringa en sjukgymnast i morgon, men funderar på typ vattengympa eller nått annat skonsamt...
    tyvärr tränar jag inget eftersom jag kräks av ansträngningar.... ( känns som en latmanna ursäkt) och så ville inte sjukgymnasten rekommendera vattengyma då heller eftersom ja kan kräkas i badet =) men när jag inte är lika lätkräkt längre ska ja få lite övningar av henne... min rygg håller oxå på o gå  sönder pga av instabiliteten i bukmuskelaturen men jag hoppas att jag med akupunkturen snart ska sluta kräkas och den värsta smärtan går över..
  • Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-25 20:32:50 följande:
    Busungarnas mamma: önskar nästan jag hade haft nervösmage...så fungerar magen iallafall :) jag är rätt förstoppad och måste nog ta mig till Apoteket...vi har haft 1 vul och ett UL...rul är om dryga två veckor....känns som en evighet!

Jag är antingen eller.

Tror det beror på järntabletterna, för det började i samband med dem.

Jag är hård i magen/förstoppad i två dagar, sedan magknip och lös i två dagar.

Vet inte hur jag ska få bukt med det...

Fräscht samtalsämne

• spattanjansson

Busungarnas mamma: haha ja det är ju inte alltid man pratar nr två med "okända" människor :)
    Själv får jag typ en gång i veckan sätta mig på toa och inte gå därifrån förrens jag tvingat ut lite!

Svar på tråden tvillingar i höst?