• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • 4ungar

Alltså jag måste berätta en annan grej som hände mig idag, det har dock inte med graviditeten att göra. Förutom att jag kanske blev väldigt arg och ledsen... joooo
    När jag skulle åka hem från jobbet idag, jobbar i kungälv, bor utanför Ulricehamn. (15-17 mil) så fick jag springa till bussen för att hinna och eftersom jag inte åker kollektivt i gbgregionen så ofta numera betalade jag med sms biljett, men jag fick inget kvitto på biljetten. Busschaffören började tjata på mig, varpå jag visade att jag hade skickat ett sms men inte fått svar. Okej han kör vidare, men på nästa hållplats ropar han fram mig igen och samma, min biljett har inte kommit till mobilen. Då börjar gubben gapa på mig att jag tjuvåker och att jag ska gå av bussen, han tänker minsann inte åka NÅGONSTANS med mig på bussen och ställer till världens scen, stänger till och med av motorn och blir ståendes... Jag visar honom återigen sms:et jag har skickat, men det gäller inte säger han, jag påpekar att han ska kolla klockslag för när det skickades, men han fortsätter skrika åt mig att gå av bussen... Tycker att det börjar bli lite pinsamt med tanke på att det finns andra på bussen som kanske blir sena, men jag VÄGRAR gå av bussen... jag ber att få nummret till västtrafik, men det vill han inte ge mig. Tillslut åker han, efter att det har blivit lång kö efter oss. Jag ringer västtrafik när jag sitter på bussen och hon tycker att det är MITT fel och chaffören har rätt att slänga av mig eftersom jag inte har fått mitt kvitto Förvånad
    Så om jag hade betalat kontant och kvittot hade fastnat i apparaten hade jag blivit avslängd då oxå ?? Fatta att jag var arg, jag var så arg så jag satt och stortjöt på bussen, men jag vägrade gå av Demon

• 4ungar
    mumama skrev 2011-05-23 18:56:03 följande:
    EXAKT den kommentaren fick jag av svärmor=)) men jag vet att hon intemenar nåt illa, vart nog mest chockad hon med Tungan ute
    Nä man får nog ta det för vad det "oftast" är, chock... jag är som ett bi just nu och taggar på allt ;) Min svärmor blev helt tyst, jag trodde hon hade svimmat. Sen ringde hon upp och sa att jag MÅSTE ta körkort nu... haha ! Det kan ju låta så hårt på nått vis men det är av kärlek =)
  • mumama

måste bara visa en som bär tvillingarna på två veckor i sjal Hjärta

ååååh vad jag lääängtar tills våra kommer nu!!
  • 4ungar
    mumama skrev 2011-05-23 19:32:04 följande:

måste bara visa en som bär tvillingarna på två veckor i sjal Hjärta

ååååh vad jag lääängtar tills våra kommer nu!!

Häftigt, jag har aldrig burit i sjal, det ser himla svårt att bära två, men det är det kanske inte ? Eller ja, det vet ju inte ni än kanske.. ;) Tänkte ha själ denna gången iaf =)
  • Frila2

Jag hoppas på sjal denna gång. Vi hade en tricåsjal till Siri men hon hatade den :)

• 4ungar
    Frila2 skrev 2011-05-23 19:49:25 följande:
    Jag hoppas på sjal denna gång. Vi hade en tricåsjal till Siri men hon hatade den :)
    Är det lättare att bära i själ än i babybjörn ? Det känns så... tycker babybjörnen är jättejobbig
  • Sjejn

mumama: åh, nu blev jag nostalgisk, en sådan sino krustistel hade jag (bland annat) åt yngste sonen. Första sjalen han åkte var när han var fem-sex timmar gammal, en sino det med fast röd. Tänk att få bära spädis igen... Här går både maken och jag gärna runt med bebisar i sjal så det är väl inte fel med två så vi kan ha en var.*s*

• Frila2
    4ungar skrev 2011-05-23 19:50:35 följande:
    Är det lättare att bära i själ än i babybjörn ? Det känns så... tycker babybjörnen är jättejobbig
    Barnen sitter inte så bra i sele och ska inte sitta lång stund när de är väldigt små. Man kan bära prematurer i sjal men inte i sele i början.
  • Busungarnas mamma
    Prezzo skrev 2011-05-23 17:17:34 följande:

Hej hej, händer mycket i denna tråden...

Angående sparkar, samma här...Är i vecka 20 och känner mest små rörelser (har också i framvägg). Med första barnet kände jag rejäla rörelser mycket tidigare, så att man kunde hålla handen och så buffade/svarade barnet tillbaka. Men det kommer väl...

Zafon

Vad skönt att jag inte är själv om att inte känna av de små så mycket. Min moderkaka sitter ganska högt upp i framvägg, så jag känner nästan bara rörelser nedanför naveln.

Både sambon och äldsta sonen (Felix) längtar til de kan känna utanpå magen. När vi fick Måns 09 så var Felix 6 år och då ville han känna på magen mest hela tiden. Han tyckte det kändes buckligt när det sparkade där inne Måns är 21 månader så han förstår ju inte så mycket av att jag har bebisar i magen, men när vi badar ihop så lägger han örat mot magen och säger ÖSSNA!! Då vill han alltså lyssna, för det har han sett att pappa och storebror gör

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • spattanjansson
    4ungar skrev 2011-05-23 19:04:10 följande:
    Alltså jag måste berätta en annan grej som hände mig idag, det har dock inte med graviditeten att göra. Förutom att jag kanske blev väldigt arg och ledsen... joooo
    När jag skulle åka hem från jobbet idag, jobbar i kungälv, bor utanför Ulricehamn. (15-17 mil) så fick jag springa till bussen för att hinna och eftersom jag inte åker kollektivt i gbgregionen så ofta numera betalade jag med sms biljett, men jag fick inget kvitto på biljetten. Busschaffören började tjata på mig, varpå jag visade att jag hade skickat ett sms men inte fått svar. Okej han kör vidare, men på nästa hållplats ropar han fram mig igen och samma, min biljett har inte kommit till mobilen. Då börjar gubben gapa på mig att jag tjuvåker och att jag ska gå av bussen, han tänker minsann inte åka NÅGONSTANS med mig på bussen och ställer till världens scen, stänger till och med av motorn och blir ståendes... Jag visar honom återigen sms:et jag har skickat, men det gäller inte säger han, jag påpekar att han ska kolla klockslag för när det skickades, men han fortsätter skrika åt mig att gå av bussen... Tycker att det börjar bli lite pinsamt med tanke på att det finns andra på bussen som kanske blir sena, men jag VÄGRAR gå av bussen... jag ber att få nummret till västtrafik, men det vill han inte ge mig. Tillslut åker han, efter att det har blivit lång kö efter oss. Jag ringer västtrafik när jag sitter på bussen och hon tycker att det är MITT fel och chaffören har rätt att slänga av mig eftersom jag inte har fått mitt kvitto Förvånad
    Så om jag hade betalat kontant och kvittot hade fastnat i apparaten hade jag blivit avslängd då oxå ?? Fatta att jag var arg, jag var så arg så jag satt och stortjöt på bussen, men jag vägrade gå av Demon
    VIlken surgubbe!!!
Svar på tråden tvillingar i höst?