• mumama

tvillingar i höst?

Hej alla blivande föräldrar!

Tänkte se om det finns något intresse i en tråd för blivande tvillingföräldrar? Självfick jag chockbeskedet i helgen och har inte riktigt landat!

Någon mer som har flerbarnsgraviditet som vill snacka , gnälla och fundera tillsammans?

Har BF 16 Nov.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-06 22:15
    här kommer en länk om lite tvillingvagnar jag hittade
    barnvagnsblogg.blogspot.com/2010/08/vandbara-syskon-och-tvillingvagnar.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-15 14:53
    Bf-listan då!
    www.familjeliv.se/Forum-11-351/m58446506.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 11:25
    vår fantastiska bildtråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-2-111/m58723722.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-25 20:25
    Nu börjar ju barnen komma så här är föelsedagslistan!
    www.familjeliv.se/Forum-3-44/m60719806.html
  • Svar på tråden tvillingar i höst?
  • spattanjansson

alltså det här med moderkaka...ni säger ju typ alla att "min sitter i framkant" eller min sitter i bakkant...men alltså 
    min barnmorska sa att den ena har moderkakan i framkant och den andra bak? Har ni alla bara en moderkaka eller är jag lite knäpp :) Alla ni här inne väntar väl inte enäggs som delar moderkaka? 

• Busungarnas mamma
    spattanjansson skrev 2011-05-23 21:40:48 följande:
    alltså det här med moderkaka...ni säger ju typ alla att "min sitter i framkant" eller min sitter i bakkant...men alltså
    min barnmorska sa att den ena har moderkakan i framkant och den andra bak? Har ni alla bara en moderkaka eller är jag lite knäpp :) Alla ni här inne väntar väl inte enäggs som delar moderkaka?

Nu kan ju jag bara svara för mig själv, men jag har bara en moderkaka och den sitter i framvägg. Mina är troligtvis enäggs.

Min läkare sa att många gånger så har tvillingar varsin moderkaka från början som sedan växer ihop till en stor.

Felix 03 Måns 09 och bf med tvillingflickor 7 oktober 2011
  • spattanjansson
    Busungarnas mamma skrev 2011-05-23 21:49:20 följande:

Nu kan ju jag bara svara för mig själv, men jag har bara en moderkaka och den sitter i framvägg. Mina är troligtvis enäggs.

Min läkare sa att många gånger så har tvillingar varsin moderkaka från början som sedan växer ihop till en stor.

Jag jag vet ju att några väntar enäggs...jag blev mer fundersam ifall jag hade fattat fel typ vad barnmorskan sa till mig :)
  • sofflan82

Jag har också två moderkakor, den ena i framvägg och den andra i bakvägg, så du är inte ensam.

¤♥¤ Man måste tänka positivt! ¤♥¤ BF 18/10-11 med tvillingar ¤♥¤
  • mumama
    mina ska ju vara tvåäggs efftersom de har en tjock skiljevägg men bm på kub såg bara en moderkaka så jag vet inte om de e enäggs eller om det är två moderkakor som vuxit ihop.... 
  • 4ungar
    Jag vet inget om moderkakorna än sålänge, fick ni reda på det på Rul:et ? Läkaren jag var till och skulle kolla skiljevägg var väldigt snabb och sa inget om hur många moderkakor eller hur dom låg =( Jag gör RUL den 28/6... känns som en evighet.

Hur många är det som har/ska kolla kön ? Jag tror vi vill kolla denna gången, men jag vet inte =) Fast maken vill väldigt gärna så jag tror det blir så...
  • spattanjansson

Okej..så moderkakorna kan alltså växa ihop? Så lite man vet om hur saker och ting fungerar
    I den boken jag läste står det inte så mycket om moderkakor, en eller två utan mer att det är skiljeväggen som avgör om det är en eller tvåäggs...

Själv är jag ju 99,9% säker på att mina är tvåäggstvillingar, dels hade dom en "tjock" skiljevägg, varsin moderkaka och så fick jag ju 2 embryon insatta

EGO: en kräkdag igen...verkar som om det kommer fortsätta även in i gravidmånad 5. jippi

• spattanjansson

Mamma till Jacob: vi ska NOG kolla kön, jag vill och maken han säger att jag får bestämma. MEN vi kanske inte gör det på RUL utan väntar tills längre fram. men jag vill veta så jag vet vilka kläder och prylar jag ska köpa

• 4ungar
    spattanjansson skrev 2011-05-24 07:56:25 följande:

Okej..så moderkakorna kan alltså växa ihop? Så lite man vet om hur saker och ting fungerar
    I den boken jag läste står det inte så mycket om moderkakor, en eller två utan mer att det är skiljeväggen som avgör om det är en eller tvåäggs...

Själv är jag ju 99,9% säker på att mina är tvåäggstvillingar, dels hade dom en "tjock" skiljevägg, varsin moderkaka och så fick jag ju 2 embryon insatta

EGO: en kräkdag igen...verkar som om det kommer fortsätta även in i gravidmånad 5. jippi

Vad är det för bok du läser ? Är det den man får från MVC ? Tyckte den kändes lite gammal på nått vis...

Stackare som du har fått kräkas än så länge :( Hoppas det ger med sig snart...
  • 4ungar
    spattanjansson skrev 2011-05-24 07:57:24 följande:
    Mamma till Jacob: vi ska NOG kolla kön, jag vill och maken han säger att jag får bestämma. MEN vi kanske inte gör det på RUL utan väntar tills längre fram. men jag vill veta så jag vet vilka kläder och prylar jag ska köpa
    Ja man har ju några ultraljud på sig, men jag är ganska säker på att vi ska be han kolla nu redan på rul:et, är nästan 100% säker på att det är två pojkar ändå, fast alla andra tror det är en av varje =) Spännande...
Svar på tråden tvillingar i höst?