• Anonym (Kalla mig Kalle)

Frågor om onani

Hallå alla tjejer!
    Läste just (och svarade på) frågor om manlig onani i den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-9-191/m52945358.html 
    och tänkte att jag skulle vilja veta detsamma om tjejers onanivanor.
    Så med risk för att bli kallad för snuskgubbe för all framtid kopierar jag hennes frågor nästan rakt av. Hoppas det är OK med dig Anonym(Sissi)
    Jag försökte att inte ändra frågorna för mycket p.g.a. mina fördommar om manlig respektive kvinnlig sexualitet så en del frågor kan verka lite udda.

Hur ofta onanerar ni?
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin?
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten?
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? 
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Onanerar du ute i naturen?
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Onanerar ni på jobbet?
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det?
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar?
    Sexchattar ni när ni onanerar?
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta?
    Vaknar ni och är kåta ibland?
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta?
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner?
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall?
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? 
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd?
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män?
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32
    Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement?
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?

• Svar på tråden Frågor om onani
  • Anonym (fri)
    Hur ofta onanerar ni? Några gånger i veckan.
    Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Porrfilm på datorn eller fantasi. 
    Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja.
    Smyger ni med er onani eller vet han om det? Vet om.
    Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Oftast sängen. Ibland i soffan.
    Är du helt eller delvis naken när du onanerar? På natten naken annars en t-shirt på som man kan dra upp smidigt.
    Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Handen i trosorna händer. Men mer som ett litet förspel.
    Onanerar du ute i naturen? Nej.
    Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Nej.
    Onanerar ni på jobbet? Har hänt för länge sen.
    Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Stor fantasi att någon står och tittar på mig....
    Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Skönast är ju att ligga.
    Sexchattar ni när ni onanerar? Nej.
    Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Det går över.
    Vaknar ni och är kåta ibland? Ja.
    Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Ja.
    Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Orgasm med partner är alltid skönare. Kanske inte rent fysiskt men....
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Min partner får gärna smeka mig. Han är bra
    Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Nej.
    Är det skönt att gå runt och vara kåt? När partnern är i närheten så.
    Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej.
    Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej.
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej.
    Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Komplement. Sex med partnern är alltid att föredra.
    Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Fingrar eller min rabbit.
    Anonym skrev 2012-01-29 16:09:43 följande:
    ...
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Nja, maken har försökt men han kan omöjligt förstå hur jag vill ha det även om jag visar och förklarar, En millimter fel eller lite för hårt, löst, snabbt eller långsamt kan vara skillnaden mellan en himlastormande orgasm och ingen alls.
    ...
    Jag känner igen det där. Det är inte förrän man försöker lära en partner hur man vill bli smekt som man inser hur mycket finlir det är. Samma på mig som man faktiskt.
  • Anonym (lite smått och g)
    Hur ofta onanerar ni? Ett par gånger i veckan

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Beror på omständigheter ibland film, ibland noveller ibland fantasi

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja, jag onanerar mer sällan själv däremot kan det hända att vi gör det i hopp oftare.

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Inget smygande här inte :D

Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen, duschen, soffan

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Beror på tillfälle

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Handen i trosorna 

Onanerar du ute i naturen? Har hänt tillsammans med partner

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Ja

Onanerar ni på jobbet? Nej

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? ibland

Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Ligger

Sexchattar ni när ni onanerar? Nej, möjligen porr smsar med partner

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Är jag vrålkåt så vill jag ligga, och det är jäkligt frustrerande om man inte kan det.

Vaknar ni och är kåta ibland? Ofta

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Helst vill jag ha sex, finns inte möjligheten så kan det blilite onani

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Nej, när jag kommer vid onnani stannar jag ju oftast när det är som skönast, blir som låst i kroppen, om min partner hjälper mig fortsätter han när jag kommer och orgasmen varar längre och blir intensivare.
    Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Min man och i fantasin kan det bli alla möjliga

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? nja, det kanske det skulle ha gjort någon gång för länge sen.

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Det tycker jag, den som väntar på någonting gott liksom

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Vet att min man ser på mig när jag är kåt, på blick och hur jag rör mig.

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Solande män, solande kvinnor vackra uppeggande kroppar helt enkelt, nja tycker ju om att titta men så kåt blir jag nog inte.

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej, finns roligare saker att göra på stranden.

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? När jag är singel och inte har någon som är tillgänglig blir det istället för, med partenr blir det ett härligt komplement.

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Mesta dels olika leksaker
  • Anonym
    Hur ofta onanerar ni? Inte så ofta. En gång i månaden kanske

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Oftast fantasin, ibland noveller

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ja

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Ja, det får jag nog säga. Han vet att jag onanerar men jag vill sköta det helt själv.

Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Naken nertill

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Nej 

Onanerar du ute i naturen? Nej

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Nej

Onanerar ni på jobbet? Nej

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Nej

Sexchattar ni när ni onanerar? Nej

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Frustrerande

Vaknar ni och är kåta ibland? Nej, oftare på kvällen

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Hellre sex i så fall.

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? 
    Nej, han kommer åt på ställen jag inte kommer åt.

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Nja, Min man i så fall

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Nej!

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Bara om man vet att han finns till hands snart.

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej.

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej.

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej.

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Ja oftast. När min man finns tillgänglig onanerar jag knappt alls.

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Enbart fingrar på klitoris.

Har alla som vill redan svara på denna? 

• Nesp

Ja, de här frågorna tycker jag också är intressanta. Hur ni tänker och känner om något man sällan pratar öppet om
    Jag vill gärna läsa ändå fler svar.

• Anonym
    Hur ofta onanerar ni? Inte så ofta. Någon gång i månaden kanske.

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Brukar bara fokusera på känslan.

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Jag onanerar oftare när han är bortrest än när han är här men när jag var singel minskade min sexlust efter ett tag så då blev det mer sällan än med en partner.

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Ja, det gör jag nog. Eller, jag brukar helt enkelt inte nöja mig med att onanera om han finns i närheten Flört.

Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Sängen oftast

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Av med trosorna och pilla på under täcket

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Nja, jag startar kanske genom trosorna eller med handen i men så fort jag bestämmer mig för att onanera åker trosorna av. 

Onanerar du ute i naturen? Nej

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Nej

Onanerar ni på jobbet? Nej

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Fantiserar kanske ibland men vill vara själv i verkligheten

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Jobbigt.

Vaknar ni och är kåta ibland? Ja, det är oftat då jag onanerar om inte gubben finns till hands.

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Om jag inte kan få sex istället

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Nej, med gubben får jag både närhet och ett par extra händer. Och en k*k förståss

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Egentligen inte men i så fall min man

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Nej, jag är absolut ingen exhibitionist.

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Ja, om man bygger upp inför kvällens sex

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej tack! Måste vara jobbigt för män eller i alla fall pojkar som sägs ha stånd mest hela tiden.

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej, men av värmen och solen.

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej.

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Istället för. Finns maken tillhands och har lust tar jag mycket hellre en tur med honom.

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Fingrarna på knoppen enbart.
  • Anonym
    Hur ofta onanerar ni? Ett par gånger i veckan

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Noveller i så fall

Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man? Ungefär lika.

Smyger ni med er onani eller vet han om det? Smyger inte men gör det oftast när jag är ensam hemma

Var onanerar ni? Sängen, toaletten? Ibland framför datorn men oftast i sängen eller duschen.

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Naken på underlivet i alla fall

Onanerar du ibland påklädd? Genom kläderna eller med handen i trosorna. Handen i trosorna i så fall. 

Onanerar du ute i naturen? Nej

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm? Nej

Onanerar ni på jobbet? Har hänt någon enstaka gång

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? Maken ser på ibland men bara för att han vill, Jag blir varken tänd eller avtänd av att han tittar.

Ligger ni, sitter eller står och onanerar? Alla tre förekommer

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Irriterande.

Vaknar ni och är kåta ibland? Nja, jag är oftast mer sugen på dagen.

Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? Javisst

Är det lika skönt att få orgasm när ni onanerar ensamna som när ni får orgasm vid sex med en partner? Det går inte att jämföra. När jag onanerar är det mer rakt på mot orgasmen. Jag vet precis hur och var jag ska smeka och får en intensiv och snabb orgasm. Med maken blir det mer en kärleksresa som kan ta lite överraskande omvägar på väg mot orgasmen. Det blir av en helhet och ett äventyr. Resan är målet liksom

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? Nej, det gör jag bäst själv

Njuter ni av att onanera i cam för okända män? Aldrig provat och ingen lust att gör det heller.

Är det skönt att gå runt och vara kåt? Det kan det vara om man har tid att känna efter och vet att man bygger upp mot något som ska komma senare

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Nej

Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Nej

Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej

Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Komplement.

Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc? Alla tre beroende på var jag är och vad jag har tillgång till.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-22 22:36:53 följande:
    Går ni ibland till stranden bara för att spana på män? Nej
    Är det någon som har svarat ja på den här?
  • Anonym (onnisen)
    Hur ofta onanerar ni? ´Väldigt oregelbundet, men, minst en gång i veckan. 

Onanerar ni med eller utan porrfilm, noveller eller annan hjälp åt fantasin? Oftast med porrfilm eller fantasi.

O Onanerar ni mindre om ni lever tillsammans med en man?
    Hade jag levt i en bra relation had jag nog inte onanerat så mycket men så är tyvärr inte fallet.

Smyger ni med er onani eller vet han om det?
    Smyger definitivt.

Var onanerar ni?
    Sängen, toaletten? i sängen händer, fast ganska sällan då den är oftast välfylld med bar mm Toaletten är nog det säkraste ställlet, ofta på jobbtaletten. För på kvällen när jag kommer hem är jag oftast för trött.

Är du helt eller delvis naken när du onanerar? Väldigt varierande, sällan naken.

Onanerar du ibland påklädd?
    Ja

Genom kläderna eller med handen i trosorna.
    Med handen i trosorna. 

Onanerar du ute i naturen?
    Nej, har aldrig hänt.

Har du onanerat i smyg bland folk någån gång? Smekt lite eller hela vägen till orgasm?
    Ja det har hänt

Onanerar ni på jobbet?
    ABSOLUT SKULLE INTE ÖVERLEVA ANNARS :)

Vill ni att någon ska se på när ni onanerar? Partnern eller okänd? Fantiserar ni om det? 
    NEJ! 

Ligger ni, sitter eller står och onanerar? 
    Det varierar jättemycket, det blir mycket liggandes, men en del stå på knäna och liksom påfresta lårmuskeln är att rekommendera.

Sexchattar ni när ni onanerar?
    Nä, men kanske ska prova, är det vanligt, vilket forum ska man vämda sig till?

Hur känns det att inte ha möjlighet att onanera när ni är vrålkåta? Vaknar ni och är kåta ibland? Vill ni onanera direkt om ni vaknar och är kåta? 
    Ej upplevt

JA

Vill ni att någon annan skall onanera åt er? Vem i såfall? 
    Min kurator

Njuter ni av att onanera i cam för okända män?
    Vet ej har inte provat.

Är det skönt att gå runt och vara kåt?
    JA

Skulle ni vilja att man kunde se på er när ni är kåta? Som på en man med stånd? Blir ni extra kåta på stranden bland solande män? Går ni ibland till stranden bara för att spana på män?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 11:32 Jag lägger till Anonyms två extrafrågoor här också om ni svara på dem och inte hittar dem i tråden:
    Oanenerar du istället för sex eller som ett komplement? Vilka olika sätt onanerar du på? Fingrar, leksaker, duschen etc?                             
Svar på tråden Frågor om onani