• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • trollkarl
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 21:25:49 följande:
    Freud har jag redan nämt. Han var en av dessa som drev frågan om barns sexualitet. Studierna skrevs i skolan . Alltså för en del år sedan. ett sådant namnminne har jag inte.
    vetenskapliga studier tack! inge jävla rappakalja o kvacksalveri tack...
  • BlommyNess12
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 21:25:49 följande:
    Freud har jag redan nämt. Han var en av dessa som drev frågan om barns sexualitet. Studierna skrevs i skolan . Alltså för en del år sedan. ett sådant namnminne har jag inte.
    Du skrev studier i skolan? Du får allt visa på en pålitlig källa eller sluta slänga dig med påståenden som du inte kan backa upp, allt som saknar källa är lögn tills det bevisats.
  • RainMan1x7x

BlommyNess12 skrev 2011-04-16 21:25:35 följande:
    Vad exakt menar du? Kjolen slutar väl strax vid knät eftersom det är lättare att röra sig,speciellt om man som barn ska leka och springa, i kjolar av den längden än ankellånga. Det vet väl varenda kvinna. Väntar fortfarande på källan till att 98 % av alla rörelser och val är sexuella.

De skulle kunna ha byxor.

• BlommyNess12
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 21:28:20 följande:

Absolut, men i många länder så är könsrollerna fortfarande hårt förankrade, vilket inte har något med att man tänder på barn att göra.
  • trollkarl
    BlommyNess12 skrev 2011-04-16 21:28:10 följande:
    Du skrev studier i skolan? Du får allt visa på en pålitlig källa eller sluta slänga dig med påståenden som du inte kan backa upp, allt som saknar källa är lögn tills det bevisats.
    WORD!
    det är ingen ide att fråga om det dock, då smygpedofilen inte har läst nån studie då inte finns några om just ämnet som han påstår..
  • MammaG

Jag förstår mig inte på det här att man ska försvara och förklara pedofili. Jag är fullkomligt ointresserad, och det är helt likgilitgt om de inte förgriper sig på någon. Även om det inte gör det är sannolikheten stor att de tittar på bilder av barn som utsätts för övergrepp av någon annan.
    Jag tycker dessutom att det är skamligt att lägga tråden i den kategori du valt

• Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 21:28:20 följande:

Personligen tror jag inte att man valt kjolar av sexuella skäl, pojkarna har ju byxor och ändå finns det pedofiler som föredrar pojkar.. Nu är du helt ute och cyklar
  • Anonym (eh?)
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.
    Å vem har bevisat detta!? något som gäller ALLA är väldigt ovanligt!
    Den människan har glömt att fråga mig och en hel massa andra människor!!!
    Jag har aldrig känt sexuell dragning till vare sig en annan tjej, något djur eller till något barn!!!
    Mina barn är nu i övre tonåren..den älsta snart 20..alltså har det hänt att jämngamla killar raggat på mig på krogen...men jag känner bara, fel fel fel...att känna sexuell dragning till någon ännu yngre funkar alltså inte.
  • RainMan1x7x
    BlommyNess12 skrev 2011-04-16 21:28:10 följande:
    Jag vänta på motbevist ivrigt  Glad! Jag ska hem om ett par veckor. Har ni tur hittar jag mina gamla uppsatser. Annars kan ni ju själva börja läsa om ämnet. Man får inte vara rasistisk här men ni stärker mina teser om nordbors begränsade tänkade.

Jag vet fortfarande vad som är sant och inte. Att ni inte har hjärnkapacitet att lista ut det själva är inte mitt problem. Allt tråden handlar om är varför folk går emot pedofiler.
  • Anonym

Hatet som finns mot pedofiler är väl mot de pedofiler som lever ut sin lust, antingen mot barn i dess närhet eller genom att titta på barnporr. Tror inte det är så många som går och hatar pedofiler som inte kan rå för vad de känner och aldrig i livet skulle röra ett litet barn eller ladda ner barnporr. Tycker att det är helt fel att jämföra med tex homosexualitet då det är två människor som av egen fri vilja väljer att ha sex, gifta sig, leva ihop osv. 

Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?