• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • RainMan1x7x
    Anonym (va?) skrev 2011-04-16 20:19:05 följande:
    "Du kan påstå vad du vill. Du har fortfarande inte fakta att backa dig upp." skriver du. Men det har ju inte du heller. Det spelar ingen roll att du säger dig ha forskat mycket om detta, du måste komam med något konkret som styrker det du säger. Det är så det fungerar inom forskning. Man tar inte folks "goda ord", de måste bevisa och argumentera för sin sak.
    Jag insåg inte att dett var en vetenskaplig diskussion. Nej det stämmer. Jag har inget för tillfället att backa upp det jag påstår. Men är ni så sugna så tycker jag att ni själva letar upp faktan. Om jag kan hitta den så borde ni också det.
  • RainMan1x7x
    Anonym skrev 2011-04-16 20:24:31 följande:
    Så du menar att det finns barn som VILL ha sex med en vuxen? Då får du kalla mig trångsynt men det köper jag inte.
    Som någon annan skrev här innan så är vuxna alltid i maktposition gentemot barn och därmed kan det aldrig bli så jämställt i en sexuell situation att man kan säga att barnet vill ha sex med den vuxna frivilligt. Och är det inte frivilligt så är det våldtäkt.

Och om du vidare syftar på att det finns dom pedofiler som bara fantiserar så är det fortfarande väldigt svårt att veta vilka dom är och per definition är de då inte pedofiler.
    Precis som det finns de personer som fantiserar om att ha sex med nån av samma kön men inte är öppet homosexuell. Svårt att veta om de kniper käft liksom. 
    Men herregud människa. Du får en chans till. Läs igenom tråden igen och återkom. Du borde fatta då vad jag menade.
  • Anonym (va?)
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:25:00 följande:
    Jag insåg inte att dett var en vetenskaplig diskussion. Nej det stämmer. Jag har inget för tillfället att backa upp det jag påstår. Men är ni så sugna så tycker jag att ni själva letar upp faktan. Om jag kan hitta den så borde ni också det.
    Vad är det för diskussion då? Du vill ju att andra ska backa upp det de säger med fakta. Har jag missuppfattat dig? Överlag är det ju svårt att föra en vettig diskussion om en part bara påstår att något är en sanning utan att visa vart han fått det ifrån. Eller?
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:25:00 följande:
    Jag är inte intresserad av att leta upp fakta som stöder dina påståenden, tyvärr. Jag har annat för mig. Tycker att du är en mycket lustig människa som citerar mina inlägg försöker påpeka att fakta är A och O och att jag inte har publicerat någon över huvudtaget, samtidigt som du själv påstår dig ha forskat i ämnet men inte kommer med någon konkret fakta.

Mycket lustig, okunnig och så typiskt familjeliv. Det är trist att flashback är blockat på mitt arbete.
  • Anonym (hatar dom!)

Dom borde kastreras och sätta i bur hela jävla skiten, mindrevärdig äckliga vidriga kryp!!!

Att du ens undrar är konstigt!?

• Anonym (va?)

Kan du inte bevisa det du säger så ska du ju inte bli förvånad över att folk inte tror dig eller ens tar det du skriver på allvar.

• Anonym
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:26:23 följande:
    Men herregud människa. Du får en chans till. Läs igenom tråden igen och återkom. Du borde fatta då vad jag menade.
    "Men herregud människa"...?
    Jag har läst tråden, finns inte så mycket mer att fatta tycker jag. Det verkar vara mycket ovetenskapliga fakta som baseras på gamla data (gamla=över tio år) av en amatörforskare.
    Dessutom finns det en hel del grupper i samhället som man enligt mig inte behöver ha speciellt mycket förståelse och empati för, pedofiler är en sådan grupp.
    Sorry... 
  • Anonym

jag blir förbannad när jag läser detta, och kan inte förstå hur en människa kan skriva något sådant.
     6. "Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn"
    då vet vi att TS känner dragning till barn iaf! jag gör det då INTE och skulle aldrig! 

• löpardennis
    Anonym skrev 2011-04-16 20:11:32 följande:
    Därför att det är sjukt! Oavsett om det är fanatsier. Visst barn är väl också sexuella varelser men att en vuxen människa har sex med barn det borde det vara dödsstraff på.

Barn är absolut inte redo för sexuella kontakter, inte med jämnåriga och absolut inte med vuxna. Och det är väl ändå pedofiler som våldtagit barn som vi hatar, de har ju gjort sig tillkänna och efter det spelar det väl inte så stor roll att de bara ägnar sig åt fantasier. De har tydligt visat att de kan förverkliga sina fantasier. De vuxna som bara fantiserar men som inte gör verklighet av dessa fantasier är det svårt att hata då de inte ger sig tillkänna. Men det är klart, skulle grannen komma fram till mig och säga att han/hon fantiserar om att ha sex med mitt barn (eller sitt egna barn) då skulle jag nog starkt ogilla denna person och snabbt ta avstånd från honom/henne samt undvika honom/henne så gott det går. I det långa loppet skulle jag nog flytta! Av säkerhet för mitt barn!

Att du jämför pedofili med homosexuella tycker jag är förkastligt. Homosexuella våldtar väl för fan inte alla män, det finns väl lika många homosexuella våldtäktsmän som heterosexuella.
    Att jämföra homosexualitet med pedofili som om det vore samma sak... på samma vilkor... nej där får du faktiskt ge dig.
    Du påstår att barn inte är redå för sex? Så du bara förnekar att jag som 10-åring hade samlag med min ett år yngre grannflicka? Vet dessutom fler bekanta som debuterade omkring den åldern.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:22:41 följande:
    För att kunna forska i ett ämne måste man först och främst vara utbildad forskare, ungefär där drar jag gränsen. Forskning är en vetenskaplig process och det krävs mer än några vhsfilmer och tidningsartiklar från 1990 för att kunna ge ett tillfredställande resultat av en forskning.

Dina filmer och andra källor kan vara rena påhittet av diverse hobbypsykologer och därav blir din forskning totalt värdelös, för att du inte har vetenskaplig fakta från utbildade forskare att luta dig tillbaka på.

Hur många intervjuer har du gjort med pedofiler? Hur många intervjuer har du gjort med utsatta barn? Hur många utbildade forskare har du diskuterat ämnet pedofili med?
    Nej isådanafall så är jag inte forksare. Men jag har läst om dett ai kanske 10-15 år. Sedan tror jag inte att hobbypsykologer har resurser att genomföra undersökningar på den skalan. Man mätte hur hjärnan och hjärtat reagerade på bilder på barn. Man mätte hur hormonnivåer res och föll. CA en halv procent av befolkningen i vita länder fick en direkt sexuell kontakt med barn. De blev alltså kåta rent ut sagt. Ca 98% blev på något sätt berörda i områden som är sexuellt kopplade. De började pumpa ut hormoner som också används vid sexuella attraktioner. Linjen mellan att Gilla barn och att Tända på barn var alltså hårfin. Sen räknas pedofiler i dagens samhälle som barn alltså upp till 18 år. Även om när man rent psykologiskt räknar barn som är färdiga med puberteten som vuxna. Freud skrev om hur "en man som påstår sig inte känna dragning till en 12-årig flicka, ljuger". Freud var knappast en hobbypsykolog.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?