• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • puss
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:05:47 följande:
    Diverse psykologer antar jag. De hade gjort en massa undersökningar om hur oulsen ökade när de visade bilder på barn och historier.

Ang. 4:an. Det finns pedofiler som bara "gillar" barn. De kan vara a-sexuella men ändå dras till barn. Jag tror att det kan vara kopplat till Age-Play och annat.
    dras till barn på ett icke-sexuellt sätt? då är de inte pedofiler, enligt defenition.
    I will mustardize you
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:00:16 följande:
    Du tror inte att forskning om pedofili har uppdaterats lite sen tiderna då man använde vhs?

Resten av texten förstår jag inte riktigt så den är omöjlig att kommentera haha. 

Syftar främst på " Men jag vet hur det är igentligen".
    Jag vet hur det är eftersom jag har forskat om det. Fattar du?
  • RainMan1x7x
    puss skrev 2011-04-16 20:06:54 följande:
    dras till barn på ett icke-sexuellt sätt? då är de inte pedofiler, enligt defenition.
    mycket sant. Men de klassas som det i folks ögon. Tänk dig en 80-årig gubbe glida runt och skrika "JAG ÄR KÄR I EN FYRA ÅRING!!!!" folk skulle genast klassa honom som pedofil.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:06:55 följande:
    Jag vet hur det är eftersom jag har forskat om det. Fattar du?
    Okej, och det ska jag tro på så här utan vidare?

Du gnäller om att andra inte har fakta för sina påståenden, jag skiter fullständigt i om du påstår att du har forskat om det. Ska du peka pinne på avsaknad av fakta i människors inlägg så kan du börja med att lägga upp din egen.

Och att göra ett skolarbete om slumpat ämne innebär INTE att man forskat i det. Det är som att påstå att jag skulle ha forskat i Polens ekonomiska utveckling bara för att jag skrev ett examinationsarbete om det när jag läste kulturgeografi med ekonomisk inriktning. Du får en facepalm på den med,  min vän.
  • Anonym
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:24:25 följande:
    Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.
    Därför att det är sjukt! Oavsett om det är fanatsier. Visst barn är väl också sexuella varelser men att en vuxen människa har sex med barn det borde det vara dödsstraff på.

Barn är absolut inte redo för sexuella kontakter, inte med jämnåriga och absolut inte med vuxna. Och det är väl ändå pedofiler som våldtagit barn som vi hatar, de har ju gjort sig tillkänna och efter det spelar det väl inte så stor roll att de bara ägnar sig åt fantasier. De har tydligt visat att de kan förverkliga sina fantasier. De vuxna som bara fantiserar men som inte gör verklighet av dessa fantasier är det svårt att hata då de inte ger sig tillkänna. Men det är klart, skulle grannen komma fram till mig och säga att han/hon fantiserar om att ha sex med mitt barn (eller sitt egna barn) då skulle jag nog starkt ogilla denna person och snabbt ta avstånd från honom/henne samt undvika honom/henne så gott det går. I det långa loppet skulle jag nog flytta! Av säkerhet för mitt barn!

Att du jämför pedofili med homosexuella tycker jag är förkastligt. Homosexuella våldtar väl för fan inte alla män, det finns väl lika många homosexuella våldtäktsmän som heterosexuella.
    Att jämföra homosexualitet med pedofili som om det vore samma sak... på samma vilkor... nej där får du faktiskt ge dig.
  • RainMan1x7x
    Anonym skrev 2011-04-16 20:11:32 följande:
    Att du jämför pedofili med homosexuella tycker jag är förkastligt. Homosexuella våldtar väl för fan inte alla män, det finns väl lika många homosexuella våldtäktsmän som heterosexuella.
    Att jämföra homosexualitet med pedofili som om det vore samma sak... på samma vilkor... nej där får du faktiskt ge dig.
    Nej men pedofiler våldtar inte all barn heller.
  • RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:11:05 följande:
    Okej, och det ska jag tro på så här utan vidare?

Du gnäller om att andra inte har fakta för sina påståenden, jag skiter fullständigt i om du påstår att du har forskat om det. Ska du peka pinne på avsaknad av fakta i människors inlägg så kan du börja med att lägga upp din egen.

Och att göra ett skolarbete om slumpat ämne innebär INTE att man forskat i det. Det är som att påstå att jag skulle ha forskat i Polens ekonomiska utveckling bara för att jag skrev ett examinationsarbete om det när jag läste kulturgeografi med ekonomisk inriktning. Du får en facepalm på den med,  min vän.
    Jaså? Var går gränsen för att ha forskat i något då? Jag har i hela mitt vuxna liv förutom skolarbeten och uppsatser har jag forskat i det privat. I människors sexualitet alltså.
  • Anonym (va?)
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:42:55 följande:
    Du kan påstå vad du vill. Du har fortafarande inte fakta att backa upp dig. Jag skulle säga att pedofili är ännu friskare än homosexualitet. Av den anledningen att homosexuella personers hjärnor lite annorlunda konstruerade. Det har också att göra vad för medeciner mamman tog när hon var gravid. Käkade hon testo så är chanserna att barnet blir homo mycket mindre. Så ser det inte ut bland pedofiler. Jag har forskat en hel del om människors sexualitet. Därför kan jag mycket om det.
    "Du kan påstå vad du vill. Du har fortfarande inte fakta att backa dig upp." skriver du. Men det har ju inte du heller. Det spelar ingen roll att du säger dig ha forskat mycket om detta, du måste komam med något konkret som styrker det du säger. Det är så det fungerar inom forskning. Man tar inte folks "goda ord", de måste bevisa och argumentera för sin sak.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:17:44 följande:
    Jaså? Var går gränsen för att ha forskat i något då? Jag har i hela mitt vuxna liv förutom skolarbeten och uppsatser har jag forskat i det privat. I människors sexualitet alltså.
    För att kunna forska i ett ämne måste man först och främst vara utbildad forskare, ungefär där drar jag gränsen. Forskning är en vetenskaplig process och det krävs mer än några vhsfilmer och tidningsartiklar från 1990 för att kunna ge ett tillfredställande resultat av en forskning.

Dina filmer och andra källor kan vara rena påhittet av diverse hobbypsykologer och därav blir din forskning totalt värdelös, för att du inte har vetenskaplig fakta från utbildade forskare att luta dig tillbaka på.

Hur många intervjuer har du gjort med pedofiler? Hur många intervjuer har du gjort med utsatta barn? Hur många utbildade forskare har du diskuterat ämnet pedofili med?
  • Anonym
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:15:29 följande:
    Nej men pedofiler våldtar inte all barn heller.
    Så du menar att det finns barn som VILL ha sex med en vuxen? Då får du kalla mig trångsynt men det köper jag inte.
    Som någon annan skrev här innan så är vuxna alltid i maktposition gentemot barn och därmed kan det aldrig bli så jämställt i en sexuell situation att man kan säga att barnet vill ha sex med den vuxna frivilligt. Och är det inte frivilligt så är det våldtäkt.

Och om du vidare syftar på att det finns dom pedofiler som bara fantiserar så är det fortfarande väldigt svårt att veta vilka dom är och per definition är de då inte pedofiler.
    Precis som det finns de personer som fantiserar om att ha sex med nån av samma kön men inte är öppet homosexuell. Svårt att veta om de kniper käft liksom. 
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?