• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • dlk
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:35:23 följande:
    Freud skrev om hur "en man som påstår sig inte känna dragning till en 12-årig flicka, ljuger". Freud var knappast en hobbypsykolog.
    Freud var en känd kokainist och tillika en av historiens mest överskattade psykoterapeuter.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:35:23 följande:
    Nej isådanafall så är jag inte forksare. Men jag har läst om dett ai kanske 10-15 år. Sedan tror jag inte att hobbypsykologer har resurser att genomföra undersökningar på den skalan. Man mätte hur hjärnan och hjärtat reagerade på bilder på barn. Man mätte hur hormonnivåer res och föll. CA en halv procent av befolkningen i vita länder fick en direkt sexuell kontakt med barn. De blev alltså kåta rent ut sagt. Ca 98% blev på något sätt berörda i områden som är sexuellt kopplade. De började pumpa ut hormoner som också används vid sexuella attraktioner. Linjen mellan att Gilla barn och att Tända på barn var alltså hårfin. Sen räknas pedofiler i dagens samhälle som barn alltså upp till 18 år. Även om när man rent psykologiskt räknar barn som är färdiga med puberteten som vuxna. Freud skrev om hur "en man som påstår sig inte känna dragning till en 12-årig flicka, ljuger". Freud var knappast en hobbypsykolog.
    Okej, intressant, men fortfarande inte fakta.

Jag vet att det är en stor skillnad på pedofili och hebrefili. Dock drar människor dessa över samma.
  • Anonym (hatar dom!)

Om du blivit antastad som 4 åring och någon hållit fast dig och tvingat dig till saker och som fortsatt göra så till du fyller 12 år och törs för första gången hota och säga ifrån, då skulle du förstå det hatet, men tänk mer på din jävla forskning!!Kräks 

Det finns inget värre och sjukare!

• hullulla on halvat huvit

Angående att alla pedofiler inte våldtar barn ; jag kan förstå att en del pedofiler endast fantiserar men inte lever ut sina fantasier - DÄREMOT så är det så att de pedofiler som lever ut sina fantasier begår ett övergrepp/något som är olagligt och fruktansvärt ur alla synpunkter!
    Det går inte att jämföra med homo- hetero- bisexuella som kan leva ut sina fantasier LAGLIGT

• RainMan1x7x
    Jizzie skrev 2011-04-16 20:28:34 följande:
    Jag är inte intresserad av att leta upp fakta som stöder dina påståenden, tyvärr. Jag har annat för mig. Tycker att du är en mycket lustig människa som citerar mina inlägg försöker påpeka att fakta är A och O och att jag inte har publicerat någon över huvudtaget, samtidigt som du själv påstår dig ha forskat i ämnet men inte kommer med någon konkret fakta.

Mycket lustig, okunnig och så typiskt familjeliv. Det är trist att flashback är blockat på mitt arbete.
    Jag är ny här sp kanppast FL människa. Vill du ha källor så får du ta och göra det. Jag har också saker att ta hand om serru. Är en miljard mil ifrån mina uppsatser och även om jag hade de framme så förstår jag inte hur de skulle hjälpa.

OT: Leta upp "run" eller "kör" på din dator. När den lilla rutan kommer upp skriver du "cmd". När den svarta rutan kommit upp skirver du "ping" Sedan www.flashback.org. Du låter den ladda. När den har laddat klart så kommer du se en liten kod efter www.flashback.org i den svarta rutan. Skriv in den koden i din browser.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:44:15 följande:
    Jag är ny här sp kanppast FL människa. Vill du ha källor så får du ta och göra det. Jag har också saker att ta hand om serru. Är en miljard mil ifrån mina uppsatser och även om jag hade de framme så förstår jag inte hur de skulle hjälpa.

OT: Leta upp "run" eller "kör" på din dator. När den lilla rutan kommer upp skriver du "cmd". När den svarta rutan kommit upp skirver du "ping" Sedan www.flashback.org. Du låter den ladda. När den har laddat klart så kommer du se en liten kod efter www.flashback.org i den svarta rutan. Skriv in den koden i din browser.
    Okej, ja det hade varit kul att se dina studier i varje fall :)

Tack för tipset, ska testa nu. Flashback är en favoritsite i min värld!
  • RainMan1x7x
    hullulla on halvat huvit skrev 2011-04-16 20:44:07 följande:
    Angående att alla pedofiler inte våldtar barn ; jag kan förstå att en del pedofiler endast fantiserar men inte lever ut sina fantasier - DÄREMOT så är det så att de pedofiler som lever ut sina fantasier begår ett övergrepp/något som är olagligt och fruktansvärt ur alla synpunkter!
    Det går inte att jämföra med homo- hetero- bisexuella som kan leva ut sina fantasier LAGLIGT
    Nej men man kan jämföra dessa med homo-hetero-bisexuella som våldtar. Män och kvinnor som antastar barn är världens avskum. Långa fängelsestraff borde sitta fint. Inte för att de skulle hindra fler pedofiler. Men jag tycker ändå att pedofilerna ska sitta inne så länge att barnen som blev våldförda ska vara vuxna och stora nog att ge pedofilerna en omgång när de kommer ut.
  • trollkarl
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:25:00 följande:
    Jag insåg inte att dett var en vetenskaplig diskussion. Nej det stämmer. Jag har inget för tillfället att backa upp det jag påstår. Men är ni så sugna så tycker jag att ni själva letar upp faktan. Om jag kan hitta den så borde ni också det.
    om du antyder en sak så är det upp till dig att belägga med fakta. vi ska inte behöva leta.
    annars sjunker din trovärdighet, som redan är körd i botten dock.
  • Jizzie
    trollkarl skrev 2011-04-16 20:48:43 följande:
    om du antyder en sak så är det upp till dig att belägga med fakta. vi ska inte behöva leta.
    annars sjunker din trovärdighet, som redan är körd i botten dock.
    Kyss
  • Anonym
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 20:47:07 följande:
    Nej men man kan jämföra dessa med homo-hetero-bisexuella som våldtar. Män och kvinnor som antastar barn är världens avskum. Långa fängelsestraff borde sitta fint. Inte för att de skulle hindra fler pedofiler. Men jag tycker ändå att pedofilerna ska sitta inne så länge att barnen som blev våldförda ska vara vuxna och stora nog att ge pedofilerna en omgång när de kommer ut.
    Detta är det neda jag kan hålla med dig om i denna tråd! Faktiskt det enda vettiga du skrivit hittills.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?