• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Daeminimon
    amanda h skrev 2011-04-28 23:36:26 följande:
    Haha känner ni mig? Okej, om det nu är så viktigt för er att veta så pluggade jag naturkunskap matte data med mvg i dom flesta ämnena, det ni! och vilket ämne skulle jag behöva mer kunskap inom och varför? Snacka om påhopp!
    Hon sa ju precis det: Historia. Och Biologi.
  • HäckHäxan
    Anonym (Anna) skrev 2011-04-28 11:34:37 följande:
    Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.
    Var tyst, det där är väl ändå upp till dom och snart nog kommer grabben säker ha en alldeles egen vilja, barn tenderar att få det med tiden.

Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • amanda h
    Daeminimon skrev 2011-04-28 23:37:16 följande:
    1. Ingen kallade dig korkad. 2. Att du kallar andra för korkade går däremot bra?

*facepalm*
    åååh snälla lägg ner... har inte ens bett om din åsikt.
  • LillTussa
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:35:09 följande:
    ... men jag ser inte riktigt det dåliga med att kvinnor och män är olika.
    Många förändringsprocesser behöver lång tid, ibland flera generationer och då dröjer resultaten.
    Det är inte att det är dåligt att vi har olika kön. Utan de attribut och "måsten" som socialt tillskrivs ett visst kön.

Nackdelar för båda könen. Hur många pappor finns det inte som anses vara "den andra föräldern", underordnad mamman. För att det ansetts vara så under många många år. Ska vi fortsätta anse det vara så eller ska vi göra nåt åt det?

Eller kvinnan som anses vara en fara att anställa pga vab, föräldraledighet och graviditet? 

Eller lilla Lotta som inte tycker om dockor men tvingas och uppmuntras starkt att leka med dem pga kön?

Eller Olle som helst vill lukta på blommor och sköta barn, men som inte får det pga att han är kille och därmed ska vara stökig, aktiv, leka med bilar och leva rajtantajtan?
  • amanda h
    Daeminimon skrev 2011-04-28 23:38:45 följande:
    Hon sa ju precis det: Historia. Och Biologi.
    Okej nu ber jag om din åsikt... varför behöver jag studera historia och biologi? :) om du nu så gärna vill lägga dig i...
  • JuliaåRonjasmammis
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:29:41 följande:
    Nej, men kanske för att du har höfter och bröst som de flesta kvinnor.Solig
    Har jag? Hur vet du det? Har alla kvinnor breda höfter och stora bröst? 
    amanda h skrev 2011-04-28 23:32:38 följande:
    Jo det har jag, har det nåt med saken att göra? Har aldrig sagt nåt om att manligt o kvinnligt alltid vart detsamma, har bara påpekat att det alltid funnits manligt och kvinnligt. Har du problem med det också?
    Ja, klart det har. Det finns män och det finns kvinnor, och så finns det en hel del där emellan. Sen finns det "manligt" och "kvinnligt", men vad som tolkas som dessa begrepp har varierat mellan tiderna. Det trodde jag du visste.

Jag har problem med okunskap och när människor yttrar sig utan att kunna grundläggande fakta i det de yttrar sig i. Hur andra väljer att leva ger jag blanka fan i, så länge de gör detsamma med mig. 
    Don't mess with my integrity!
  • Daeminimon
    amanda h skrev 2011-04-28 23:40:15 följande:
    Det var ju inte ens en åsikt. Det första var ren fakta, hon kallade dig aldrig korkad. Det andra var en fråga.
  • Tom Araya
    Joual skrev 2011-04-28 23:10:43 följande:
    Menar du att om alla gick omkring i vita tunikor så skulle det inte finnas något sätt att uttrycka sin sexualitet? 

Hmm... tja, nåt var det som fick romarriket att gå under, men jag tvivlar faktiskt på att det var klädseln och därtill medföljande komplikationer. 
    Stämmer inte, även i romarriket klädde sig kvinnor och män olika.
  • Daeminimon
    amanda h skrev 2011-04-28 23:41:26 följande:
    Okej nu ber jag om din åsikt... varför behöver jag studera historia och biologi? :) om du nu så gärna vill lägga dig i...
    Skulle gissa att hon ansåg att dina kunskaper inom de områdena behöver utökas, baserat på dina inlägg.

Sen är ju detta ett diskussionsforum, så det är väl inte (eller borde inte vara) helt oväntat att folk hoppar in med inlägg... Att lägga sig i är lite av idéen med ett sånt här forum...
  • JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:34:00 följande:
    Ja kallar nån mig korkad så är "hen" (haha) en bitch... ;) och tycker förresten att du verkar som den korkade i det här sammanhanget...
    Vem har kallat dig korkad? Det strider f ö mot forumreglerna, så det vill jag gärna veta.
    amanda h skrev 2011-04-28 23:36:26 följande:
    Haha känner ni mig? Okej, om det nu är så viktigt för er att veta så pluggade jag naturkunskap matte data med mvg i dom flesta ämnena, det ni! och vilket ämne skulle jag behöva mer kunskap inom och varför? Snacka om påhopp!
    "Påhopp"?!  Eh...
    amanda h skrev 2011-04-28 23:40:15 följande:
    Det behövde du inte göra, det är ett öppet forum och hon valde att svara på en fråga som egentligen var adresserad till mig. Vilket är helt OK enligt forumreglerna.
    Don't mess with my integrity!
Svar på tråden Klär pojken i kläning