• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • Driftwood
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:43:56 följande:
    Stämmer inte, även i romarriket klädde sig kvinnor och män olika.
    Ja, och ibland hade de inga kläder alls. Som när de badade tex.
  • amanda h
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-28 23:41:31 följande:
    ja, klart det har. Det finns män och det finns kvinnor, och så finns det en hel del där emellan. Sen finns det "manligt" och "kvinnligt", men vad som tolkas som dessa begrepp har varierat mellan tiderna. Det trodde jag du visste.

Jag har problem med okunskap och när människor yttrar sig utan att kunna grundläggande fakta i det de yttrar sig i. Hur andra väljer att leva ger jag blanka fan i, så länge de gör detsamma med mig. 
    "Det trodde jag du visste", men gud kvinna, det var ju det jag sa. Och att du har problem med människor med okunskap är ju synd för dig, men då är jag inte rätt person att störa sig på, för jag är ingen människa med okunskap. Så ska vi göra varandra en tjänst och som du säger; "ge blanka fan" i varandra?
  • Tom Araya

Jag undrar hur många av er som hackar på avsaknaden av en genusneutral kultur som själva klär sig genusneutralt?

• LillTussa
    Driftwood skrev 2011-04-28 23:38:16 följande:
    Vad säger lärarna när han kommer naken till skolan?
    Har inte hänt ännu, men jag har lämnat en trotsig 4-åring på förskola i princip utan kläder. Jag skulle på tenta och morgonen var katastrof .. De sa inte så mycket och skrattade mest. Hon hade kläder när vi hämtade henne.

Naken och klädd i klänning är lite skilda saker. Det ena kan tolkas som förargelseväckande beteende och det andra inte.  Fast, normerna skiftar ju över tid. Om 50 år kanske nakna människor offentligt är ok.
  • Driftwood
    LillTussa skrev 2011-04-28 23:46:40 följande:
    Naken och klädd i klänning är lite skilda saker. 
    Det är klart. På vintern blir det ju ganska kallt utan kläder.
    LillTussa skrev 2011-04-28 23:46:40 följande:
    Fast, normerna skiftar ju över tid. Om 50 år kanske nakna människor offentligt är ok.
    Ja, varför inte. Om barnen inte vill ha kläder och det inte är kallt så.
  • amanda h
    Daeminimon skrev 2011-04-28 23:44:17 följande:
    Skulle gissa att hon ansåg att dina kunskaper inom de områdena behöver utökas, baserat på dina inlägg.

Sen är ju detta ett diskussionsforum, så det är väl inte (eller borde inte vara) helt oväntat att folk hoppar in med inlägg... Att lägga sig i är lite av idéen med ett sånt här forum...
    Okej, låt henne tjafsa med mig då, men vet du inte vad det handlar om så ser jag ingen anledning till att du ska "back her up" och störa dig på vad jag skriver och understryka att jag behöver plugga historia och biologi? Tycker det är rätt tragiskt att bete sig så.

Visst, det är ett diskussionsforum, men nu diskuterade du inte ämnet eller något JAG hade åsikt om - du ville helt enkelt fokusera dig på att trycka ner mig verkar det som. Så lägg ner och om du vill diskutera något så diskutera ämnet, inte mig.
  • Daeminimon
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:46:38 följande:
    Jag undrar hur många av er som hackar på avsaknaden av en genusneutral kultur som själva klär sig genusneutralt?
    Jeans, svart t-shirt och Converse senast idag, räknas det?!

1. Vi är produkter av vå uppfostran, och därför präglade av det.
    2. Vi är vuxna människor som genomgått puberteten, och kan därför välja att klä oss för att attrahera det motsatta (eller samma) könet.
    3. Jag klär mig sällan heller i färgglad body och mjukisbyxor, något jag klär mitt barn i nästan dagligen. barns kläder fyller en annan funktion än vuxnas.
  • HäckHäxan
    Tom Araya skrev 2011-04-28 23:46:38 följande:
    NU har jag inte hackat något alls, men jag är nog rätt genusneutral överlag, även om det inte är något jag tänker på när jag klär mig på morgonen, min garderob är sån bara.
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • Rosa socka

Jag har huvudvärk, inte blir den bättre av den här tråden, så jag citerar bara och håller med.

Daeminimon skrev 2011-04-28 23:52:34 följande:
    Jeans, svart t-shirt och Converse senast idag, räknas det?!

1. Vi är produkter av vå uppfostran, och därför präglade av det.
    2. Vi är vuxna människor som genomgått puberteten, och kan därför välja att klä oss för att attrahera det motsatta (eller samma) könet.
    3. Jag klär mig sällan heller i färgglad body och mjukisbyxor, något jag klär mitt barn i nästan dagligen. barns kläder fyller en annan funktion än vuxnas.
    ❤ Oliver april -09 , Lova december -10 ❤
  • Daeminimon
    amanda h skrev 2011-04-28 23:51:35 följande:
    Okej, låt henne tjafsa med mig då, men vet du inte vad det handlar om så ser jag ingen anledning till att du ska "back her up" och störa dig på vad jag skriver och understryka att jag behöver plugga historia och biologi? Tycker det är rätt tragiskt att bete sig så.

Visst, det är ett diskussionsforum, men nu diskuterade du inte ämnet eller något JAG hade åsikt om - du ville helt enkelt fokusera dig på att trycka ner mig verkar det som. Så lägg ner och om du vill diskutera något så diskutera ämnet, inte mig.
    Njae, jag vet vad det handlar om, vill bara inte lägga ord i munnen på någon annan. Jag underströk ingenting, upprepade bara vad hon sa, då du kallade henne öknamn, vilket jag tyckte var väldigt orättvist.

Trycker inte ner någon, klicka gärna "visa endast" så ser du ett antal inlägg från mig som i allra högsta grad handlar om ämnet. Däremot låter jag inte folk misstolka (med vilje eller av misstag) mig eller andra utan att rätta. Du märker kanske att jag inte uttryckt någon åsikt om dig? Då undrar jag hur jag "trycker ner"?
Svar på tråden Klär pojken i kläning