• Anonym (Anna)

Klär pojken i kläning

Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 09:44
    Min kompis blev jätte arg på mig när jag tog en snack med hon igår.
    Vi är nog inte längre vänner och idag har bestämmt mig för att ringa soc och berätta vad hon håller på med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 10:36
    Nu har jag ringt och talat med dom på soc, och dom skulle starta en utredning om detta sa dom.

• Svar på tråden Klär pojken i kläning
  • oOOo  oOOo

"..och en annan sak, varför anses det ok att flickor ägnar sig åt "manliga" saker och kläder men inte tvärtom? Det är fult för pojkar att vilja ha "kvinnliga attribut" men inte flickor som vill ha manliga. " Snaggade småtjejer ser man ju nästan aldrig. Verkar inte vara så poppis bland föräldrar till tjejer.

• JuliaåRonjasmammis
    amanda h skrev 2011-04-28 23:51:35 följande:
    Okej, låt henne tjafsa med mig då, men vet du inte vad det handlar om så ser jag ingen anledning till att du ska "back her up" och störa dig på vad jag skriver och understryka att jag behöver plugga historia och biologi? Tycker det är rätt tragiskt att bete sig så.

Visst, det är ett diskussionsforum, men nu diskuterade du inte ämnet eller något JAG hade åsikt om - du ville helt enkelt fokusera dig på att trycka ner mig verkar det som. Så lägg ner och om du vill diskutera något så diskutera ämnet, inte mig.
    amanda h skrev 2011-04-29 00:09:41 följande:
    Okej och du tycker inte det är dumt att påpeka återigen att jag behöver plugga på komvux? Oavsett om det kom från henne eller dig först, du behövde liksom inte påpeka det igen, det kallar jag att försöka "trycka ner" nån. Du BEHÖVDE inte upprepa vad hon sa, det fanns liksom ingen need for that. Men du gjorde det bara för att trycka ner, oavsett om du vill medge det eller inte. Jag är liksom ingen elak person, men blev oerhört provocerad när folk säger till mig att jag måste "läsa på" och säger att jag inte har kunskap inom vissa ämnen. Hon kallade mig indirekt för korkad, och det reagerade jag på och DÅ kommer du in i bilden och upprepar allt hon sa?

Där har du förklaringen på hur du trycker ner!
    Jag har inte tjafsat med dig, inte heller tryckt ner dig. Det har inte Daeminimon gjort heller. Däremot har vi båda ifrågasatt dina åsikter och ställt en del frågor. Frågor som, åtminstone jag (för att inte prata för någon annan), inte tycker att vi fått några tillfredsställande svar på.
    Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    trollbottom skrev 2011-04-28 23:59:56 följande:
    Jag funderar på varför jag ska tvinga på min son kläder han inte vill ha. Han älskar rosa och glitter och han har flera klänningar/tunikor som han fullständigt älskar. Precis lika mycket som han älskar stora maskiner, och sina tuffare kläder. Men om han har valt en klänning så varför ska jag tvinga på honom något han inte vill ha på sig.

Vi köpte skor åt honom häromdagen. Han fick vara med och välja. Alla skor jag tyckte var fina ratade han, och tillslut blev det ett par skor med rosa, glitter, blommor och fjärilar på. Han är nöjd och då är jag nöjd. Förstår inte varför jag skulle tvinga honom att vara någon annan än den han är. Och självklart uppmuntrar jag honom att vara den han är
    Underbart, han har fått välja själv!{#emotions_dlg.flower}
    Don't mess with my integrity!
  • Driftwood
    oOOo oOOo skrev 2011-04-29 00:20:25 följande:
    "..och en annan sak, varför anses det ok att flickor ägnar sig åt "manliga" saker och kläder men inte tvärtom? Det är fult för pojkar att vilja ha "kvinnliga attribut" men inte flickor som vill ha manliga. " Snaggade småtjejer ser man ju nästan aldrig. Verkar inte vara så poppis bland föräldrar till tjejer.
    Så håret är en bra indikator då. Kort hår = pojke, långt hår = oklart?
  • HäckHäxan
    amanda h skrev 2011-04-29 00:15:38 följande:
    Ja tro du det om det får dig att må bättre ;)
    Inte det minsta, men det gör att jag känner medlidande med dig.
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • Daeminimon
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-04-29 00:20:25 följande:
    amanda h skrev 2011-04-29 00:09:41 följande:
    Okej och du tycker inte det är dumt att påpeka återigen att jag behöver plugga på komvux? Oavsett om det kom från henne eller dig först, du behövde liksom inte påpeka det igen, det kallar jag att försöka "trycka ner" nån. Du BEHÖVDE inte upprepa vad hon sa, det fanns liksom ingen need for that. Men du gjorde det bara för att trycka ner, oavsett om du vill medge det eller inte. Jag är liksom ingen elak person, men blev oerhört provocerad när folk säger till mig att jag måste "läsa på" och säger att jag inte har kunskap inom vissa ämnen. Hon kallade mig indirekt för korkad, och det reagerade jag på och DÅ kommer du in i bilden och upprepar allt hon sa?

Där har du förklaringen på hur du trycker ner!
    Jag har inte tjafsat med dig, inte heller tryckt ner dig. Det har inte Daeminimon gjort heller. Däremot har vi båda ifrågasatt dina åsikter och ställt en del frågor. Frågor som, åtminstone jag (för att inte prata för någon annan), inte tycker att vi fått några tillfredsställande svar på.
  • amanda h
    Daeminimon skrev 2011-04-29 00:14:56 följande:
    Mina exakta ord:
    "Njae, hon föreslog att du skulle läsa på inom ett visst ämne (eller två). Helt enkelt ett sätt att påvisa att dina kunskaper inom just de ämnena skulle må bra av lite extraläsning."

Påpekade ingenting. Kan inte bry mig mindre om huruvida du bör plugga någonstans eller inte. Däremot tycker jag inte att det är acceptabelt att kalla någon vid öknamn som du gjorde, vilket var varför jag "la mig i" från början. Jag kan ju tycka att det är lite magstarkt att man anklagar någon för att "trycka ner" helt ogrundat, när man själv kallade någon för bitch (och "biatch") själv?

Om du klickar på "visa endast" så ser du som sagt precis vad jag skrivit. Omber dig även vänligt att undvika att anklaga mig för saker du inte har några som helst belägg för.
    Och jag omber dig vänligt att undvika att påpeka vad andra har skrivit om mig. Och omber dig vänligt att sluta skriva till eller om mig.
  • HäckHäxan
    trollbottom skrev 2011-04-29 00:20:10 följande:
    Ja, just ja. Glömde, tur jag kommit tillbaka hit så jag blir påmind. Flört

Nä, men självklart får han ha det han själv vill ha. Att bråka om kläder känns verkligen som en onödig konflikt. Då finns det konflikter som helt klart är mer värda att ta.

Sen undrar jag precis som du varför "kvinnliga" saker och attributer anses vara fulare att använda, mindre värt. För det är det de blir när män inte "kan ha" sådant som anses kvinnligt
    Jag drar nog in den där magnus betner här... Det är inge kul att vara en jävla kuk, men de är lite värre att vara en jävla fitta!
    Ett Nej är ett Ja så länge inte ordet rött kommer upp, men ketchup fungerar också
  • oOOo  oOOo

"Så håret är en bra indikator då. Kort hår = pojke, långt hår = oklart?" Nej, tyvärr. Men snaggade småtjejer blir nog behandlade som om de har haft cancer. Känner ingen mamma som snaggar sina döttrar frivilligt dock.

Svar på tråden Klär pojken i kläning