Inlägg från: jessielarsson |Visa alla inlägg
  • jessielarsson

Januaribebis 2012

Hej hej!! Har inte läst igenom tråden men hoppas att det är okkej ändå. Och sen tänkte jag med hänga på här. Plussade förra onsdagen. Har bf den 12 januari än så länge.

Känner mig i stort sett som vanligt, mår lite illla från och till. Har köpt hem Postafen nu som jag tänker börja med om illamåendet ökar.

• jessielarsson

Tusan vad det skrivs här inne. Hinner knappt med. Skrevi förrgår men när jag skullle posta så blev det fel och allt gick bort. Och jag orkade inte skriva om allt igen.

Har inte läst igenom dom sista sidorna, men vill försöka hänga med i diskutionerna ändå.
    Mår illa någongång om dagen, äter postafen för det. Går över på ett kick. Köpte även ett akupressurband idag, då det blir billigare i längden. 60 kr för 10 postafentabletter, förra gången åt jag två om dagen till typ v 15, det blir ju svin dyrt. Så jag tänkte jag skulle testa bandet. Har hört att det är många som gillar det.

Har haft värk i magen några veckor oxå, men det har minskat sen 2 dagar tillbax, vilket känns bra då jag inte gillar att ha ont. Känner mig lite svullen på kvällarna. Jobbigt att ha byxorna knäppta när jag sitter ner. Vill äta HELA tiden, helst onyttigheter!!

• jessielarsson
    curiosa skrev 2011-05-21 09:41:38 följande:
    Min växtvärk är som mensvärk. Sen kan jag oxå känna att det drar i livmodern oxå.
    Ställer jag mig upp snabbt eller sträcker på mig så kan det hugga till.
     Så är det för mig med, känns nästan som att jag får kramp. Fast jag känner det mer i sidorna ut mot äggstockarna. Ont gör det iaf.

Annars så är det bra svullet här med. Jobbigt att ha knäppt jeansen. Vill inte börja med mammakläder ännu. Men får iaf köpa mig ett par snygga mysbyxor som jag kan ha på mig emellanåt.
    Har berättat för det flesta nu, är några kompisar kvar och några närmare släktingar. Dom får veta om 3 veckor, då är jag i v 10.
  • jessielarsson

Tråigt med alla som fått missall, har själv fått ett tidigt missfall så jag vet hur det känns.

Idag har det varit en jobbig dag, min son slängde ut mig ur sitt rum genom att kasta bilar på mig, han ville elka med sin pappa själv. Tårarna var nära, kännt idag att känslorna hänger utanpå kroppen.
    Började även må illa på jobbet ikväll, kunde inte äta någon kvällsmat. Hade iofs ätit två stora bitar med sockerkaka två timmar inann så det kan vara det. Tog iaf en tablett, men det hjälpte inte så mycket. Gick sen på toa och efter det så släppte illamåendet. Magen är verkligen helt upp och ner. Måste nog börja äta lite katrinplommon. Vet att det hjälpte mig förra gången. Och magen kommer ju inte att bli bättre när man börjar äta järntabletter. Usch, vill inte!!

Är så förbannat trött nästan hela dagarna, men värst är det på eftermiddagarna och kvällarna. Skulle behöva vila lite middag. Men det är ju bara att hålla ut, det kommer ju att vända.

• jessielarsson

I Falkenberg blir man inte erbjuden ett vul utan man får nog be om det själv på gyn-mott. Har man haft problem el dylikt så blir man nog erbjuden. Har käkat pergotime förra gången och även denna gång, men blev inte erbjuden, ville inte själv heller, även om allt ser bra ut när jag gör det så kan man ändå få missfall senare, så att bli lycklig för att se att allt är okej i 3 minuter, och sen ändå gå och vara orolig för att det inte är ok, det kan ju ändras så fort. Då är jag hellre utan ett vul. Det blir som det blir ändå. Innan vecka tolv ropar jag inte rktigt hej.

I mån av plats har nog alla BB ett familjerum där båda föräldrarna kan lära känna det nya lilla livet. När vi fick Viktor så låg jag på BB i 6 dagar efter ett akut kjesarsnitt, och hade ett rum helt för mig själv i 5 dagar, men min sambo ville inte sova över, vilket jag var väldigt ledsen över. Men jag kunde inte annat än att acceptera att han inte ville vara på sjukhuset. 

• jessielarsson
    79a skrev 2011-05-23 22:18:19 följande:
    Så är det tyvärr inte i Örebro De tog bort alla familjerum innan jag fick nr 2, 2004. Många här åker till Karlskoga för att få familjerum
    Där ser  man, trodde absolut att det fanns. Konstigt att man tar bort en sån grej, det är ju jätte viktigt och super mysigt om det finns tillräckligt med lediga sängar förståss.
  • jessielarsson

Jag har en Babytravel Milano som jag köpte när sonen var ca 7 mån. Hade en babytavel Grizzly innan, men den var för tung, väger typ 20 kilo!! Och jag är så himla nöjd med Milano vagnen. Väldigt lättkörd och kostade inte en förmögenhet. Så nu behöver jag bara köpa till liggdelen till vagnen så har jag en komplett vagn. Längtar tills jag får ta fram den igen. Viktor gillade att åka i den oxå. Köpte dock en Brio sittvagn i sommras då jag tyckte den andra vagnen var lite svårköprd när det var lite mer kilo i vagnen, men det var nog bara en innbillning. Var lite insnöad på en Briovagn nämligen 

• jessielarsson

Läste ett tips tidigare i tråden, att ha med sig några påsar när man ska till ställen där man inte riktigt kan kräkas överallt, el man inte hinner till toa.

Min molvärk har försvunnit är inte så öm i brösten heller längre, men jag mår forf lite illa om dagarna så jag är inte speciellt orolig, är i v 7+3.

Men tusan vad gasig jag är i magen, och att inte få fisa gör ju bara magen ännu mer uppblåst än vad den redan är. Försöker dricka mycket vatten, men det är svårt då jag nästan aldrig känner mig törstig.
    Vill gärna att magen ska börja få sin gravid-mage form, nu känner man sig bara svullen och tjock. Men tids nog så....

Har oxå fått mer huvudvärk, trodde inte att det hängde ihop med graviditeten, men då fick jag svar på det. Ser fram emot inskrivninen den 21 juni, bara 3 veckor kvar. 

Min son på 2.5 år fick en släng av magsjukan i helgen, kräktes 2 gånger på morronen, och jag hatar verkligen oxå att kräkas så man är ju lite nojjig när man börjar må illa, vad mår jag illa för nu?? Men man är ju mer sjuk i magen när man får magsjukan än när man blir gravid illamående. Tycker fortf att Postafen hjälper bra. Händer vid några tillfälllen att den bara hjälper någon timme och då tycker jag det är skit jobbigt, för vad ska jag göra då?? Provar att äta lite, tycker det hjälper ibland.  

• jessielarsson

Konstigt av en barnmorska att säga att ju sämre du mår ju bättre mår pyret i magen. Det finns ju dom som inte har en enda symtom under hela graviditeten. Skulle den bebisen inte må bra då? Har bla en kompis som upptäckte att hon var gravid i v 12 hade inte kännt något alls. Hon hade ganska så oregelbunden mens så hon trodde att den bara var borta. Hon hade en perfekt graviditet, och ut kom en välmående liten Maja.

Idag är jag hemma med sonen, han har feber. Han ville titta på Bolibompa kl 04, vi somnade om efter ett tag, men det känns att man var  uppe tidigt ändå. Men det är ju fint väder idag så det blir nog till att vara ute litegrann om han vill det.

• jessielarsson
    bumbi 84 skrev 2011-05-31 13:44:19 följande:

nej det behöver du inte så länge du inte har en mer i hållande smärta.

Just dom huggen du pratar om har alltid varit ett utav mina tidigaste symtom (detta är min 8:e grav)

När man blir gravid och livmodern börjar växa så töjs ligamenten och om man då nyser eller ställer sig upp för fort töjs dom lite till och gör då ont ibland kan det sitta i en bra stund efteråt. ja livmodern växer och tillslut blir den ända upp till revbenen.
    siffrorna på bilden är graviditets veckor

Fråga du så svarar jag på det jag kan

Du verka kunna så himla mycket, och du förklarar så bra. Gillar dina inlägg jätte mycket.
    Har dina graviditeter slutat i missfall, läste att du varit gravid 8 ggr. Det är en hel del gånger.
    Själv är detta 3 grav för mig, fick ett missfall för några år sedan. Men det är inget som jag mått dåligt över. Plussade på en ons och på lördagen började jag blöda så man visste ju vart det barkade hän.
Svar på tråden Januaribebis 2012