Inlägg från: jessielarsson |Visa alla inlägg
  • jessielarsson

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-07-12 12:01:48 följande:
    iiihhhh ska på UL i sthlm på Tisdag kväll! Är supernervös!!!
    Är dock orolig att allt verkligen är okej där inne.. därför jag gör detta. Bara för att man inte fått mkt till mage å så ännu.. och att man inte mår illa längre. Men det ska väl inte kännas så mkt nu? är 11+5 idag.
    Du behöver nog inte vara orolig för att du inte har någon mge, du är ju fortf ganska så tidigt i din graviditet. Och det där med illamåendet är så himla idividuellt, bättre att inte må illa än att göra det, är ju skit jobbigt att gå och må illa hela tiden. Så njut istället av din graviditet, snart kommer du börja pusta och stånka om hur stor magen är och hur tungt det är och hur jobbigt det är 
    Man har inte grav symtomer hela graviditeten, det man har sen är magen. Och det räcker!
  • jessielarsson

Vet inte om alla vet, men tänkte tipsa om ett bälte som man kan använda sig av om man har foglossning.

http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=434

Har min sista semester vecka nu och borde passa på attt gröa saker, men jag har så ont i ryggen, emellanåt så känns det även i ljumskarna så jag vet inte om det är lite foglossning eller vad det är Brukar aldrig ha ont i ryggen så det tar på energin. Försöker att röra på mig men blir så trött att jag bara vill sitta och vila. Tycker det är skit jobbigt när energin bara tar slut. Vilade innan för att ha tålamod vad gäller gossens läggning, han strular som fan, tar mellan 1-1.5 timme varje kväll, och det tar på tålamodet när man själv är jätte trött. Det är tur att man inte har såna här dagar varje dag, men när man har dom är det svårt att vara positiv när man bara suckar hela dagarna. Ursäkta min negativitet.

• jessielarsson

Här får vi inga bälten gratis. Tyvärr, och det som säljs är bara detta. Ett sånt där brett i ryggen hade ju inte varit fel. Men jag tycker att detta funkade bra fram till på slutet av grav, då är allt så löst och stort så det går väl knappast att hålla ihop det ändå. Bra att man kan få det gratis på så många ställen. Synd bara att det inte kunde vara likt i alla landsting.

• jessielarsson
    bumbi 84 skrev 2011-07-13 21:35:17 följande:
    ja det är jätte tråkigt att det ska vara sån skillnad. Detta jag har är mkt dyrare om man ska köpa det själv så det kanske är därför dom flesta har dom andra. Dom hade precis börjat ge dom gratis när jag gick med förra innan dess fick man köpa dom för 600.
    Kan man köpa det på internet tror du?? Det bältet jag har är ganska så slitet, har varit med om 5 graviditeter. Kunde ju vara värt att prova något annat.

Jag har oxå sjukt ont i mina bröstvårtor. När jag tar av mig bh:n så stramar det i bröstvårtorna. Om jag får vattenstrålen från ducehn på bröstvårtorna så gör det skit ont. Måste lägga brösten tillrätta annars gör det ont. Har sån där xylocain salva hemma, men vågar inte använda det. inte för att det bedövar så himla mycket men ändå. Kan inte minnas  att jag hade så ont när jag väntade Viktor. Brösten har börjat växa, inte mig emot, har alltid velat ha en större byst.
  • jessielarsson

v 14 och har gått upp 3-4 kilo.
    Min bm sa till mig att jag inte fick gå upp mer än 6-7 kilo. Har en del extra kilo sen innan, men det är ju inte lätt att styra hur mycket man går upp. Hela jag kan ju bli vattenfylld på slutet och det kan jag ju inte göra något åt.

• jessielarsson

Igår hade jag ordentligt ont av foglossning. Värkte som fan i höfterna och i ljumskarna. Efter en stunds vila så blev det bättre någon timme sen kom det tillbax. Använde mitt bälte, men blev osäker på om jag spännde det för hårt, ni andra som användt bälte, kan man spänna det för hårt??

Har även ont i ryggen och jag vet inte om det oxå kan vara foglossning, känns mer som vanlig ryggvärk, men jag har aldrig ont i ryggen så därför blir jag osäker. Har kännnt av det i någon vecka, och blev helt trött när jag hade så ont igår, vill inte att det ska börja redan nu, jag som går och står 8 timmar varje arbetspass. Fattar inte varför det ska vara så svårt att bli sjukskriven när man har svår foglossning. Nu säger jag inte att jag har det, men man hoppas ju på att det inte ska bli värre iaf. Har en kompis som har svår foglossning och kan knappt gå och hon blir inte sjukskriven. Tycker synd om alla som lider av foglossning, det gör ju ont om man har lite ont  och hur är det då inte om man har jäligt ont!!??

• jessielarsson

I morron är 4 veckors semester över och jag har rå ångest över att gå tillbax till jobbet. Våldet har trappats upp, och sommarvikarierna är väl inte super bra på att hålla fast vad jag har förstått. Så jag hoppas att ingen vill sikta in sig på magen som har börjat att puta ut rätt bra. Skulle det bli för jävligt så får jag ta det med chefen.
    Vill verkligen inte gå tillbax till jobbet, men jag vet ju att det går över när man väl är där. Och sen ska jag ju bara jobba 3.5 månad till sen är det dax för grav-penning.

Idag ska jag köpa nya stödstrumpor, 2 par har jag fått slänga i helgen, köpte dom för några år sean så dom var rejält sletna. Ska bli så skönt att få på sig ett par nya hårda stödisar!!

• jessielarsson
    got2b skrev 2011-07-18 21:08:43 följande:
    Någon om fått åderbråck? Jag har fått ett på vaden. Vad gör man åt det?
    STÖDSTRUMPOR säger jag bara!! Det hjälper även mot dom där krypningarna i benen framför allt på kvällen. Har köpt mig två par nya idag, blev i nylon, nästan lika tunna som nylonstrumpor. Ett par svarta och ett par hudfärgade. Dom sitter på från morgon till kväll annars håller jag på att dö av smärta i benen och fötterna. Och vill man inte ha det när man är ute så ha det iaf när ni är hemma, det underlättar jätte mycket.
  • jessielarsson
    RaraS skrev 2011-07-19 08:51:38 följande:

Idag kommer en varning från mig! Om ni ska köpa Angelsound, köp ej från medistore.se!

Jag har beställt en "Angelsound" från medistore.se. Jag kunde inte hålla mig! Ville ha en! Men när jag fick hem den igår var det tydligt att den var importerad från ett asiatiskt land (det fanns tex endast instruktion på ett asiatiskt språk) och den var INTE CE-märkt.  Jag jobbar lite med CE-märkta produkter, dock ej inom medicin utan inom industrin, men jag vet vilka regler som finns vid import från länder utanför Europa.

Jag skrev och klagade på detta, att produkten ej är CE-märkt, och därmed ej heller kontrollerad och riskbedömd. Att jag inte vågade använda den när det verkar som att den inte var kontrollerad. Och jag var väldigt ödmjuk och skrev om det är ett missförstånd så skicka mig "Försäkran om överensstämmelse" för produkten (som ska finnas till varje CE-märkt produkt) så kommer jag våga använda den. Men svaret jag fick var endast att "Ledsen att du inte är nöjd med din Angelsound. Om du inte är nöjd så skicka tillbaka den till denna adress." Herregud!!! Det är ju inte att jag inte är nöjd, jag har ju inte ens vågat prova den ännu. Den ska ju ändå användas för att kontrollera att mitt barns hjärta slår, så då vill jag ju veta att den är säker först!

Borde ha köpt en från Teknikmagasinet som jag läst att några andra av er gjort. Skrev tillbaka igen till medistore.se, lite argare denna gång, får se vad de skickar för svar. Funderar på att anmäla dem till Konsumentverket. Vad de håller på med är ju olagligt, man får ej sälja icke CE-märkta produkter inom EU, och om jag skickar tillbaka denna produkt kommer de bara skicka vidare den till någon annan, som kanske inte kan vad det är för lagar som gäller.

Klart att du ska anmäla!!! Kan ju vara någon som köper en sån som inte sitter inne på den kunskapen som du gör och som kansek blir väldigt besviken eller något annat, och kan du då förhindra det så tycker jag att du ska göra det. Fattar inte varför man säljer grejer som kansek inte är pålitliga till 100%
  • jessielarsson

Idag har jag sjukt ont i ryggen!! Fattar inte varför, om det kan vara foglossning el vad det är. Det gör ont precis i svanken mitt på ryggraden. Var ute och tog en promenad på 1 timme för jg hoppade att det skulle hjälpa att röra på mig, men det har det inte gjort. Har även tagit 2 panodil men dom hr hjälpt föga. Ska ta en panocod om en stund, ska ivög och jobba idag och då vill jag inte ha ont i ryggen.

Har för övrigt en liten krabat i magen som rör på sig väldigt just nu. Det fladdrar som bara den  Har inte kännt av den på någon veka nu så det var roligt att han skickade en hälsning.

Svar på tråden Januaribebis 2012