Inlägg från: jessielarsson |Visa alla inlägg
  • jessielarsson

Januaribebis 2012

Jag berättade på jobbet när jag var i mellan v 5-7. Dom flesta visste om att jag skulle börja på behandlingen så det var svårt att ljuga när dom frågade, men vi är bara 8 stycken på den avdelningen jag jobbar och vi står varandra gansak så nära så det var bara roligt att få berätta. Till dom andra övriga 90 anställda har jag inte berättat något och kommer inte göra heller, det kommer synas tids nog ändå.

Jag har ganska så mjuk och pluffsig mage i vanliga fall, men ganska så lätt att dölja ändå tycker jag, men nu går det inte. Frösöker dra in den emellanåt men det är inte mycket jag orkar dra in längre. Det har bara exploderat den sita veckan, och jag har inte riktigt varit beredd på det. Började använda mamma kläder med Viktor när jag i v 15-16 ca. Och visst jag fattade ju att den skulle komma tidigare men inte i v 12. Och "säpper" jag ut magen så ser jag ut som att jag nästan ska föda i morron. Men dt är väl den här svulligheten som kommer först som kanske kommit på mig för det är bara jobbigt. Kan inte använda mammakläder med gördel då den är för stor upptill. Men det är väl bara att stå ut men jag vet inte vad jag ska ha på mig!!!! Blir tokig snart!!!

• jessielarsson

Idag ska jag gå till apoteket och köpa något för magen, är så förbannat hård. Dricker massor och rör på mig, men det hjälper inte. Var i stockholm tidigt i veckan och näst sista dagen var magen helt ok, då hade vi gått 9 timmar både tis och ons, men så kan jag inte hålla på här hemma. Har ju annat att göra än att promenerra hela dagarna. Så nu får jag ta till det tunga arteleriet. Ska köpa katrinplommon oxå och börja med det. Är inte så mycket för sånt där magpulver, många gamal tanter har det på jobbet.

Ska till läkaren den 7 juli och jag hoppas att han kommer att göra ett ultraljud, och gör han inte det så hoppas jag att jag vågar be om ett. Och sen längtar jag till den 17 aug, då är det RUL som gäller. Och sen ska jag skicka in papprena till försäkringskassan, lika bra att vara ute i god tid så är risken för strul ganska liten, hoppas jag iaf.

• jessielarsson

Den där smärtan du känner Caradan kan vara ligament tror jag någon skrivit om innan. Jag kan oxå få det, gör jävligt ont, hugger lixom till och går över lika fort. Det är inget jag oroar mig över iaf.

Det där med Lactulose är inget för mig, har för mycket dålig erfarenhet av det genom jobbet. Är rädd att tarmen ska bli beroende av det, även om man inte blir det av att använda det under en grav, så är jag rädd ändå. Men har flera kompisar som har användt det och prisar det

Tänkte jag skulle prova dom där fröna som jag blev tipsad om här. Känns mer som min grej. Kan jag ha på jobbet oxå, då jag inte äter frukost hemma när jag börjar tidigt. Tack för tipsen alla!!

• jessielarsson

Jag går med i bikini hela sommaren. Bebisen har det bra i magen, det är nog mer om att man kan få pigmentfläckar som man bör skydda sin hud el mage mot solen.

• jessielarsson

Är i v 12+3 idag och har sedan 1,5 vecka känt lite fladder i magen. Och mina fisar brukar inte kännas så, men jag är inte riktigt fullt övertygad om att det är bebisen, men svårt att låta bli att tänka att det ändå är det.  Kommer inte varje dag men känns på samma sätt varje gång. Killar lixom till.

• jessielarsson

Jag känner oxåefter livmodern, men jag tycker att den är över hela magen  Så det är inte lätt att hitta den ännu, blir ju lättare när magen har växt  tills sig lite och blivit hårdare. Men jag vet egentligen inte varför jag känner efter den, blir ju inte lyckligare av det  precis

Längtar SÅ tills i augusti, då ska jag och sambon åka till Götet och ligga på hotell och åka skärgårdskryssning med skaldjursbuffé.   http://www.skargardslinjen.se/
    Ska bli så himla skönt att komma bort utan barn. Har en gosse på 2.5 år, han är inte direkt jobbig, men jag har så himla dåligt tålamod och tröttheten har kommit tillbax tycker jag och det gör ju inte humöret bättre.
    Har ingen lust el ork till någonting tycker jag. Suckar och pustar och gnäller det är det jag gör på dagarna. Har ju varit så kvalmigt och varmt dom sista dagarna så det har säkert påverkat oxå.

• jessielarsson

Idag var jag på mvc och gjorde sockerbelastning, gick jätte bra, tyckte det var mindrre vätska att dricka men  garanterade att det var samma mängd som för 3 år sedan. Hade med mig en bok så jag fick läst lite i lugn och ro, jätte skönt.
    När jag ändå var där så hade jag en läkartid, skulle gå igenom den förra förlossningen. Gick jätte bra, han var mycket bättre än vad den andra läkaren var som jag träffade direkt efter förlossningen. Fick verkligen svar på saker och ting och han förklarade för mig och lyssnade på mig. Så det var verkligen jätte bra. Vi bestämde att jag ska göra en bäckenmätning, bara för att få bort mina hjärnspöken och att jag kan utesluta och vara rädd för att bebisen sak fastna igen, då beror det iaf inte på att jag har för litet bäcken. Sen frågade jag hur det kom sig att bebisen fastnade, och då sa han att det  har han inte gjort. Vilket läkaren som var med under snittet sa. Utan Viktor har inte trängt ner i förlossningskanalen för att livmodern var för trött, värkarna var inte tillräckligt kraftiga. Hade inte den första läkaren sagt att ahn fastnade med huvudet så kanske inte jag hade fått såna hjärnspöken och varit så rädd för att det ska hända igen. 

Men iaf så ska jag göra en bäckenmätning, vilket känns skönt då kan jag lägga de biten bakom mig sen. 
    Fick även titta på "han", det var så roligt!! Han låg först och sov och vllle inte vakna fast att det bökade rejält, såg först inte hjärtat så jag blev helt iskall. Men jag tryckte lite hårdare på magen och då minsannn vaknade han. Och han sträckte på sig som en liten bebis gör, svankar lite med ryggen och så armarna upp i luften. Han var så söt på något konstigt vis. Fick en bild men där se man typ ingenting, frågade ändå om han inte kunde leta lite tills han fick in en bra vinkel för en bra bild, men det ville han tydligen inte.

Nu strör jag väl ännu mer salt i såren för er som inte fått se era små bebisar ännu, men håll ut snart snart för ni oxå gå på ultraljud!!! 

• jessielarsson
    partouze skrev 2011-07-10 18:08:23 följande:
    Borde ja avstå från samlag, jag hade samlag med min kille förut och har i några dagar haft lite molvärk men efter sexet kom de lite färskt blod typ som en enkrona . Bara direkt efter men inget mer . Molvärk i magen nu dock. Ska ja va orolig för missfall ? ska givetvis ringa min bm imon!
    Dom säger ju att man kan pippa på som vanligt när man är gravid. Låter ju mer som att ett blodkärl har brustit och det är därför som det kommit blod. Kan tänka mig att värken kommer från att livmodern varit ute på äventyr  Kan ju vara lite som träninsvärk kanske, tror inte du behöver oroa dig. Men som du skriver, ring din bm så kan du bli lugn efter det.
  • jessielarsson
    PrickenoGrodan skrev 2011-07-11 21:07:37 följande:
    En dum fråga, vad är gp?
    Gp är graviditetspenning som innan hette havandeskapspenning
  • jessielarsson

Jag ska söka gp så fort jag bara kan, och jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte får det. Kommer att gå på dagen jag får. Typ 60 dagar innan. Var hemma samma när jag väntade Viktor och det var så skönt att vara hemma, fixa och dona och bara vila och ta det lugnt. Här får man får ha sitt/sina barn på dagis full tid under graviditetspenning så man verkligen får en chans att vial upp sig. Men 11 dagar före bf så går man på 15 timmar/veckan, när man egentligen behöver vila som mest och bara ta det lungt. Men men det kommer nog gå bra iaf. På Viktors nattis så går man 5 tim/3 dag/veckan så det blir inte så mycket fläng hit och dit.

Mitt illamående har nog gått över helt nu tror jag, ta i trä, har inte kännt av något på mer än en vecka. Nu vill jag bara att magen ska växa till sig lite mer så jag kan börja med mammakläder helt. Nu ser jag bara extra fet ut, inte kul.

Svar på tråden Januaribebis 2012