Inlägg från: jessielarsson |Visa alla inlägg
  • jessielarsson

Januaribebis 2012

bumbi 84 skrev 2011-05-31 19:32:49 följande:

Tack! vad glad jag blir

Jag har tre töser som är födda 07,09 &10 sen har jag 4mf som jag fått i vecka 7,5,12(tvillingar) och 6.

Så detta är åttonde Ja det har blivit några ggr.

Beklagar ditt mf. men det är skönt när dom kommer tidigt(om dom nu måste komma alls) det jag hade i vecka tolv var värst fick riktiga värkar i 14h med 3min mellan rum innan det slutade och ändå hade allt inte kommit ut och blev en skrapning.

Jag älskar att läsa om graviditet och allt runt om har en liten dröm om att bli barnmorska

Tycker oxå att det som händer under grav el framförallt förlossning är jätte intressant. Har sagt ända sedan jag var liten att jag vill jobba på BB som barnmorska. Men jag tror inte att jag pallar med att plugga så många år som det ändå är, så jag håller det till en dröm bara och forts att läsa mig till saker och ting.
  • jessielarsson

Nä vi jobbade på våran son som föddes dec 08, häll på i nästan 1 år med pergotime, så ville jag hoppa över mars för att jag kunde tänka mig hur tråkigt det är att fyla så sent. Men när väl den månaden kom och jag hade chans att bli garivd så ville jag ju inte förlora den. Nu bev jag gravid i slutet på feb så vi behövde inte jobba på att bli med barn i mars. Fick ett bf den 25 nov men gick över till den 10 dec, och nu skiter jag i vilket. Han måste ju fylla år någongång och dec lyckades bli hans magiska månad. Skulle aldrig ens tänka tanken på att hoppa över en månad nu för att inte fylla år där och där. Men jag blir inte sur, el upprörd för den som gör det. För jag har ju oxå varit där en gång.

• jessielarsson
    Jessica82 skrev 2011-06-07 09:21:58 följande:

uscha vad jag känner mig inte gravid trots vul förra veckan tycker inte jag har några symtom alls förutom att jag måste äta frukost (vilket jag inte gör vanligtvis).

magen känns som vanligt får fortfarande på mig mina vanliga jeans utan problem trots v9+5 idag... vad göra kan ju inte springa på vul varje vecka för oro

Det är ju så olika när magen börjar växa, du kanske inte kommer att få så stor mage, och den kanske börjar växa om 3 veckor. Det är helt normalt att ha sina egna kläder ett bra tag in i graviditeten. Har en kompis hon hade sina vanliga kläder ända fram till hon var i 5 månaden.
    Kroppen har kanske vant sig vid att du är gravid nu och sänker dina symtom. Alla går inte och mår illa och har ont i brösten hela tiden. Det är kanske nu du ska börja njuta av att du är gravid och att du mår bra. Inga krämpor eller illamående längre.
    Kroppen säger till om något är fel. Du går inte omkring och är gravid i 9 månder och får sen reda på att något var fel.

Så allt är säkert helt normalt, passa på att njuta!!!
  • jessielarsson

Vad tråkigt med alla mf.

När jag väntade Viktor så fick inte jag mage förrän v 18 ungefär. Hade mammabyxor från v12-15 nånting. Men magen var mest tarmsvullen. Så att ha gravid mage i vecka 10 när livmodern är så liten är nog inte så vanligt. Så du får nog allt vänta tills den har växt sig större. Eller så kan du ju lägga in en kudde under tröjan så kan du ju öva lite på hur det känns

Känner att min trötthet har lagt sig lite, även illamåendet. Vilket är väldigt skönt. Går in i vecka 10 idag. 9+0 borde det väl bli då om inte jag är ute och cyklar. I morron ska jag berätta för övriga i familjen. Har köpt ett tröjtryck till gossen som det står Jag ska bli storebror på. Så det ska bli kul att se vad alla säger när vi anländer till mammas kalas i morron kväll. Har berättat för mina närmsta arbetskamrater, men väntar med att berätta för hela arbetsplatsen tills jag kommer tillbax från semstern i v 29. Då är jag i vecka 16 så jag behöver kanske inte säga så mycket, det kommer nog att anas ändå.

• jessielarsson

Jag ska få en pojke till enligt kalandern. Min mamma har 4 barnbarn, och hon har föör skojskull kollat kalendern varje gång det har vankats ett nytt barnbarn och det har stämmt varje gång. pojkar och en flicka, och nu visade det en pojke till för mig.

V 11 i morron, dennna veckan har gått så himla fort. Mina symtom är så gott som borta nu,, vilket jag tycker är skönt nu kan man börjar njuta av graviditeten, istället för att ha ont och må illa. Det är ju ett sätt för kroppen att visa att den nu vant sig vid att vara gravid om nu inga komplikationer tillstött vill säga.

• jessielarsson

Jag fick en pojke på det testet oxå. Men tyckte det var lite udda frågor. Men det är ju ändå roligt att se vad det blir.

• jessielarsson

Är det någon mer än jag som är tät i näsan på kvällarna? Blir tokig, kommer oftast när jag lägger mig i sängen- Var förkyld för ett tag sedan, men använde då bara kortiosonnässpray då jag lätt får bihålsinfalmation, och den blir man ju inte beroende av. Och det har inte hållt i sig så länge, men någon vecka iaf. Köpte ett saltvattenspray igår men det hjälpte ju inte ett dyft!! Fick ta till sonens nässpray för att kunna somna. Vet inte vad jag ska göra riktigt, får ta upp det med bm på tisdag när jag ska på inskrivning.

Fick reda på en rolig grej häromdagen, sonen har en kompis som är 4 dagar äldre än honom. Och vi mammor stod och pratade på skoj om att vi får ju försöka pricka in nästa grav oxå. Och det visade sig nu då att det har vi gjort. Jag har bf den 12 jan och hon den 14 jan    Så det ska bli jätte roligt att vara hemma samtidigt även denna gången.

• jessielarsson
    Alltochinget skrev 2011-06-17 09:54:09 följande:
    Gud vad roligt att ni lyckades pricka in sådär igen :) Hade ni pratat nåt om när ni ville ha nästa barn? Eller var ni helt ovetandes om den andres planering.
    Vi hade väl pratat lite löst om att våren 2012 är en bra årstid. Men då hennes sambo inte ville ha fler barn efter första så har hon itne velat  tjata. Och sen har vi inte pratat om det mer, och när jag berättade att jag var gravid då i v 5 så berättade hon att hon hade tagit ut sin spiral. Men det hon inte visste var att hon oxå var gravid i v 5. Så det mesta var helt ovetandes. Men vi träffades och började umgås först när vi började gå på förääldragruppen på bvc. Ska bli jätte skoj!!
  • jessielarsson

Jag mår bara bra nu. tröttheten och illamåendet har gåt tillbax. Är inte riktigt lika öm i brösten heller. Väldigt svullen om magen, svårt att ha knäppt byxorna emellanåt. Men det tar jag bara som positivt  
    Man längtar ju tills magen börjar växa, känns dock som en evighet dit. Är nu i v 10+3-4 något.

Ska på inskrivning i morron, ska försöka att få barnvakt så man kan prata i lugn och ro. På hälso-samtalet så pratade vi en del om förra graviditeten, och blev erbjuden ett samtal med Aurora-gruppen, och det blev jag väldigt glad över, hade själv tänkt att ta upp det för att få prata med dom. Ska bli väldigt spännande med inskrivningen iaf. Har än så länge inte gått upp något, vilket jag är glad över, för jag är konstant hungrig och sugen på något att äta, och det som kommer in i munnen har inte direkt varit nyttigheter. Eller så äter jag för sent. Men det är svårt att motstå när det är SÅ gott!!!!

Äter inte så mycket frukt tyvärr, tycker inte att det är så gott, eller gott och gott, det finns ju godare grejer, så kanske jag ska uttrycka mig. Men jag får bättra mig, får helt enkelt inte köpa hem en massa gott.

• jessielarsson
    Butikslager skrev 2011-06-20 09:15:08 följande:
    Läkaren hade skrivit att hon tyckte jag skulle avvakta tills det inbokade UL:et om tre veckor.
    Och här har dom stängt gynmottagningen. Dom hade läkare till onsdag, men det var bara för akuta fall.

Om jag började blöda jättemycket och fick jätteont så fick jag självklart komma in, men inte annars.

Så det är bara vänta.
    Fan vad dåligt!!!
    Du får väl hitta på något, att du får fruktansvärd smärta som suttit i i flera timmar. Att du tagit värktabletter och vilat och allt det där, så kanske du får komma in.
    Fattar inte varför dom inte bara kan göra ett snabbt ul, hur lång tid hade det tagit??? Och du hade kunnat må mycket bättre. Usch jag tycker verkligen synd om dig. Hoppas att det fortf tickar ett litet hjärta där inne och att allt är bra.
Svar på tråden Januaribebis 2012