Inlägg från: jessielarsson |Visa alla inlägg
  • jessielarsson

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-08-08 10:37:13 följande:
    Monique1979: Skönt att det gick bra på RUL! :)

Själv går jag in i vecka 17 idag. (16+0) Det rullar på nu. Dock längtar jag som en galning tills man får känna av liten i magen. Har ännu inte känt något...

En fråga, är det någon som blött näsblod i samband med graviditeten? Jag har ALDRIG blött näsblod i hela mitt liv, inte ens när jag som sjuåring ramlade ner för mormors säng rakt i golvet och landade på fejset. Imorse snöt jag mig och då kom lite blod, vilket det såklart kan göra ibland, men när jag skulle gå från badrummet kände jag att det liksom rann lite från näsan. Nu sitter jag med en liten papperstuss i näsborren. Kan detta ha med graviditeten att göra? Har som sagt aldrig blött näsblod förut i mitt 29-åriga liv.
    Det är ganska så vanligt att man kan blöda näsblod, tror det har med slemhinnorna att göra, att dom blir extra känsliga, man kan även blöda lättare i munnen när man borstar tänderna. Jag blöder aldrig heller, men gör det ofta när jag varit gravid, inte så att det rinner precis, men kommer allltid när jag snyter mig. Googla det så får du lite mer exakt svar. Vet bara attt det är vanligt nä man är gravid
  • jessielarsson

Minneli: Fy vilket tråkigt besekd, hoppas verkligen att allt är som det ska. Kunde dom se om det var något fel på bebisen? Eller allt såg bra ut med bebisen, men att det måste få ett slut bara för att det är för lite vatten? Usch det är hemskt. Hoppas hoppas verkligen att allt är okej. Skönt iaf att ni får komma på ett nytt ul i morron, men det är lång väntan iaf.

• jessielarsson

När jag låg inne med Viktor, var på bb i 6 dagar 08 och vi fick använda deras blöjor men fick ha med egna våtservetter eller använda torky. Fick inga blöjor från själva sjukhuset med oss hem, heller inget paket med, det har dom slutat med för många år sedan. Men vi hade laddat med 4 paket blöjor och det var jag glad över för det gick åt som tusan!! Hade även köpt hem ett litet apotek, var inga mycket jag behövde använda mer än salvan och oljan men det köndes ändå skönt att ha hemma. Har ju en sambo som inte är hemma på vardagarna och att bege sig ut med en sjuk bebis har inte varit något altenativ så då har det varit bra att ha sakerna hemma.

Och Viktor sov i sin späljsäng ram till att han var 1 år, han älskade den från dag ett. Har inte velat sova i våran säng så jag är väldigt glad över att vi hade den, så det är vädigt olika. Kommer att ställa upp den till bebisen och sen får vi se. Kommer nog vilja att den sover i sin säng då Viktor kommer till oss i perioder, och han är ganska så vild av sig när han sover, så det känns inte så säkert att ha en bebis med i sängen då.

• jessielarsson

Minneli: Vilket tråkigt besked, har som dom andra varit inne och kollat om du skrivit något, har tänkt på eran situation idag. Måste vara jätte jobbigt. Hoppas verkligen att du får mycket hjälp av läkare och barnmorskor när det väl är dax för det som du är rädd för.

• jessielarsson

Igår kväll när jag skulle börja förbereda kvällsmat, drog sd igång igen, fick en riktigt kraftig och som nästan tog luften ur mig, blev helt andfödd efteråt. Usch det var riktigt obhagligt. Det satt i ca 1.5 timme denna gången, så det är ju mindre när jag är hemma än när jag jobbar. Ringde till mvc idag iaf bara för att kolla lite med dom vad dom säger. Tycker det börjar bli jobbigt med alla sammandragningar.

Fick även en känsla igår om att allt inte står rätt till, men jag vet  inte om jag har fått griller i huvudet efter läst om vad som hänt Minneli. Eller om det är för att vi snart ska på ultraljud, är iofs om en vecka, men kan ju vara nåt med att man är beredd på det värsta. Är säkert inget att oroa sig för, men känns ändå konstigt.

• jessielarsson

Skulle varit och lämnat urinprov idag på mvc för mina sammandragningar, men då dom minskat så tyckte jag inte att jag behövde lämna, ringde för att tala om detta, men bm tyckte att jag skulle lämna ändå. Jaja tyckte jag det är ju inte så svårt. Sa även att jag kan kolla på jobbet om jag har uvi men det ville hon inte jag skulle göra. Senare på eftermiddagen så ringde en annan bm och talade in på svararen att dom väntat mig idag men inte sett till mig. Hon hade iaf bokat en tid till läkaren för mina sammandragningar på tisdag, så jag får väl ta och lämna ett prov då med. Har haft 2 lugna dagar på jobbet och jag har inte haft en end sd. Så vi får väl se hur det blir i morron när jag ska jobba. Är en man kort på helgerna och vi har en dam som är väldigt dålig så det går mycket tid där inne.

• jessielarsson
    curiosa skrev 2011-08-12 20:16:17 följande:
    Har du onda sammandragningar?
    Jag har på em och kvällen en massa riktigt onda sm som faktiskt bröjar att oroa mig lite.
    Ska ringa bm på måndag.
    Nä dom gör inte ont, men det är väldigt obehagligt när det håller på så länge. Nåfra stycken om dagen märker man knappt av.
    Ja ring du mvc, är nog bäst att kolla upp om dom gör ont.
  • jessielarsson

Jag äter oxå mindre men det gör mig inget. Och bebisen tar ju det den behöver från ens kropp inte från mackan man stoppar i sig. Så bebisen växer även om man äter mindre. Och sen kanske det är så att magen trycker mer på magsäcken och d blir man mättare fortare men får kanske äta oftare istället.
    Kommer iåg när jag väntade Viktor, kunde knappt få i mig något på slutet, blev proppmätt direkt och sen var det så jobbigt att sitta med den stora magen. Allt satt precis under brösten.

Någon mer som har bröst som kliar?? Mina kliar som fan, vet inte om det kan vara för att huden kanske töjer sig eller nåt.

• jessielarsson

Jag är undersköterska på ett demensboende.

Har varit på ultraljud idag, gick jätte bra. Den sprallade på som tusan. Fick med mig 4 bilder hem.
    Tog inte reda på vad vi väntar, kände inte alls för det när vi väl var där, vilket jag är glad över för innerst inne ville jag ju inte veta.

• jessielarsson
    LillaEko skrev 2011-08-27 09:01:57 följande:
    Usch, sitter och skriver arbetsbeskrivningen som ska skickas med papprena om ansökan om graviditetspenning.
    Kommer ju bli en hel uppsats och då har jag bara valt att skriva om två av våra mer krävande schemaaktiviteter ur min synpunkt, bad och gympa/stretching på mattan...och så de vanliga aktiviteterna under en dag, mat och toalettbesök.
    Sen bara nämnt vad vi har mer på elevernas schema.

Ni andra som söker/har barn sen innan och sökt, hur långa blev era och vad arbetar ni med då?
    Fy vad jag hatar sådant här, har så svårt för att veta hur mycket och vad och hur man ska skriva. 
    Jag jobbar som undersköterska på ett demensboende och jag skrev bara några rader. Chefen skrev 1 mening på sitt papper om förflyttning. Jag skrev att det är mycket tunga lyft och tunga vändnignar i säng. Mycket slag mot över och underkropp. Mcket spring och stress och inga rester under arbetspassen.
    Det ska nog inte vara några problem. Du behöver ju inte försöka få ner dina ord på dom få rader som finns. Skriv på et annat papper så behöver du inte välja dina ord så väl.
  • jessielarsson

Var inne på Babyproffsen och betalade handpenning på liggdelen till våran vagn. Hade på känn att dom skulle kunna försvinna till årsskiftet. Våran vagn är sedan juli 09. Och det var som jag tänkt, när dom dom hade på lagret var slut så skulle dom inte ta in fler. Så det var inget att tveka på. Hade ju varit typiskt att få köpa en ny vagn för flera tusen när jag nu kan köpa en liggdel för 1300 kr.

Ska även gå in på Kappahl och köpa den där sparkdräkten som någon la upp en bild på här. Blev hel såld på den!!

• jessielarsson
    LillaEko skrev 2011-08-30 10:29:49 följande:
    Jessielarsson: vadå, funkar inte de nya liggkorgarna på er vagn? Vi ska köpa en ny emmaljunga city cross, chassi och sittdel. Men citykorgen är från 09?!?!

Har även fått tag i en baby björn bärsele för 400:- så om bebis sen älskar det så satsar vi på en annan modell som man kan ha längre sen ute. Avskyr den däremot bärselen så har man inte lagt massa pengar i onödan!
    Vi har en baby travel Milano som vi köpte sommaren 2009, Viktor var då 7 månader så vi köpte inte till någon liggdel, och nu ska dom väl sluta att tillverka denna vagn kan jag tänka eller uppdatera den så att det blir väl kanske andra fästen eller dylikt. Hon sa inte varför dom inte skulle ta in den mer. Kan tänka mig att liggdelen är från nu, dom har nog inte haft dom liggandes i 2 år, så det ska nog passa. Det sa hon inget om 
  • jessielarsson

Här skrivs så mycket att jag inte orkar att läsa igenom allt.
    Städade huset igår i några timmar, och det får jag sota för idag, känner mig helt orkeslös och trött. Är det fler som känner så, att man har lite mer energi ena dagen och så blir man helt slut nästa?
    Känner mig yrslig idag med, vet att jag läst att fler har kännt så innan, men är det något som fortsatt även nu? Vad kan det bero på? Äter järntabletter, så det borde inte vara det. Är så himla obehagligt, känns som att vara nyktert full.

Svar på tråden Januaribebis 2012