Januaribebis 2012
Kommer ihå när jag väntade mitt första barn, jag hade heller inga frågor. Mycket hade jag läst mig till på internet, men allt kändes så bra och jag var avslappnad. Så bara njut!!
Var på inskrivning idag, fick tid till läkaren för genomgång av förra grav. Hon trodde även att han skulle göra ett ultraljud, han brukade göra det, men hon tyckte inte jag skulle ha några förhoppningar, svårt när on sgäer att han brukar göra det!! Men jag tänkte att jag skulle be snällt. Hade varit roligt at få göra ett, när man ändå får en liten chans.
Ska även få en tid till psykologen och till ett Aurora samtal. Och det ska bli så skönt att få ur sig allt som jag bärt med mig från tiden när Viktor var nyfödd. Och att jag kan få med mig lite verktyg så det inte blir samma nästa gång. Men jag är inställd på att jag inte kommer att ha så mycket känslor för denna bebis den första tiden. Bara för att jag inte ska bli rädd om det blir så. Men jag hoppas hoppas och hoppas att jag ska känna en underbar glädje när jag tittar på den nya bebisen när den kommit.
Och att jag ska tycka det är mysigt att amma, jag längtar efter att få amma och tycka om det!!!
Mitt illamående kom tillbax lite, både igår kväll och idag på förmiddagen. Inget kul alls. Idag har jag varit så fruktansvärt trött, och det har gått ut över Viktor nu ikväll, han vill dock ej ligga kvar i sin säng, så jag har suttit på hans sängkant i 1 timme, och nästan somnat, men tillslut så fick jag nog, skällde på honom och drog igen dörren med en smäll. Får så dåligt samvete när jag blir arg på honom, speciellt nu när han antagligen somnat och jag inte kan be om förlåtelse el ursäkt. Men jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att somna, han är ju helt dödstrött men kämpar bara emot HELA TIDEN!!!!
Var inne och kollade mammakläder på Bonprix hemsida, och hittade då denna jacka:
http://www.bonprix.se/se/Mammamode-Jacka-3284982-bundle.htm?sourcePageClick=article_image
Tyclte att det var väldigt billigt för en mammajacka, och med en varmtröja under behöver man kanske inte köpa någon vinterjacka. Jag är så varm av mig så jag tänkte jag skulle klara mig på den.
Dricker jag inte vatten behöver i regel inte kissa mer än 2-3 ggr per dag, men då jag nästan aldrig känner mig törstig så dricker jag ganska mycket nu, om inte annat för att hålla mgen igång. Tusan vad den har krånglat nu dom sista dagarna. Varit jätte hård, så i morron ska jag köpa hem lite katrinplommon. Det är bara så gott, så det är svårt att sluta äta. Och då kan det ju få lite jobbiga konsikvenser
Mina jeans gör allt annat än passar. Har ett par halvllånga jeans hemmma med mammagördel, men det var allldeles för stor över magen, så jag vet inte riktigt var jag ska ha på mig. Vissa tröjor börjar att sitta lite konstigt över magen oxå så jag vill bara att det ska växa lite lite till så kan jag ju börja med mamma kläderna. Min syster har en sån där grej man sätter i knappen på byxorna så man kan ha dom uppknäppta, men det vill ju till att byxorna sitter uppe ändå. FÖr nu när jag knäpper upp både gylf och knappt så ramalr dom av fast jag har bälte i med. Men nu ska vi åka till stockholm på måndag så jag hoppas kunna köpa ett par mammajeans, för det äger jag inga. Minns när jag väntade Viktor att jag gillade inte den här svullna tiden, innan magen börjar blir rund.
Idag går jag in i vecka 12! Det firade jag med att kräkas ordentligt efter frukost. Känns ju meningslöst att äta frukost när man bara kräks upp den!
Igår tillät jag mig att börja surfa runt efter barnvagnar för första gången och vilken djungel!!!!! Jag blev fast i flera timmar! Jag har inga barn sedan innan och jag trodde det inte fanns så mycket val att välja mellan! Och det syns ju inte att jag är gravid ännu så jag kan ju inte åka till någon affär ännu och ställa alla dumma frågor.
- Kombi- eller Duo-vagn?
Jag tycker själv att kombivagnarna ser lite klumpiga och tunga ut. Är det någon som vet om det är så? Om jag nu har fattat detta rätt, alltså när man använder sittdelen att lägga mjuk/hård-liften i... Det ser snyggare ut med duo-vagn tycker jag, när man använder delarna var och en för sig. Är det någon som har någon åsikt i detta? Jag bor i hus och då känns det kanske bättre/snyggare med Duo-vagn, men hade jag bott i lägenhet så hade jag nog valt Kombi-vagn med Lift, så man enkelt kan lyfta ur barnet. Nu känns det som att barnet kan ligga kvar och sova i vagnen, inne eller ute, tills den vaknar.
- Om man väljer Duo-vagn med separat liggdel...använder man någon typ av lift då också? Eller köper man åk-påse då och lägger i liggdelen? Något måste man ju ha, annars blir det väl för kallt i januari. Det hade ju varit bäst om man kunde lägga typ en mjuklift i liggdelen, då skulle man ju få den snyggare liggdelen och samtidigt få liftmöjligheten...men det kanske är för trångt? Som sagt, jag är nybörjare på det här....
Just nu är jag inne på Teutonia...kanske Prestige. Gillar att de har vändbara handtag och så kan man välja till luftdäck. Den såg lite nättare ut också än typ Emmaljunga. Jag bor där det är mycket grusvägar och snö och vill nog inte ha någon vagn med små, hårda hjul.. Sedan när man har kommit lite längre, kanske efter RUL, får man väl åka runt på affärerna och provköra och se hur det känns! Och ställa alla dumma frågor! Tur att man har gott om tid att snurra i denna djungel!