Januaribebis 2012
Idag är jag hemma med sonen som är 2.5, han fick feber helt plötsligt igår eftermiddag när jag lämnat honom på nattis. Nu är det sommar dagis på hans nattis och där är då både barn och fröknar som är nya för honom, och att lämna honom är som jag vet inte vad. Han skriker sig blå och är helt förtvivlad. Han skriker alltid när jag lämnar honom i vanliga fall, men detta är verkligen hemskt.
Försöker förbereda honom på vad som komma skall, men han säger bara att han vill följa med mig. Så när jag då lämnade honom igår så var han som vanligt, inte särskilt varm. Han hade varit på nattis en timme så ringer dom till jobbet och säger at han har 38.6 i feber. Och idag på morronen så slog det mig att, kan inte barn "ta till" feber om dom inte är trygga eller inte vill något?? Han hade feber hela efermiddagen och kvällen men idag är den helt borta, tyckte bara det var så konstigt. Har två lämningar kvar sen kommer ordinarie personal tillbax. Han kommer säkert att skrika lika mycket men då känner jag mig tryggare iaf. Och det är väl det han känner och ser på mig att jag tycker det är olustigt att lämna till vilt främmande människor.
V 15+0 idag, känns lite som en milstolpe. nu har man kommit en bit lixom, bara 3 veckro kvar till ul och om 4 veckor har jag gått halva tiden. Känns väldigt konstigt, tycker tiden går sakta men den bara rusar fram. Har inget behov av att köpa något, har ju allt sen gossen var bebis, inte tjejkläder då förståss, men det köper jag isf när hon tittat ut. Har inte heller börjat funder på namn. Har kvar några favoriter sen Viktor skulle komma. Alice Thea Lucia om det blir en tös. Gustav, Lucas, Kristoffer och Alexander om det blir en pojke. Men vi får väl se. Har fortf ingen känsla om vad det skulle kunna vara där inne.
Har två kusiner som jag aldrig umgås med som heter Hampus och Linus, kan man sno deras namn eller man kan inte göra? Tycker om dom namnen.
Har ju haft så himla ont i ryggen och höfterna i början på veckan. Trodde jag hade fått foglossning, men nu är allt som bortblåst. Ryggen förstår jag om det blir bättre, men foglossningen kan den komma och gå? Trodde att har man väl fått det så håller det i sig eller blir värre med tiden.