Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

Här vill jag gärna vara med=) Väntar mitt fjärde barn i början av januari, v 13+0 idag.
    Min mage har blivit ganska stor redan, undrar hur det blir sen då man är i slutet, spricker kanske

• Snusmumriken80
    bumbi 84 skrev 2011-06-28 19:02:22 följande:
    välkommen
    Tack så mycket:)
  • Snusmumriken80

Vad ledsamt Liiv:( Kämpa på!

På onsdag ska jag på mitt andra besök till mvc, ska bli spännande. Rutin-ul är den 22.7, ännu mer spännande=) Har varit på ett vul tidigare, allt såg himla bra ut och vi fick en 3D-bild på knyttet, otrolig känsla! Vi ska nog ta reda på könet, om de ser ngt, har ju inte sparat något alls från de andra barnen, så skulle vara kul att veta vem som gömmer sig därinne. Hoppas lite på en flicka eftersom vi har 2 pojkar och en flicka från förut. Men blir givetvis glad vad det än blir=)

Sitter på jobbet nu och har otroligt tråkigt, ingen som ringer hospitalet:)

mamma till b-05, F-07 och B-08<3
  • Snusmumriken80

Sitter på jobbet igen:( Sååå tråkigt då man sitter här själv och ser knappt ngn människa... Nå, jobbar till kl 18 och imorgon jobbar jag också 10-18. Måste småäta hela tiden, jobbigt då man inte är sugen på något alls.

Illamåendet är så gott som borta, är i v 13+4 idag, känns bra!

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

• Snusmumriken80
    LillaEko skrev 2011-07-02 10:03:22 följande:
    Någon som tecknat gravidförsäkring?
    Börjat kolla lite på det nu när man kommit lite längre men är ju mååååånga att välja på!

Hur tänker ni? 
    Här på Åland har vi bara 2 att välja mellan, så det är inte så svårt här:)
  • Snusmumriken80
    LillaEko skrev 2011-07-02 10:33:02 följande:
    Oj, vilka har ni att välja på då?
    Här är det ju massa olika bolag, så jättesvårt att veta vilken som är bäst. 
    Det är antingen en "halvförsäkring, där det bara gäller på Åland eller en helförsäkring som även godkänns utomlands. Den ena kostar 80euro, ca 800kr och den andra kostar 165e, ca 1600kr. Ganska givet att ta helförsäkringen här:)
  • Snusmumriken80

Var till mvc idag, allt va bara fint. Tog dock ett bra tag innan hjärtljuden hittades, men hittades till slut:) 150 låg de på:) Hb var 121, sjunkit lite, men ingen fara ännu iaf. Allt annat var bara fint, nu är det bara att vänta tills 22/, då blir det rul=) Är i v. 14+2 idag, tiden går:)

• Snusmumriken80

Hinner knappt titta in här, tiden bara rullar iväg Är i v. 15+0 idag, känner nåt som rör sig, men inte vet jag om det är bebisen eller vad det är=)  Inbillar mig iaf att det är lillisen som rör sig;) Är fjärde barnet och jag minns inte hur det var förra gången (3 år sen:)). Den 22:a är det ultraljud, ska bli skoj:)

• Snusmumriken80

Jag har gått upp 3,5kg, är i v 15+2 idag. 

Smörjer inte in magen alls, min mage blev förstörd i v.38 med senaste barnet:( Men tänker kräva att få den fixad efter denna bebis. Lider man verkligen av hur den ser ut så får man remiss att fixa till den, vilket känns tryggt:)

Hugget nedanför magen har jag haft alla gånger, mer eller mindre, det är ligamenten och är inte det minsta farligt. Foglossning har jag däremot och har haft det sen senaste barnet, för 3 år sen Blir definitivt inte bättre nu:(

Har haft hemsk huvudvärk flera dagar, idag blev jag hemma från jobbet pga det + tröttheten. Somnar före 22 på kvällen, vilket är väldigt olikt mig:( Jobbigt att va så trötter hela tiden.

Ska krypa i säng nu, rekord ikväll:)

Gonatt!           

• Snusmumriken80
    Jamirl skrev 2011-07-14 21:47:17 följande:
    Snutti80:
    Känner igen mig, hugget när man vrider sig och eller gör nåt, ajajaj. Oxå fått ont i sid-ryggen nu, när jag böjer mig...huvudvärk och trötthet, men huvudvärken släppte i eftermiddags när jag vila lite.
    Äter du järntabletter?

Ja usch ja, gör så tusans ont:(
    Järntabletter har jag inte börjat med än, har ganska bra värden hittills. Har nog ätit varenda graviditet, så räknar nog med att jag måste börja så småningom. Nu är huvudvärken borta, men är säkert tillbaks imorrn igen:(
Svar på tråden Januaribebis 2012