Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

harmonihalsa skrev 2011-07-25 18:58:08 följande:

De namn vi funderar på är Emilia och Oliver, inte helt nöjd med pojknamnet så ska fundera mer på det. Ska ni ta reda på kön? Det ska vi inte göra, vill ha den överraskningen sen.

Sjukskriven en vecka till för att kunna vila så blödningen slutar. Har blött till och från i 9 dagar nu. Sedan nytt beslut efter ultraljudet.   

Vi har försökt, men h*n vill inte visa sig. Har ju som sagt 3 barn från förut och de 2 senaste gångerna har det synts bra, pojkar båda 2 men med första fick vi aldrig reda på vad det var för en liten en i magen, hur gärna vi än ville och det var en tjej. Ska 18.8 på ul igen, så då ska vi se om det syns ngt. Vi är för nyfikna för att inte ta reda på, men ser man inget så får vi acceptera d bara.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80

Här hänger man inte med mer=) Var på ul förra veckan....igen:) Ett extra eftersom de inte kunde kolla hjärtat ordentligt förra gången. Allt såg bara fint ut och nu vet vi vem som bor där inne:) Underbart! Är dock sjukskriven tills jag går på mammaledigt 19/11 Har haft hemsk huvudvärk + andingsproblem, så nu gäller d att vila vila vila. Har gått på fysioterapi pga spänningshuvudvärken också, men nu känns d ganska bra. Kan heller inte dammsuga, lyfta tunga saker eller barn m.m.:( Nå, det går över=)

På tal om buffar/sparkar, maken kände det för ett par veckor sen:) Har ju som sagt beräknat 26/12, men enligt beräkningarna nu senast så är det 1/1-12, så vi får väl se vad det blir:) Myckat sparkar är d iaf:) Är i v.22+1 idag!

Ha en bra dag!    

• Snusmumriken80

Jag hänger inte alls med mer här:) Är sjukskriven tills jag går på mammaledigt 19.11. Har svårt med andningen, pulsen stiger enormt bara jag går 5 meter, har foglossning, har en hel del rejäla sammandragningar, hb är lågt m.m. :) Kul liv man lever, not! Läkarnas råd är att jag ska ta det så lugnt som möjligt. Lätt med 3 småbarn hemma, men tur att jag har en man som stöttar till 100%.

Imorgon ska jag till läkare och kolla att jag inte har öppnat mig ngt redan, det får vi verkligen hoppas att jag INTE har, vill ju ha bebis i januari:( Men men, ska bli skönt att få det kollat så att man kan lugna ner sig sedan..... hoppas jag.

Har gått upp 14kg   Dock är det bara magen som blivit stor, har inte svällt någon annanstans   Ligger på +1-kurvan med sf-måttet, låg väl på 28 sist jag var och då var jag i v.28+2. bara bekymmer:)

Hoppas ni andra har d bra, ska försöka hänga med här lite mer nu:)    

• Snusmumriken80
    cabrera skrev 2011-10-03 18:07:39 följande:
    3d ultraljud om 8 dagar =)  Någon mer som ska gå på det??

Jag ska 28.10:)
  • Snusmumriken80
    harmonihalsa skrev 2011-10-03 18:24:32 följande:
    I morgon är det besök hos bm, sonen får följa med och lyssna på hjärtat och se när hon mäter magen. Det har han sett på bilder och tycker det verkar spännande. Sedan på onsdag ska jag in till spmvc och se så jag inte öppnat mig för då sa min bm att jag blir inlaggd, tror inte det men har mycket sammandragningar varav en del gör ont så bäst att kolla. Förmodar att de kollar moderkakans placering igen då, om myomet växt och se så den lille växt som den ska. Tror den gjort det för rörelserna känns mycket tydligare nu än innan.   

Ska också på koll ifall jag öppnat mig pga onda sammandragningar.Ska imorrn jag! Hoppas att allt är under kontroll med oss båda. 
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-10-03 21:59:11 följande:
    Ska du? jag med Skrattande På eftermiddagen hehe

11.30 ska jag:) Till Tittut:)
  • Snusmumriken80
    bumbi 84 skrev 2011-10-09 21:05:32 följande:

vi hae haft vårat sen äldsta föddes -07 och väntar fyran nu

Jag tror inte vi har en halv meter ens mellan toan och skötbordet mwn det funkar fin fint.-) 

Va kul att det finns fler som har "tätt" mellan barnen.
    Här där vi bor får vi dessa frågor hela tiden: Hur orkar ni med 3 så  tätt? Har ni faktiskt plats med alla? Har ni råd för ett barn till? Måste ni inte köpa buss nu`etc etc... Börja bli duktigt less.
    Jag väntar då fjärde nu i dec/jan, min äldsta är född -05, sen -07 och -08. Skönt iaf att se att det finns fler, för som sagt känner vi oss ganska udda här på holmen (bor på Åland). Lycka till med fjärde:)
  • Snusmumriken80

Enligt fl så har jag 77 dagar kvar Första ul visa 4.1, andra ul visa 26.12 och ett extra jag gjorde i v 22 visa 1.1, så jag tippar på en januaribebis:)

• Snusmumriken80

Ska till MVC imorrn på vanlig koll igen, ska bli kul. Storebror är hemma med förkylning, så han får komma med o lyssna på hjärtljuden m.m.:)

• Snusmumriken80
    fabler skrev 2011-10-10 21:40:28 följande:
    min son ska också följa med på nästa besök, han var även med på förra besöket. Mysigt och ha dem med tycker jag.

Jag har alla mina 3 vanligtvis på dagis då jag har tid till mvc, men idag är den ena hemma med förkylning så han får komma med.
    bumbi 84 skrev 2011-10-10 21:55:12 följande:

ja dom där frågorna får man ofta! och är med bra less på det.

Ja jag känner mig med lite ensam dom flesta har ju bara två och tyckte man var knäpp redan vid tredje! Men nån ska väl vara den udda med
    Tack och lycka till du med   
    Samma här, 2 barn sen räcker det. Vid tredje fick vi också höra en massa, så löjligt. Alla gör som de vill. Dock är jag ganska säker på att det räcker efter denna:)

Tack :)  

Svar på tråden Januaribebis 2012