Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

Har varit till mvc idag.
    V.33+2
    Vikt 86,5 (+18,5kg)
    Lite svullnad, blodspår i urinen
    Hb 101, så nu måste det skärpas med järnet!
    sf-mått: 36
    Hj.ljud: 150

Kändes bra! Ska dit på tisdag igen och sen har vi sista ultraljudet 23.11, bara 2 veckor kvar Nu börjar det kännas "nära":)

Har just ätit Billys salamipizza och druckit ett glas cola. Nu blir d att lägga sig bekvämt på soffan och kika på hyrfilmen EyePrayLove med Julia Roberts. Skön dag=)

Förresten, har aldrig brytt mig om att tvätta babykläderna innan bebis kommer, men har faktiskt satt i en full tvätt med bebiskläder Undrar om det är grupptrycket, eller för att jag inte har nå annat vettigt att göra eller bara för att jag har lust=) Skitsamma, nu gör jag det iaf=)

Ha en bra dag!               

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-11-09 10:52:44 följande:

Om du menar eat pray love så är det en underbar film!! du kommer ha så mysigt, slappa på hej och hå.. blir nog en sån dag här med idag, sen yoga i em.

Just precis den:) Den verkar bra!Perfekt film för mig idag:)

Ha en bra dag:) 
  • Snusmumriken80

Fick höra av bm idag att min bebis har fixerat sig, så nu vet man det:)

• Snusmumriken80
    jordgubbe0812 skrev 2011-11-10 11:43:53 följande:
    Hur ofta mäter ni Hb (blodvärde). Jag var på besök igår vecka 30 och ska tillbaka om knappt en månad. Och hon kollade varken blodvärde eller vikt.

Här har vi att varje besök så vägs vi, kollar sf-måttet, hjärtljuden, urinprov och blodtryck.
    Har man bekymmer med hb så tar de varje gång annars varannan gång är vanligt. Från v. 30 så går vi varannan vecka dit, iaf har jag gjort det Kanske man börjar vid v.32 annars, är osäker. Men verkar va en enorm skillnad på Sverige o Åland iaf.
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-10 13:52:48 följande:
    jag tror inte de riktigt blir 2 veckor mellan mina :) nästans 3, men efter de tror ja dom blir tätare också :) så åland o finland har nog rätt lika :) vilken vecka har ni sista ultraljudet i på åland då? gick ju först där, men kommer inte ihåg att dom sa vilken vecka de va i :)

Åland o Finland borde ha ganska lika jo, men Sverige har lite olika verkar det som.

Vi har sista ul i v.36-37, ska dit 23.11 Snart snart  
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-10 14:35:56 följande:
    Då är det nog endå lite olikt från här :) för jag har sista ultra 21.11, och då e jag nog bara runt v 32 :) o de borde vara sista :D så då får ja veta om bebis är fixerad, vilket jag misstänker :)

Jaha, ni har så pass tidigt Alltid kul med ul Min bebis borde va fixerad, enligt bm. Men hon kan ju ha fel hon med, så vi får väl se.
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-10 15:20:41 följande:
    oj va kul :) då mår säkert dina revben också bra ;D nä senast då ja va hos bm den 2.11 låg bebis neråt, antog hon, för hon kunde inte känna något huvud uppåt :p men lite för tidigt att säga i v 29 :) men BF närmar sig med stormsteg nu tycker jag :) o snabbare tror ja de går med allt julpyntande och julfirande och såna dagar :D

Min bebis ha legat neråt sen ca v.28, om inte tidigare. Har inte varit fixerad, men igår så sa hon att det kändes som det

Tycker inte att jag får nå smällar alls i revbenen, gör ont långt nere och känns typ mitt på magen. Har haft magen lågt väldigt länge

Jo, nu lär nog tiden spring iväg    
  • Snusmumriken80
    SysterAnna skrev 2011-11-10 19:55:29 följande:
    Kom på en sak. Är det många som fått bristningar? Jag insåg idag att det nog är bristningar jag fått på rumpan. Har fått lilablå strimmor på rumpan, men har även fått en hel del finnar på rumpan och har därför varit fundersam. Fick tillslut fråga min man vad han trodde och jo han höll med mig det var nog bristningar Tungan ute
    Jag har massor på magen jag Fick redan på 3,5 år sen då jag vänta ena sonen. Inte vackert!
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-10 20:40:50 följande:
    Ja men verkligen! Jag märker då det haha! Har så ont där nu. Hur länge har du ont? Ja jag är 28+5 idag.. så ska väl inte vara all för stor skillnad :)

En annan sak, jag har läst att det inte är säkert att de lagt sig med huvudet nedåt för att stanna där så tidigt som v30-33?? De kan vända sig uppåt igen ända till v37-38!!

Så är det, de kan vända sig himla sent.
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-10 20:51:31 följande:
    Måste göra ont när de vänder på sig när de ändå är så pass stora som de kommer vara runt 37-38! Förvånad

Ja inte kan det va skönt nej, har sluppit det, men har flera vänner som varit med om det Usch! Bm trodde ju min bebis är fixerad, så hoppas verkligen det
Svar på tråden Januaribebis 2012