Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

Vi ska på rutinultraljud på fredag, ska nog försöka ta reda på vad det är för en liten i magen. Har tagit reda på alla 3 gånger, dock såg de inget med första barnet. Vi var säkra på att det var en kille men ut kom en söt liten tjej:) De andra 2 gångerna har det synts riktigt bra, pojkar båda 2:) Är säker på att det blir en pojke, får nog inga fler flickor jag, hur gärna jag än skulle vilja ha en tös till:)

• Snusmumriken80
    minneli skrev 2011-07-19 08:44:45 följande:
    Ringde försäkringsbolaget igen idag och fick reda på att det inte var försent att anmäla det som hände förra gången, skönt! Trodde att det hade gått för lång tid (april 2009).

Idag går jag in i v.17!  
    Och jag går in i v.17 idag=)
  • Snusmumriken80
    LillaEko skrev 2011-07-19 08:52:21 följande:
    Intim fråga,
    Någon mer som har tjockare vita flytningar?
    Jag har det ibland och ibland är de nästan trådiga?!?!?!?! 
    Jag har det, min kompis har det som också är gravid. Är ganska vanligt har jag förstått.
  • Snusmumriken80
    shadowstorm skrev 2011-07-22 09:39:12 följande:
    Ni andra mammor därute som har barn över 2 eller haft barn över 2. Hur i hela friden klarar man av denna trots? Min son håller på driva mig till ett monster snart!

Han vägrar verkligen ALLT! Och det senaste är att han vägrar äta själv, han ska bli matad! Vilket jag självklart inte går med på, men då vägrar han äta och då kan man ju lägga ihop ett och ett hur rolig han blir här hemma....Jag känner att jag kommer få gråa hår snart! Och så är man såhär äckligt känslig så man vill bara sätta sig ner och grina :(((
    Har 3st över 2 år och jag kan meddela att trotsen fortsätter.... länge!!! Olika varianter av trots dock. Har en 3-åring, en 4-åring och en blivande 6-åring. Gissa om jag kan få i nerverna med jämna mellanrum;) Alla har en amssa trots Nå, du överlever:) Gäller att va konsekvent bara!

Igår var vi på ultraljud, blev flyttad IGEN Nu beräknat 26.12, men tror och hoppas på att det blir januari=) Allt var bara fint, fick 2 fina bilder då h*n lutar sig mot moderkakan:) Satt med armen bakom huvudet och lutade sig så fint=) Ska tillbaka på ultraljud 18.8 pga att läkaren inte kunde kolla hjärtan ordentligt pga att det var så trångt och bebis satt så tokigt.

Idag ska vi fara till Mumindalen, ska bli riktigt skoj:)

Ha en trevlig helg!
  • Snusmumriken80
    shadowstorm skrev 2011-07-22 10:15:40 följande:
    Hehe blir kanske en juklapp detta ;) Hur var det med de andra barnen kom de i tid eller gick du över ?
    NEEEJJJ=) Vill inte:) Dottern, som kom först, blev jag igångsatt med 1 vecka innan, äldsta sonen gick jag över 5 dagar med och minstingen gick jag över 6 dagar med och då sattes jag t.o.m. igång, så kunde säkert ha gått 1 vecka till över  då:)
  • Snusmumriken80

Jessus vad ni skriver=)

Sitter på jobbet och har tråkigt, har dock bara 2h kvar.

I helgen var vi till Mumindalen, underbart, tills det började spöregna, åska o blixtra Barnen blev rädda, men så fort vi kom till bilen så var det lugnt igen o alla somna på 2 röda:)

På lördag ska maken och jag ut med 2 goda vänner på musikfestivalen som är i stan, vi ska äta 3 rätters + kika/lyssna på Swingfly och Patrik Isaksson. Första natten vi är utan barn på x antal månader, skönt!

Jag hoppas att vi har en liten tjej på g, men tror att jag inte kommer att få fler tjejer. Har 1 flicka och 2 pojkar, så det blir säkert en pojke till nu:) Hoppas kan man alltid, men blir nog glad vilket som:)

Mage ligger jag nog på emellanåt, inte såååå bekvämt, men en stund funkar det. Är i v.17+6 idag = bf 26.12 enligt senaste ul, inbillar mig att jag kommer att få i januari iaf, så blir kvar i tråden. Hoppas det är okej!?!?

*mamma till Bianca, Felix & Benjamin*
  • Snusmumriken80
    nya mamman skrev 2011-07-25 17:24:00 följande:
    haha... är du DU?!?!?!? Ha jag totalt missat!!! =)
    Haha=)
  • Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-07-25 18:01:04 följande:

va konstigt, jag är 16+5 och är beräknad till 3/1 enligt mej själv ;) 4 dagar längre gången enligt BM beräknad 30/12 enligt henne...
    Ska ju på UL på fredag, hoppas de säger januari även om det inte skulle bli så, för att hålla gubben lugnt =)

Jag förstår mig inte på dessa beräkningar Enligt första ul som jag gjorde i v.12 (enligt bm), så sa de att jag var i v.10+1. Nu då jag var så blev d ändrat igen Enligt familjelivs beräkningar så ska jag va i 17+6 och bf 26.12, likaså sista ul Men har gått över de 2 senaste gångerna, 5 o 6 dagar så nog blir d januari nog :)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    Wicky81 skrev 2011-07-25 18:54:45 följande:
    Nån som är hemma på det här med mammabyxor och storlekar?
    Kanske lite korkad fråga men ska man gå på den storleken man lixom i vanliga fall har (som jag tex har mellan strl 38-40) ???
    Måste investera i såndana då jag inte kommer i några andra byxor förutom leggings....

Angående namn så är jag och maken totalt oense så bäbisen lär väl bli namnlös in i det sista :D
    Det gör jag iaf, alltså har samma storlek som annars. Är inte svullen eller så utan bara fått mage, så funkar perfekt.
  • Snusmumriken80

På tal om namn så vet jag inte vad vi ska hitta på. Har fått in ett system (var inte meningen alls:)) på våra barns namn, de heter Bianca, Felix och Benjamin = BFB. Därav borde vi ju ha ett namn på F nu, om man följer "systemet":) Jobbigt:) Filip är jag inne på, dock är det väldigt vanligt här, men va tusan. Blir d flicka så är vi inne på Fiona,Fanny eller Frida , pojke är d som sagt Filip, ngt annat vettigt har jag inte kommit på :) Svårt juh!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012