Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

Tärning6 skrev 2011-11-20 09:35:22 följande:
    Hur mår alla denna söndag, här är det si så där, har ont å så men det hindrar mig inte, jag började med Jul pyntning i går :D ska fortsätta i dag :D

Jag började också julpyntningen igår:) Blir sååå mysigt med lite tomtar här o var och julbelysning m.m.:)

Jag har riktigt tokigt idag, ett jäkla tryck därnere, vågar knappt gå   Har också en hel del mindre sköna sammandragningar. Fundera en sväng om ja skulle ringa bb, men vet inte.... Men har ju 5 veckor kvar, så borde inte va ngt på gång ännu, tycker jag.... Maken ska just iväg på möte och jag blir hemma med minsta o äldsta, mellansonen är hos mommo och har varit där sen igår. Hoppas att  det inte tänker fortsätta, för då blir jag lite i halvpanik, då maken ska va borta hela dagen.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-11-20 11:25:22 följande:
    Hej tjejer,
    många sidor att läsa igen då jag varit borta några dagar. 
    Måste fråga er, jag var med om något så konstigt i fredags.
    Jag var och kollade på sambon som hade ett gig och helt plötsligt känns det som en propp går och jag bli pisseblöt i trosor och genom byxan, alltså inget småsipprande som jag har haft innan även om det också då gått igenom till byxorna, dock inte lika mycket.
    Jag har inte haft mer sammandragningar än vanligt, däremot jag har ju börjat må så illa det sista...
    Jag hade varit på toa typ 2 min innan så jag tror inte att det var urin, luktade inte som det har gjort de andra gångerna utan mer unket, kanske var det urin jag vet inte men det var så himla konstigt.
    Jag har ju varit inne på gyn och fölossning innan och tyckte det kändes onödligt att åka in igen då det inte trodde det var vatten jag läckt de andra gångerna..

Är det någon av er andra som har/ har haft samma problem?
    Detkan väl inte vara slemproppen? Vet inte hur det är när den lossnar...

Äntligen är adventsveckan här och husets skall göras mysigt! Har längtat så!!   

Jag tycker du ska ringa förlossningen och höra. Då jag vänta första barnet så skulle vi till mvc på vanlig kontroll i v. 38. Maken körde mig till entrén och jag steg ur och DÅ kände jag hur dyngsur jag var i byxorna, rakt igenom Gick upp till min bm och jag fick lackmuspapper för att kolla om det var vattnet som gått, men inget syntes på pappret och kiss var det inte, det vet jag hur känns och luktar Fick till till ul för att kolla att jag hade ordentligt med fostervatten, vilket jag hade. Men de säger att läcker man fostervatten så ska man inte gå längre än 1 vecka pga infektionsrisk. Det betydde att jag blev igångsatt 1 vecka efter att detta hände och sen var hon ute Därför tycker jag att du ska ringa!
  • Snusmumriken80
    Tärning6 skrev 2011-11-20 18:55:50 följande:
    Snuttis80: Härligt ja de e super mys med belysningen och tomtar men insåg att jag har så få tomtar så måste köpa fler men men de får vänta tills vi får pengar..

Jag måste också köpa lite till, känns inte helt ok ännu Älskar julen:) Men samma sak här, blir att vänta tills pengarna dyker upp
  • Snusmumriken80

Grattis SFHelen till lille killen! Hoppas allt är bra med er och lycka till nu{#emotions_dlg.flower}

• Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-21 14:24:44 följande:
    Ni som har varit på ultraljud i vecka 32, vad har era små vägt ? blev orolig nu, var på ultraljud för en stund sedan v32( 31+6) . Och fick remiss till nytt ultraljud. Flödet och allt verkade vara som det skall, moderkakan låg på framsidan, barnet vänt neråt men inte fixerad, och tappen ej påverkad.  Men liten vägde bara 1400, vilket var för lite enligt läkarnen.  Tänkte om någon annans legat på samma vikt i v 32.

Jag var då på 3D ultraljud. Då vägde min bebis 1951g Lite lite över normalt sa hon då.

(bilden är klickbar)
    Magen idag, v 35+0, börjar plana ut enligt bm, vilket känns skönt. 

På onsdag ska jag på sista ultraljudet, ska bli spännande!

Sover dåligt, har massa sammandragningar, pulsen far iväg så fort jag ställer mig upp, sover dåligt etc etc... Hittar inget bra alls för tillfället!    

• Snusmumriken80
    Tärning6 skrev 2011-11-21 15:40:13 följande:
    Vad är eller snarare hur känns samandragningar??

Magen blir stenhård och det "värker" lite, beroende på hur starka de är förstås. Svårt att förklara, tycker jag.
  • Snusmumriken80
    Fellis skrev 2011-11-21 15:46:18 följande:

Till mig har dem aldrig sagt vad bebis väger, ska dem göra det? ska jag fråga?

Här brukar de inte heller säga, men skriver i mvc-kortet. Men jag var till Stockholm på 3D ultraljud och där sa hon att bebisen vägde så och så...
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-21 15:58:21 följande:

Snutti80 - Okej och det var i v 32 du var på det ultraljudet ungefär?   Men det lustiga är att mitt SF alltid har luggit mitt på kurvan, men får väl se imorgon om det kanske inte gör det mera då :p  Men nu skickas jag till Vasa centralsjukhus på ultraljud istället.  Kan ju vara små felmätningar som gör att de hoppar i vikten, vilket jag hoppas på! vilken skulle passa in på ca v 29 för mig så, känns lite små jobbigt ;S

Fellis - jag tror nog inte dom berättar allt för mycket, ifall inte något skulle vara fel, men tror nog dom skriver upp det ! :) men fråga om du vill veta :) kan hända att det bara finns bland doms uppgifter också !

Jag var i v 31+5 då. Men då låg jag på övre kurvan.
  • Snusmumriken80
    ccecy skrev 2011-11-21 16:21:33 följande:
    Just så :) hellre skulle jag nog ligga i den ändan av kurvan tror jag :) men får hoppas de bara var nån liten felmätning :)

Inte omöjligt att de mätt fel. Kan även hända den bästa
  • Snusmumriken80
    roxylady skrev 2011-11-22 08:13:37 följande:
    Undrar om det finns risker med att göra gravidmassager nu?? Har pratat med en massör som gör sådant och bokat tid med henne. De rekommenderade att man skulle vara mellan v16-32. Jag kommer att vara i v31+6 när jag ska in på min tid. Är det dumt att göra detta eller är det så pass ok att det inte kan vara igångsättande för att de vet hur man gör å var man inte får trycka osv??

Jag tror inte det är ngn fara. Har nog varit på gravidmassage senare än v.32 med de förra barnen och det har inte varit farligt, har experterna sagt. Njut du
Svar på tråden Januaribebis 2012