Inlägg från: Snusmumriken80 |Visa alla inlägg
  • Snusmumriken80

Januaribebis 2012

partouze skrev 2011-11-01 15:01:31 följande:
    Hur stort sf hade ni i vecka 30 nästan 31? Min mage e så liten hade bara ett mått på 26 idag vecka 30z Följer kurvan iaf men känns som alla har mycket större ? Jag vet ju att bebis väger som den ska för vi gjorde tul nyss också . Kan den gömma sig långt in tro ;)?

I v. 31+2 hade jag sf-mått 34, men jag ligger över övre kurvan, så jag hör till den större delen:)

På måndag ska jag till hjärtmottagningen o checka min höga puls. Ska få nå elektroder här och var som jag ska i 24h, sen registreras det och så ska jag dit 24h senare och kolla hur det ser ut. Skönt att de tar en på allvar.

Igår tog vi in babysängen, blev sååå mysigt:)     
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80

Cia80: Jag är sjukskriven för hög puls. Har en vilopuls på 101 Ska till hjärtmottagningen på måndag för att få lite elektroder över mig, som jag ska ha 24h.

• Snusmumriken80

Dåligt samvete har jag med :( Har 3 barn mellan 3 och 6 och orkar inte göra något med dem, försöker dock spela lite ibland :( Har dåligt samvete för att jag inte kan göra ngt här hemma eller fara någonstans pga värk, hög puls och trötthet. Sover fruktansvärt dåligt, men vilar varje dag, vilket går rätt bra. Bebisen hickar lite nu o då, känner det väldigt långt ner :) Bebis ligger med huvudet ner och har så gjort minst 1 månad tillbaks. Är i v. 32+4 idag, tror jag:) Minskar hastigt de där dagarna. Har blivit igångsatt 2 ggr förut, får se hur det blir denna gång. Fick ut Minstingen med en krystvärk, undrar hur fort d går denna gång Är gjord att föda barn, haft epidural alla 3 ggr och det har gått super bra, siktar på det denna gång med. Gravid ska jag däremot inte va, bara bekymmer!

• Snusmumriken80

Jag behöver bara titta på min man så blir jag gravid, så säger typ alla :) hade hormonspiral i 2,5 år. I mars tog jag ut den för vi tänkte försöka med en till. Doktorn sa att det kan ta upp till 6 mån att bli gravid. Va bra tänkte vi, då kan vi nog mysa ikväll utan bekymmer :) Tji fick jag, samma dag Men men, glada är vi trots att det gick lite fortare än beräknat:) Mina förlossningar har tagit 5, 6 och 6 timmar, ganska lagom:) Cia80: Det tycker jag. Nämnde det hos Bm och sen remittera mvc-läkaren mig till hjärtmottagningen. Dock tror jag inte jag har nå större fel, är nog bara bebis som trycker någonstans så pulsen far, men lika bra o kolla upp.

• Snusmumriken80

Anonyym: Dricker du ngn mugg så är det ingen fara. Det gäller allt, bara Man äter/dricker i måttliga mängder=sunt förnuft så är det nog ingen fara. Väntar mitt fjärde barn och har alltid kört på det, no problems! Men visst, 0% är väl det allra bästa!

• Snusmumriken80

Igår blev man 1 år äldre igen, usch va åren går

Har varit till hjärtmottagningen idag, har fått elektroder nu som registrerar mina hjärtslag, så får vi se vad det visar sen.

Har haft rejäla sammandragningar ikväll, gör nästan ont, förvärkar kallas det säkert=) Har haft lite förut, men inte alls i samma stil som dessa.

Enligt FL har jag 49 dagar kvar

Har varit förkyld i flera veckor, börjar bli less på min täppta näsa..... 

På onsdag är det dags för mvc igen:)

Ha en bra kväll!            

• Snusmumriken80

Såg att ni skrivit om förlossningarna med. Har haft va 5h med alla 3, krystvärkarna har varit med 1:an: 28 min, 2:an: 4min och 3:an:1min, 1 krystvärk Undrar hur fort det går denna gång, fortare kan det ju knappast gå:)

• Snusmumriken80
    Alltochinget skrev 2011-11-08 08:13:10 följande:
    Vi ska inte heller ha kudde i vagnen då vi ickså hört att det är onödigt. Vi ska inte ha täcke heller för den delen. Vi kör på filtar av olika slag beroende på väder. Och så har vi köpt till en varm vinteråkpåse till vagnen. En sak jag funderar på är täcke och kudde till spjälsängen. Vad ska man ha för kudde? Ska man ha kudde alls? Ska man ha täcke eller filt?

Här har de sagt att man INTE ska ha kudde till de minsta, så vi ha alltid kört utan då de varit riktigt små och det har gått bra.

Vi har också allt införskaffat, skönt att ha allt fixat.
    shadowstorm skrev 2011-11-07 23:56:48 följande:
    Hur går era tankar kring amning? Själv så amma jag sonen 2½ vecka sen stod jag inte ut längre....det var en plåga från dag 1. Och jag insåg att varken han eller jag mådde bra av att lida igenom det. Nu står man inför detta igen. Ska jag göra ett försök eller inte ens stressa upp mig och bara ge ersättning och be om tabletterna redan på sjukhuset?

SUCK vet inte alls jag, vill ju inte det ska bli som sist då jag kände bara smärta och problem.

Är också tudelad. Dottern amma jag 6 mån, första sonen amma jag 4 dagar, sen fick jag i nerverma då det gjorde ont och inget funka så jag börja med ersättning. Andra sonen fick jag piller på bb, kände att det inte fanns en möjlighet att jag skulle ha ro o sitta o amma med en 1-åring, en 2,5-åring och en bebis hemma. Nu skulle jag vilja testa, måste dock minska med snuset först Kämpar som tusan! Har snusat under alla graviditeter, dock fick dottern kolik o skrek stup i kvarten då jag amma henne, vilket är förståeligt. Det vill jag inte va med om, så försöker nu så att jag kan testa amma igen.
  • Snusmumriken80

Vi har 3 barn och har aldrig haft kudde till dem, förrän de blivit närmare året. ingen har fått platthuvud heller. Men alla gör som dom vill.

• Snusmumriken80

Jag har alltid tvättat kläderna med samma tvättmedel som vi använder vanligtvis = vad som helst. Sen har jag heller aldrig varit noga med att tvätta alla barnkläder innan bebis föds och har aldrig haft ngt problem, så kör på det. :)

Svar på tråden Januaribebis 2012