• doriah

Januaribebis 2012

Får man sålla sig till er?

Har en oplanerad liten rackare i magen och enligt FL BF 1/1 2012...håller alla tummar och tår för att komma över årsskiftet Jag har två tjejer innan, min lilla fyller 3 i slutet av november och storasyster blir 6 19e januari....så det blir verkligen fullt ös i den övriga julstressen  med ytterligare en liten vinterbebis!

Hur mår ni andra? Jag mår helt ok nu men blir mycket tröttare och är mer beroende av att äta ordentligt än jag varit med tjejerna...jag har baotastor mage (jämförelsevis med första graviditeten ) och har gått upp ungefär ett kilo.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Hinner inte med att läsa i samma takt som ni skriver roligt med en fartig tråd!

Trist med tråkiga kommentarer, jag gissar som ni andra att det handlar om avundssjuka. Försök att strunta i vad de säger och fokusera på det som är positivt. Jag insåg när jag skrev i presentationstråden att jag tillhör de gamla uvarna i den här tråden

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Usch - har precis tryckt i mig ett halvt paket maryland cookies och mår som man gör när man har gjort något så puckat

Här börjar det faktiskt vara full fart på lillkrypet, det är supermysigt. Speciellt som jag haft rätt svårt att ta till mig att jag är gravid då det inte var planerat...nu känns det liksom...roligt och mysigt - tur!

Ang. storlek på kläder var min äldsta dotter 53cm lång och vägde 4,3 kg så hon startade på 56...lillfisen hade nog 50 ett par veckor i alla fall

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Lilla Eko - Min första tjej kände jag inte förrän i v 21, min andra typ i v 14 och den här har börjat ge sig till känna nu (v 17+) så det är inte alls något du ska oroa dig för - det är jätteolika!{#emotions_dlg.flower}

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Ang. konflikter så bråkar vi så det ryker rätt ofta men vi är sällan arga längre än 10 minuter...vi har hängt ihop i nästan 12 år så det funkar väl för oss, gissar jag Det är så olika hur man är som personer. Tidigare har jag haft dåligt samvete inför barnen men nu har jag insett att de inte bryr sig nämnvärt om vi ryar med varandra ibland, de vet väl att vi snart gillar varandra igen.
    Vi ska på rul 8/8...det känns spännande...och av någon anledning är jag mer nyfiken den här gången men vi ska  inte kika vad det är för "sort". Det brukar dessutom vara rätt trixigt att få dem att säga det här i Nyköping, har jag hört.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Moniqe1979 skrev 2011-07-31 20:06:54 följande:
    Lycka till alla som skall på Ul de närmsta dagrna!
    vi har vårat RUL den 8/8 sen ytterligare ett riktat UL med fokus på hjärtat den 18/8 Längtar med viss bävan men har ju dock sett ett levande troligen friskt litet knyte i v 12 så bör ju gå bra

Imorgon blir det MINST en virgin frozen strawberry daiquiri på båten till finland åh vad mysigt det skall bli!
    Vi ska också till Finland & Muminlandet Åker i morgon kväll - du får hålla utkik efter en tjockmagad mamma med en 5 1/2-åring och en 2 1/2-åring och en stor, långhårig man...då är det jag!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Moniqe1979 skrev 2011-07-31 22:36:20 följande:
    kul åker oxå på kvällen med en silja båt.  jag hoppas helt ärligt få stanna på hotellet dag 2 och unnan mig en spa behandling av benen istället för mumin parken men men det visar sig om det blir så *hihi*
    Då åker vi nog samma båt
    Det var ju en tanke...jag har dessutom med mig mina föräldrar så det är säkert ingen alls som skulle sakna mig om jag blev kvar på hotelletCool

Nu måste jag in och titta på din sida!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    GoodEnough mom skrev 2011-08-04 17:35:15 följande:
    Ultraljud den 12 augusti och då är jag 18+4.. Självklart längtar man när man hör alla andra som redan varit :) Men jag är även nervös inför ultraljudet, ingen annan som har splittrade känslor? Har en liten mage och känner lite fladder (sent på kvällen) som jag tror är bebis men har ju inte fått lyssna på hjärtljud eller sett på något vul att det finns en levande bebis där inne i magen.

Har ni funderat något på gravid försäkring eller har ni redan tecknat? Vilken har ni tänkt välja/valt?

Jag har tecknat Trygg Hansas gratis-försäkring och har Trygg Hansa till båda tjejerna också...vi tyckte att de var bäst när vi satt och letade.
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag tycker det är så himla trixigt med namn...Lovis skulle heta Inez eller Irma men när hon kom ut så hette hon inte det, då hette hon Lovis Elsa hette Elsa från början...fast då trodde jag att hon var en pojke hela graviditeten...

Elsa och Lovis mamma
Svar på tråden Januaribebis 2012