• doriah

Januaribebis 2012

Jahapp -nu har jag ju hunnit jobba 3 dagar efter semestern så vi slår väl till med lite VAB dåObestämd Den trevliga varianten, dock - utan kräkCool Sitter i soffan med en småfebrig snorgärs...värre kan man ha det.

Olson - Spännande! Då får vi se vem som hinner förstFlört

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    misssally skrev 2011-08-17 09:05:16 följande:
    jag insåg precis att det kanske är dags att börja smörja in magen.. Har inte gjort det än.. Är det någon som har tips på någon bra kräm..? Ska man kosta på sig en ordentlig olja eller duger vad som helst?
    Jag har haft madelolja från apoteket med mina tjejer och har klarat mig utan bristningar (trots att jag la på mig 30 kg första graviditetenFörvånad) Men samtidigt säger de ju att det är hormonellt...
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag vet att viss forskning pekat på ett samband mellan vissa sötningsmedel och att barnet får neuropsykiatriska handikapp, typ adhd så jag skulle tro att det är bättre att dricka "vanlig" läsk med socker i.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Monique - ja, så har jag också förstått det. "Vanlig" läsk är nog ändå bättre...om man nu kan säga bättre om socker, färgämnenocg vattenTungan ute Jag dricker läsk då och då i alla fall.

Pebbles - Min stora tjej kände jag inte förrän i v 21, den lilla typ i v 14 och den här först i v 17+ så det är så olika. No wories!!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Åh, vad jag känner att jag har tur som jobbar med det jag gör. För mig blir det ju naturligt att jobba till jullovet, dessutom ska min man (som annars jobbar skift och skulle jobba hela julen) ta ut föräldraledigt på någon av tjejerna from 19 december. Vi har ju bf 3/1 så det blir rätt skönt att vara 2 i julstressen Solig Kommer bebisen när den ska kommer vi att vara lediga en hel månad tillsammans - skönt!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Niins - Nej, nej, nej! Åh, jag är så ledsen för er skull!!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Ames - Det finns magnesiumyillskott på apoteket annars (Kul med barnklädesnörderiFlört)

c3c - det verkar som att man antingen oroar sig för det ena eller det andra...själv är jag rädd att bli stor som ett hus...Cool

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    marickan skrev 2011-08-26 14:19:57 följande:
    Man har ju så mycket funderingar och grubblerier under en graviditet. För mig var det könet på bebisen jag grubblade på förra graviditeten. Den här gången tänker jag att oberoende av vilket kön bebisen har så känns det helt orimligt att jag ska kunna älska en till lika mycket som jag älskar min dotter. Känns som att det inte går. Sen tänker jag att det ordnar sig garanterat. Sen tänker jag, men tänk om jag verkligen inte älskar den nya bebisen lika mycket? Då kommer jag ju avsky mig själv... Sådär håller jag på och grubblar :)
    Så tänkte jag när jag väntade min lilla också men jag hörde en sån bra "liknelse" här om dagen. Det är som om en dörr öppnar sig när man får barn - och hela den dörrren är fylld med kärlek för sitt barn så när man väntar tvåan tänker man "hur ska jag någonsin få in mer kärlek genom den där dörren, det går ju inte!" Men så föds tvåan - och då öppnar sig en helt ny dörr, brevid den andra
    Elsa och Lovis mamma
Svar på tråden Januaribebis 2012