• doriah

Januaribebis 2012

Jamirl skrev 2011-08-06 17:08:28 följande:
    Jag har lite dåligt samvete att jag dricker så mycket pepsimax, men har dragit ner lite. Man ska ju kunna dricka eller få i sig högst 300 g koffein per dag, så kaffe får man ju inte heller dricka förmycket av men det gillar inte jag så det spelar ingen roll Tagit koffeintabletter innan då jag pluggar men har dragit ner på det me.
    Åh, jag vill inte vara någom pekpinne-tant nu men jag vill ändå...ifall du inte vet det, berätta att forskning påvisat samband mellan adhd och artificiella sötningsmedel så vanlig pepsi är nog bättre. Hoppas verkligen inte att du tar illa upp för jag menar inte att lägga mig i vad du "får" och inte "får" äta det är bara ren välvilja!

Själv äter jag brie...fast bara om den är gjord på pastöriserad mjölk...jag är lite dålig på det där med kostråd den här graviditeten. Med äldsta hade jag full koll!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    minneli skrev 2011-08-07 17:44:34 följande:

10.30 imorgon är det äntligen dags för rul. Men nu är jag jättenervös... samtidigt som jag vill dit nuuuu! Kommer nog inte sova mkt inatt!

Jag måste fråga om min rygg då också, det är ju en läkare som ska göra mitt rul (pga att jag hade havandeskapsförgifnting förra gången) så jag borde väl kunna ta det med henne?  

Härlig! Jag ska också in i morgon men klockan 9...spännande!!

Min mage är baotastor - ska försöka lägga upp en bld i bildtråden senare...jag får väl skylla på att det är tredje
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Nu är jag också hemkommen från rul Jag var jättenervös innan, av någon anledning men det såg jättebra ut - skönt! Dessutom fick jag bf 3/1 vilket är bra mycket bättre än nyårsafton...så nu borde det bli en 2012:a Cool min stora tjej låg kvar 10 dagar extra och min lilla kom dagen efter bf.

Härligt att det gick bra för er andra också!!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

minelli - hoppas ändå på ett annat utlåtende i Trondheim! Håller alla tummar för er!!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jessica82 - ring din bm och prata med henne. Det låter inte som om du blev särskilt trevligt bemött, de borde väl förstå att man blir orolig!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Ang. overall har jag ju viss rutin på vinterbebisar (Elsa 19/1 och Lovis 27/11) och jag har haft fleeceoverall på dem, åkpåse i vagnen och fleecefilt över dem i bilen. "Vanlig" overall behövs inte.

.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Ja, jag tänkte på det när jag postat inlägget - jag bor ju faktiskt i södra sverige Nu har vi visserligen haft helt galna vintrar de senaste två åren men då har ju inte tjejerna varit spädisar. Jag har också ett fårskinn under åkpåsen och så har jag en åkpåse som är som en sovsäck med fleecefodrad insida...

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Minneli - Har tänkt på er mycket i dag, jag är så ledsen för er skull och hoppas att allt går så smärtfritt som möjligt i den här fruktansvärda situationen.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Niins skrev 2011-08-09 19:50:32 följande:
    Hemma från andra ultraljudet! Allt var bra med båda barnen! Läkaren trodde fortfarande på enäggs. Det är 2 livliga krabater som inte ville visa upp sina kön!
    Nästa UL blir 29 aug!
    Härligt att höra!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Oj vad många sidor ni hunnit skriva sen i går kväll!!
    Jag sållar mig till tanterna i tråden med mina 32 årSolig

Elsa och Lovis mamma
Svar på tråden Januaribebis 2012