Januaribebis 2012
Vi hade inget skötbord till lilltjejen, bara en skötbädd på en byrå i sovrummet...vi gör så den här gången också. Jag har nog bytt flest blöjor på en skötbädd på golvet men mannen är lite stelare så han vill gärna kunna stå upp
Vi hade inget skötbord till lilltjejen, bara en skötbädd på en byrå i sovrummet...vi gör så den här gången också. Jag har nog bytt flest blöjor på en skötbädd på golvet men mannen är lite stelare så han vill gärna kunna stå upp
Min rygg har klarat sig rätt bra, foglossningen känner jag av men det går ok...däremot har jag skitont i vad jag tror är gallan. Jag har haft ont på samma ställe med tjejerna också men inte riktigt såhär intensivt...ska till bm på måndag så då får jag nog ta upp det. Kämpa på alla ni som har det jobbigt!!
Jag jobbar 7 veckor till...dvs till v 38+ men jag ska gå der i tid i december så då kommer jag bara jobba mån tom ons. Jag är högstadielärare så jag kan inte påstå att det är fysiskt betungande.
Jag har ont överallt (nähe - men det känns så!), är stor som ett hus och det tar tre kvart att gå mellan tvättstugan och badrummet...högst självömkande just nu. Kram på dig! Snart har vi vår lön för mödan!
Jag äter i stort sett allt som kommer i min väg
får jag välja blir det godis och elände...väldigt mycket pepparkakor och julmust!
Jag har inte heller skrivit något brev...det har jag inte gjort de tidigare gångerna heller. Men bm frågade sist om det var något jag ville/ inte ville, så det står väl i journalen att jag helst inte vill ha bedövning och att de tar hål på hinnorna om jag ber om det. Typ. ![]()
Åh, alltid dennna vikt och klantiga människor! Jag gick upp nästan 30 kg med min första - DET var för mycket
men jag hade gått ner allt när hon fyllde ett. Med min lilla tjej gick jag upp 15 och hade fortfarande 4 kg kvar när jag blev gravid den här gången...då var hon över 2 år - så jag gissar att en stor övervikt kan ge stor motivation!
Den här gången ligger jag på + 16 och har bf på tisdag! Oroa dig inte