• doriah

Januaribebis 2012

Vi hade inget skötbord till lilltjejen, bara en skötbädd på en byrå i sovrummet...vi gör så den här gången också. Jag har nog bytt flest blöjor på en skötbädd på golvet men mannen är lite stelare så han vill gärna kunna stå uppCool

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    fabler skrev 2011-10-20 22:07:17 följande:
    vilken rolig sida. Får dock hoppas den inte stämmer fullt för d innebär att jag kommer gå upp 22kg...! Gick upp 17 med sonen och de känns som jag inte har lust att gå upp mer denna gång.
    Gjorde du inte som jag gjorde först, då? Jag skrev nämligen in längden utan kommatecken. Då stod det att jag hade BMI 0 och skulle gå upp 22 kg
    När jag satte dit kommatecknet blev det 14 kg...vilket jag nog inte kommer att klara mig på - låg på +10 i v 29+0...fanken! Men så äter jag godis varje kväll också.
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Min rygg har klarat sig rätt bra, foglossningen känner jag av men det går ok...däremot har jag skitont i vad jag tror är gallan. Jag har haft ont på samma ställe med tjejerna också men inte riktigt såhär intensivt...ska till bm på måndag så då får jag nog ta upp det. Kämpa på alla ni som har det jobbigt!!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag jobbar 7 veckor till...dvs till v 38+ men jag ska gå der i tid i december så då kommer jag bara jobba mån tom ons. Jag är högstadielärare så jag kan inte påstå att det är fysiskt betungande.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Jamirl skrev 2011-12-03 21:11:26 följande:
    Mitt.tangetbord.är.lite.trasigt.därav.alla.punkter !Denna.graviditet.är.så.tung.på.ett.helt.annat.sät t.Orkar.knappt.med.någonting.liten.ansträngning.så .är.jag.helt.slut.Stackars.barnen!De.undrar.varför .mamma.gråter,känsligare.än.någonsin.tidigare.Så.m ycket.nu.Vore.en.fin.julklapp.om.han.ville.kika.ut .nån.vecka.innan
    Jag känner igen det där - mina barn har visserligen inte en gråtande mamma men en ilsken sådan Cool Jag har ont överallt (nähe - men det känns så!), är stor som ett hus och det tar tre kvart att gå mellan tvättstugan och badrummet...högst självömkande just nu. Kram på dig! Snart har vi vår lön för mödan!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Cia80 skrev 2011-12-14 18:31:24 följande:
    Åh nej, stämmer det så kommer jag få "se fram emot" en igångsättning. För dottern kom på bf +12. Håller med dig om att man vill passera december.
    Min första tjej låg kvar 10 dagar över tiden och lillasyster kom 6 timmar efter bf så det behöver inte bli såSolig 
    Den här gången har jag bf 3/1 jag vill helst inte ha tidigare...men den kommer när den kommer!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag äter i stort sett allt som kommer i min vägCool får jag välja blir det godis och elände...väldigt mycket pepparkakor och julmust!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag har inte heller skrivit något brev...det har jag inte gjort de tidigare gångerna heller. Men bm frågade sist om det var något jag ville/ inte ville, så det står väl i journalen att jag helst inte vill ha bedövning och att de tar hål på hinnorna om jag ber om det. Typ.

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Åh, alltid dennna vikt och klantiga människor! Jag gick upp nästan 30 kg med min första - DET var för mycketCool men jag hade gått ner allt när hon fyllde ett. Med min lilla tjej gick jag upp 15 och hade fortfarande 4 kg kvar när jag blev gravid den här gången...då var hon över 2 år - så jag gissar att en stor övervikt kan ge stor motivation!
    Den här gången ligger jag på + 16 och har bf på tisdag! Oroa dig inte{#emotions_dlg.flower}

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    minjalin skrev 2011-12-29 18:56:18 följande:
    Vad jag har hört så gör dom faderskapstest så det ska väl inte vara så svårt att bevisa. Men sambon ringde växeln idag och dom sa att hon hade semester igen och är tillbaka nästa vecka >.< Men dom kunde i alla fall fylla i alla uppgifter med adress och sånt så det ska väl egentligen bara skrivas under nu. Förra gången var det inga problem alls men då var det en annan tjej som hade hand om det. Då fick vi tag på henne på första försöket och fick komma ett par dar senare och skriva under. 

Men andra gången ska man inte ens behöva träffa någon handläggare - de ska kunna skicka hem papprena. Ring och kolla igen. Själv är jag äntligen gift så jag slipper tänka på det den här gångenSolig
    Elsa och Lovis mamma
Svar på tråden Januaribebis 2012