• doriah

Januaribebis 2012

Jamirl skrev 2011-08-26 21:58:37 följande:
    shadowstorm:Nämen hjälp! Behöver du järn kanske?
    Eller kanske lågt blodtryck? Krya på dig...
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag har ingen aning om var min livmoder når...hur känner ni det? Jag har nog inte haft koll på det under någon av mina graviditeter..

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

ooo, nu syns buffarna utanpå magen -jag hade glömt hur mysigt det var!!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Jamirl skrev 2011-09-03 23:11:19 följande:

Min stora mage, gick in i v 23 igår
    Fint!! Härligt med fler stora magar - ja kände mig lite ensam
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Huh, i dag har jag varit inne på förlossningen och kollat läget. Jag hade en liten blödning, försökte hålla huvudet kallt och vara en cool blivande 3barnsmor men jag ringde ändå in. De tyckte det var lika bra att jag kom in och kollade men det var tack och lov ingen fara, det var bara en liten rispa i livmodertappen (något som visst inte är helt ovanligt såvida man inte idkar total avhållsamhet under graviditeten, bara så ni vet om det händer er också!).

Fick dock se lillfisen på ultraljud igen så det var ju mysigt men aj fanken vad nervös jag blev!

Ang. amning så fick jag ingen ordning alls på den med min första tjej - helammade 3 veckor och försökte få ordning på det ytterligare 3 veckor men det var bara elände så hon fick ersättning. Min lilla, däremot funkade det fint med! Jag hoppas naturligtvis på att kunna amma den här gången också...det underlättar så mycket (men stortjejen är stark, frisk och inte allergisk mot något så det går bra att bli uppfödd på ersättning också!)

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    missable skrev 2011-09-10 23:11:03 följande:
    Tack så mycket för svaret! Jag 'r jätte nyfiken för hur det skall funka för oss..
    Jag ammade också längre än min mamma, själv blev jag ammad 4 veckorSolig
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    twistedtofit skrev 2011-09-11 09:23:21 följande:
    På vårt bb fick man låna snäckor att ha på brösten mellan amningar. Suveränt! Fick aldrig ett sår!!
    Håller med -  världens bästa! Fråga om det på bb!!
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag har aldrig kunnat pumpa ur något alls och det är väl inte helt ovanligt...så det är svårt att säga om det är värt att köpa dyra pumpar. För mig har det inte varit detObestämd

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Mika86 - jag hade det när jag väntade min lilla tjej men det var ingen fara. Jag fick antibiotikadropp under förlossningen för att skydda bebisen - de gör säkert samma sak med dig! (det ärtydligen en relativt vanlig infektion)

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Jag kan inte heller se om mitt moderskapsintyg kommit in...men, jag gissar att det ligger någonstans där och skräpar Jag ska vara ledig från jullovet (22/12) till första veckan i januari...och sen hoppas jag på att vara ledig 50% hela vårterminen så är mannen också hemma på halvtid. Han jobbar skift och är hemma mycket ändå så han känner inte att han "behöver" vara hemma på heltid, vilket jag är ytterst tacksam för

Elsa och Lovis mamma
Svar på tråden Januaribebis 2012