• doriah

Januaribebis 2012

fabler skrev 2012-01-05 20:03:31 följande:
    Grattis Jamirl.

Lite fusk tycker jag de är eftersom du hade samma bf som mig.
    Men jag då? som hade bf i tisdags - här snackar vi orättvisa Flört

Ang. sömn så går jag gärna och lägger mig en stund på dagen men det är inte så ofta det funkar...i morse klev dessutom mina döttrar upp halv fem och det gick inte att få dem att somna om. Såhär på kvällen piggnar jag liksom till, så då blir det inte att jag går ochl ägger mig tidigt heller....
    sover väl nån annan gång, gissar jagCool
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    fabler skrev 2012-01-05 20:12:56 följande:
    Ja de är orättvist!!! Har du gått över med dina döttrar också?

den här veckan ser jag fördelar med att sambon jobbar kväll så då går vi upp varannan morgon så jag får sova lite i alla fall. Sen som igår när jag gick upp med sonen så hade jag kunnat lägga mig när han klev upp men tog ett avslappnande bad istället. Idag fick jag sova till halv tio.
    Japp, 10 dagar med stora tjejen men ara några timmar med lillaSolig så jag trodde nog att den här skulle vara lite mer punktlig...men, men det ar visst ändrat hur länge man "får" gå över tiden så nu är det max 14 dagar isf 16. Bra för mig då stortjejen fyller den 19:e, kul om hon får ha kvar sin födelsedag för sig själv!

Min man är ett elände på nätter/morgnar. Han är en superman och pappa alla andra tider på dygnet och städar och lagar mat minst dubbelt så ofta som jag (han jobbar skift´så det faller sig rätt naturligt men det är ju inte alltid så kul för honom) men just när han sover är han inte mycket att hänga i julgranen Jag ha accepterat det för länge sen så jag går upp med barnan,  tack och lov sover de oftast på nätterna men gillar tidiga morgnar.
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

men, så jag skriver - hoppas ni förstår vad jag menar trots att jag hoppar över varannan bokstav...skyller väl på sömnlöshetenOskyldig

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    fabler skrev 2012-01-06 12:04:51 följande:
    Shadowstorm undra vad som hände kl 4 inatt egentligen eftersom både din och min son vaknade då. Jag fick i och för sig min att somna om efter 30min men ändå.

Lustigt, min lilltjej kom också upp vid 4 i morse - hon somnade om direkt, men inte jag! Men sen sov båda tjejerna till 7 så det är helt ok
    Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Oo nej, lilltjejen hade jätteont i magen nu innan hon somnade...hoppas hon inte blir magsjuk, det vore ju verkligen inte nån hit just nu (som om det någonsin är detRynkar på näsan)

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Härligt ames - hejja!

Loppan81 - Aj, din stackars krake!

Bumbi - då håller jag tummarna för att du INTE föder i morrn

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Grattis ames!!

Här (oxelösund/nyköping) går man på överburenhetskontroll i 41+3 och blir igångsatt i 42+0...

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

Oo nej, nu har ni hunnit skriva sådär mycket igen...jag måste hålla mig hemma så jag hänger medFlört

Har varit inne på förlossningen i dag - INTE för att jag haft några som hells tecken på värkar utan för att ta blodtryck och lämna urinprov och blodprov. Jag har haft lite högt blodtryck så bm sa åt mig att jag skulle höra av mig till fl om jag fick huvudvärk...vilket jag haft på kvällarna men även nu under dagen så jag ringde in och hörde och de tyckte jag skulle komma in. Blodprovet visade på någon ytte-pyttetendens till havandeskapsförgiftning men eftersom det (förhoppningsvis) är så kort tid kvar så är det nog ingen fara...bf+5 i dag...  

Elsa och Lovis mamma
  • doriah

I natt 12 minuter efter midnatt på bf +9 fick vi vår tredje dotter. Hon är naturligtvis fantastisk och väldigt lik sina storasystrar. 3735 g och 52cm. Håll ut nu, alla duktiga!

Elsa, Lovis och Ines mamma
  • doriah

åh, nu ligger jag hopplöst efter - jag hinner aldrig in här längre. Jag hejjar på er i alla fall och hoppas att bebisarna kommer snart!

Elsa och Lovis mamma
  • doriah
    Tuvaduva skrev 2012-02-08 08:51:07 följande:
    30/1 kom lill-bus till oss!
    Helt underbar! 51 cm 3840 g.
    snabb förlossning, hann inte få epidural

Algot/OtisGlad  (vad tycker du??)
    Grattis till alla oss i bebis-bubblan!!

Åh, båda är superfina men jag hejjar på Otis Grattis!
    Elsa och Lovis mamma
Svar på tråden Januaribebis 2012