• Wicky81

Januaribebis 2012

Hej alla !

Jag plussade i lördags efter fyra års försök...ÄNTLIGEN!

Så jag väntar mitt andra barn i slutet på januari :)

• Wicky81
    MissT skrev 2011-05-30 19:08:28 följande:
    Åhhhh stort grattis Vad roligt!
    shadowstorm skrev 2011-05-30 19:10:10 följande:
    Men grattis :) Vilken lycka det måste vara för er :)
    Men tack snälla ni Solig

Har en väldigt MF- ångest just nu men jag tar en dag i taget...

Kram
  • Wicky81
    roxylady skrev 2011-05-30 21:03:17 följande:
    När började alla må illa här?
    Jag mår ganska illa redan. Inte så jag spyr men så pass så allt står  mig i halsen....
  • Wicky81
    Butikslager skrev 2011-06-02 12:10:56 följande:
    Angående det här med "vill ha en flicka"-trådarna.

Jag stör mig brutalt mycket på människor som inte vill ha barn i december! Som hoppar över ÄL kring februari-mars-april för att "slippa" få barn i december. För det är ju så hemskt med stackars decemberbarn.
    Dom vill gärna ha barn och har försökt länge, men hoppar över för vem vill ha ett barn född sent på året?

Jag själv är född i december och har aldrig lidit av det. Visst, det kanske var tråkigt när alla i klassen fyllde 18 utom jag, men se, december kom (fort) och jag blev också 18 tillslut! Nu är det väldigt skönt att fylla år sent :)

Jag ställde frågan i någon tråd om vi som är födda i december är mindre värda eller något. Det var ingen som hade ett svar på det. Men tydligen är det väldigt synd om oss stackare.
    Jag kan villigt erkänna att jag en gång i tiden var väldigt kräsen när mina barn skulle vara födda....det skulle inte vara på min födelsedag eller runt jul, hemska tanke! :P

Men efter att ha kämpat med att få barn i snart fyra år har jag kommit underfund med att bara det blir ett barn ger jag blanka fan i rent ut sagt när det kommer. Jag skulle bli överlyckligt vilket som.......
    Så jag kan oxå villigt erkänna att dom här "jag vill ha flicka/pojke - trådarna stör mig oerhört mycket. Var glad om det tar sig alls för det kanske aldrig blir som man planerat...................
  • Wicky81

Hej alla!
    Är inte så aktiv här men jag följer er alla...
    Beklagar till er som fått MF....vet precis hur det är å känns.

Jag är i v 8+1 än så länge (tiden går så långsamt)
    Men i tisdags var jag på Hälsosamtal på MVC som gick bra. Pratade med en jättetrevlig barnmorska i min egen ålder. Ska dock få en annan barnmorska som vi hade när jag väntade dottern och som vi gillar skarpt. Så än så länge känns allt bra.
    Kunde dock inte fjäska till mig ett VUL, inte förrän runt v12 gör dom tidigast, fastän jag hade starka argument för att skicka mig på Gyn på en gång ;) :P
    Men hon förstod min oro osv men bad mig ta det lugnt och ta en dag i taget och verkligen tänka positivt och ta hand om mig själv.

Kram tll er alla! Trevlig midsommar!

• Wicky81

Happ....min navelpiercing gick nyss sönder när jag var i duschen...suck...tecken på att jag ska ta ur den eller vad? :P
    I-landsproblem jag vet :D

Föressten...min BM på MVC ringde här om dagen och berättade att mitt skydd mot Röda Hund (vet inte vad det heter på läkarspråk) låg på gränsen så jag skulle undvika folk med konstiga prickar :/ öööh ok....
    Så jag blir nog vaccinerad nång gång efter bebisen är född....
    Nån som vet nått om detta??

• Wicky81
    Carolaj83 skrev 2011-07-14 20:16:23 följande:
    min bm ringde idag o svaren från alla prover på inskrivningen hade kommit, måste ta levaxin nu. 
    när jag läste om symtom stod det nedstämdhet bla....hoppas de är därför jag kännt mig lite nere 

npågon mer som måste ta levaxin, eller gjort tidigare graviditeter? 
    Jah har ätit Levaxin i ett och ett halft år nu...upptäcktes när vi påbörjade utredning om barnlöshet. Tog nya prover hos BM och fick öka dosen då jag låg lågt...
    När jag började läsa om mitt problem med sköldkörtelhormonet så stämde många symtom in på mig och jag mår mycket bättre idag :)
    Så undrar du nått så hör av dig ;)
    erajka skrev 2011-07-14 20:20:01 följande:
    ja hade tveksamt skydd mot röda hund...
    Jag med!
    Snacka om att jag var nervös när dottern fick virusinfektion i halsen samt full i virus-fläckar på kroppen. Men hon är så klart vaccinerad så jag tänkte att det måste ju vara lugnt. Nu mår hon så klart prima och varken jag eller sambon drabbades av samma. :)
  • Wicky81

Nu är jag också äntligen inskriven på riktigt på MVC :D

Men inget KUB eller Nupp test
    Har jag TUR tar dom in mig på ett tidigare ultraljud men jag skulle inte hoppas på för mycket, annars blir det standardultraljud som vanligt.

Så här är det ganska hårt...

Ska ta diverse prover från och till..
    Ska heller inte träffa min BM igen förrän nästan i slutet på september....

• Wicky81

HURRA!
    Gyn ringde i dag och dom har godtagit min önskan om tidigt ultraljud!
    Så kl 9 i morgon får vi se en lite krabat :D

• Wicky81

Fick se en fullt livlig krabat idag som gjorde kullerbyttor för mamma och pappa och fäkta för fullt med små händer. Hjärtat slog fint. Storleken stämde bra samt att tiden stämde bra.
    Så nu ska jag andas ut och njuta av att va gravid :D
    {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Januaribebis 2012