• Wicky81

Januaribebis 2012

fabler skrev 2011-10-29 19:26:10 följande:
    har du en vetekudde för de är de bästa när jag har ont i ryggen.
    Ja en sån har jag och den är underbar :D
    Tyvärr lindrar den inte så mycket som jag hade velat men den är skön i allfall
  • Wicky81

Jag sover helst på höger sida...vänster sida och rygg funkar inte lång stund.
    Tråkigt bara då det resulterar i stel och bortdomnad kropp när man ligger så länge på samma sida :P

Jag har gått upp ca 6-7 kg...gick upp 16 kg med dottern så jag tycker min viktökning är lite..men men..har ju en stund kvar så jag har räknat ut att går jag upp ett kg i veckan så är jag är uppe i ca 16 kg på slutet sen.
    Jag som nojjar över allting är nervös hela tiden att jag inte går upp som jag ska osv osv, att inte magen växer...
    Men min BM är nöjd så jag får tro på det så jag försöker släppa det och bara njuta...
    Fattar inte att jag är så orolig av mig......eller jo på ett sätt vet jag varför men jag tycker att jag borde kunna släppa allt när kunniga och utbildade människor som har hand om en tycker att allt flyter på bra och jag har en normal graviditet.......

Till nått annat:
    Nån som drömmer mycket nu om bebisen eller nått relaterat till den?
    Har drömt om det tre nätter nu tror jag....Allt från att jag föder ut en typ 10 cm liten krabat till att jag har fullt upp med amning :P
    Har så starka drömmar så nu sist fick jag lixom en full bild av hur han kommer se ut (eller som min hjärna inbillar mig i allfall :P). Han var sååå fin men med lite mörkare hår än oss andra lintottar (mest blondiner ganska långt bak i generationen på båda sidor)

ujuj hur det kan bli :D

• Wicky81
    nya mamman skrev 2011-10-31 20:44:44 följande:
    Jag drömmer varje natt känns det som. Ibland kommer jag ihåg och ibland inte... oftast drömmer jag om bebisen men ibland drömmer jag oxå knäppa saker om min sambo!
    Kan hålla med om att man i mellanåt drömmer så konstigt om allt....ibland blir man ju nästan rädd för sig själv :P
    Cia80 skrev 2011-10-31 20:51:17 följande:
    På tal om drömmar så drömde jag i natt att jag var med i typ en zombie film. Det var zombiesar överallt, lite läskigt måste jag erkänna. Men inte så att jag vaknade av det.

Usch, nu ikväll när jag gått så är det som att det ilat ner mellan benen. Väldans obehagligt och så ser det ju ut som att jag typ bajsat på mig när jag går   
    Usch för zombis :P värsta jag vet!

Min kära son tror jag ligger så hemskt långt ner så här om dagen sparka han mig så jag tror en fot skulle komma ut ja du vet var nånstans.....mot äggstockarna eller nått där nere...sjukt ont och obehagligt så det slutade med att jag putta lite på magen och tröck lite så han gav sig efter ett tag
  • Wicky81

Shit!
    Fyra veckor kvar på jobbet :o

Hur långt har ni kvar och hur många av er har redan gått på gravidledigt?

• Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-02 19:34:41 följande:
    Jag jobbar fredag denna veckan och sen 3 dar nästa vecka. Sen får jag gå hem :) Så fredag nästa vecka är min sista dag :D
    Känns konstigt va?

Själv är jag helt slut så jag kommer tycka det kommer bli sååå skönt..
    Men samtidigt kommer det ju kännas konstigt att inte jobba och inte va med jobbarkompisarna.....Men jag kommer nog springa in och säga hej till dom endå i mellanåt :D
  • Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-02 19:55:49 följande:
    Nja, jag har ju vart mammaledig till slutet på augusti i år och sen blev jag halvtidssjukskriven i mitten på september så jag har inte hunnit komma in i jobbet. Har jobbat en del under mammaledigheten men bara nån månad här och där eller en dag i veckan under en period. Men det ska bli skönt för jag har så ont när jag jobbar och står och går hela dagarna. Med förra jobbade jag hela graviditeten och gick bara på 1/4 dels havandeskapspenning i slutet och gick hem 2,5 vecka innan bf och han föddes på bf. Det var riktigt tufft och hade aldrig klarat av det denna grav. Denna gången har jag fått full hp (eller graviditetspenning som det heter numera). Är det ditt första barn? :) Vad jobbar du med?
    Ahaaa på så vis....:)

Nä detta är mitt andra barn och jag jobbar inom vården, anställd på ett boende/hemtjänst....Så med allt vad det innebär tar det musten ut mig. Har oxå jätteont och är sjukskriven 50% nu fram tills gravidledigheten....
    Med dottern gick jag nog hem en månad innan BF men mådde mycket bättre med henne än vad jag gör nu.
  • Wicky81
    Krikiz skrev 2011-11-03 05:39:40 följande:
    Fick brevet förra veckan om att min GP är beviljad, så fr.o.m. 28/11 får jag njuta av hemmets lugna vrå   Blir alltmer besvärad av foglossningarna bak i ryggen, så jag är mer än avundsjuk på er som går hem inom den närmaste tiden
    Gu va skönt! Jag väntar på besked och är jättenervös...
    roxylady skrev 2011-11-03 00:20:08 följande:
    Vill också vara hemma. Men man har ju till nyårsafton kvar. Är nog ensam om det här inne nästan nästan tror jag;)
    När har du BF?
    minjalin skrev 2011-11-02 20:54:42 följande:
    Okej. Hur gammal är din dotter då? :) Oj, förstår det. Det är tufft att jobba med det! Skönt att du fått graviditetspenning. Jag mådde också bättre förra gången, eller i alla fall fysiskt. Mådde sämre psykiskt dock.
     Min dotter blir sju i mars.
    Har inte fått GP beviljad än så jag håller tummarna, så inget är säkert än...Kanske får jobba hela tiden ut :P
    Skönt att du slipper må dåligt psykiskt den här gången. Vet inte hur du känner men det fysiska kan man ju lindra och så på olika sätt medans det psykiska är värre....
  • Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-03 10:08:11 följande:
    Du får säkert beviljad. Har aldrig hört om nån som jobbar inom vården som inte fått det :) Ja, jag har börjat må lite dåligt vissa dagar så jag känner noll motivation och orkar ingenting typ men det är i alla fall inte varje dag hela graviditeten som det nästa var förra gången. Hatade att vara gravid förra gången, men nu njuter jag fastän det är en hel del krämpor. Mina krämpor går inte att lindra så mycket men dom är lättare att hantera när man inte mår dåligt psykiskt så på så sätt känns det lättare :) Har åderbråck i underlivet som börjar bli värre nu när bebis tryckt sig ner och dessutom börjar bli tung, (Gör sjukt ont när man står nån längre stund eftersom det är helt svullet och deformerat typ) ett ljumskbråck på ena sidan, foglossning, jobbigt att andas liggande, mycket sammandragningar och börjar bli trött i rygg och revben. Men foglossningen är i alla fall bättre nu än vad den var när den började så det är ju alltid nåt :) Sen är jag glad att allt ser bra ut förövrigt med blodtryck och blodsocker och sånt som vissa i tråden har massa problem med. Får hålla tummarna att urinodlingen inte visar nåt heller. Är mest nervös över att få GBS denna graviditeten också för då kommer jag vara orolig att inte hinna in för antibiotika under förlossningen. Första förlossningen gick fort för att vara förstföderska (5 timmar från första riktiga värk, men bara 2 timmar som verkligen gjorde ont) Men ingen idé att bygga upp massa i onödan innan man vet :p

Hur mår du och så? 
    Usch åderbråck där nere låter absolut inget kul. Kan föreställa mig att det måste göra jätteont och vara besvärligt :S
    Men det är bra att du försöker njuta och se det positiva :)

Jo då jag mår ganska bra förutom värken. Idag tex har jag skitont fram i blygdbenet om man säger så jag antar att det är foglossning även där nu :P Kan ju knappt gå....är ju värre än det jag har i höfterna och ryggen :O
    För övrigt ser även mina prover bra ut, socker, blodtryck, urin, järn osv...var lite låg i blodtrycket ett tag men det var bättre sist jag tog det så det är ju bra. Känns även skillnad då jag inte får yrsel så fort jag reser mig :P
    Äter Levaxin och medicinering av det ser oxå bra ut, jämt och stabilt :D
    Det jag kan tycka är att tiden springer iväg rent allmänt och att jag inte hinner nånting. Tycker det är massor kvar att inhandla till bäbisen och inget namn har vi...suck!
    Men jag/vi har väntat på denna bäbis så länge så jag försöker njuta jag med så mycket jag bara kan denna tid och längtar efter honom så mycket :)
  • Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-03 17:36:23 följande:
    Nä det är ingen hit. Fick det förra gången med men då kom dom typ 10 veckor senare än den här gången :P Men det är tur att dom oftast försvinner efter förlossningen i alla fall :)

Usch, foglossning fram är hundra gånger värre än bak! Hoppas det lättar för dig snart i alla fall! Det är fördelen med foglossning, att det faktiskt kan bli bättre. Lågt blodtryck är ingen hit, men nästan hellre det än högt i alla fall för det är ju inte farligt, men jobbigt.

Ja usch vad fort den här graviditeten går. Den förra sniglade sig fram men nu när jag har barn tycker jag tiden går ruggigt fort :p Namn har vi klart och det mesta har vi ju kvar sen sonen, plus köpt lite grejer så som ståbräda och lite kläder och så, så det mesta är nog färdigt nu skulle jag tro. Tog det lång tid för er att bli gravida?
    Ja fick ringa 1177 nu och fråga om jag fick ta en starkare tablett och det var ok...för det gick inte längre..så nu har det värsta släppt tack och lov så jag kan nog kunna sova i natt.....Men tror sonen fick en kick där inne för det var väldans liv en stund :P

Ja vi har oxå det mesta så men iom att vi får en son nu känns det som man får börja om lite endå just med kläder och så. Gubbens lillasyster har lånat oss massa kläder så vi klarar oss :D Men ska väl shoppa loss mer senare....Vi har bland annat bilstol (babyskydd) att köpa samt en åkpåse till vagnen...

Det tog oss fyra år att bli gravida....Slutade med piller -06...fick MA i augusti -07 och sedan inget.....
    Gå gärna in på min sida och läs min blogg om det hela...Har bloggat en del här från och till om våran kamp dessa år. Så som sagt läs gärna ;D
  • Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-03 20:01:42 följande:
    Usch, så ont har inte jag haft så jag ska inte klaga :P

Okej. Blir nog lätt så när man har en tjej, att man köper så mycket tjejiga kläder. Med pojkar är de könsneutrala kläderna roligare än de pojkiga kläderna. Eller i alla fall enligt min åsikt så vi har mest könsneutrala kläder. Men nu när jag snart får börja handla på pojkavdelningen istället för babyavdelningen så är det svårare för då är det mesta pojkigt. Han är ganska liten för sin ålder så han har fortfarande 86 i kläder men snart blir det ju 92. Sen har vi kvar babyskydd och vagn och så sen sonen eftersom det inte var så längesen han föddes.

Oj, vad jobbigt att kämpa så. Ska läsa nån dag :) Fick ni kämpa lika länge med dottern? Följer den dokumentärserien på trean som handlar om par som har svårt att få barn.
    Skönt när man har det mesta så man slipper stressen över att införskaffa allt. Då har man ju redan det mesta.
    Jag gjorde ju så att jag gav ju bort allt till gubben syrra (hon fick barn i april i år) för jag ansåg att här blir det ju inga barn endå....Och vad händer??! Så här stod vi först och hade lånat ut allt så det blev lite panik :D Men det fixade sig endå som tur var. Vagnen fick vi tillbaka då dom fixa en ny, sängen fick dom behålla så köpte vi en på blocket osv....

Ja det har tagit psykiskt i allafall på mig. Har tyckt det var jättejobbigt....gubben har varit mer avslappnad om det hela vilket på ett sätt oxå varit väldigt frustrerande för mig.
    Men det gick till en gräns som sagt då jag bara tänkte att nä nu skiter jag i allt, jag orkar inte.....Så det här med att man ska "sluta tänka på det" som alla sa åt mig (vilket irriterade mig till max, för det är inte så jävla enkelt att bara slappna av och sluta tänka på det) kanske endå på ett vis stämmer.....
    Det blir ju som en besatthet till slut....att varje månad ha stenkoll på mens, ÄL ja ALLT, man inbillar sig symtom osv...och så är det inget endå, och man blev lika besviken VARJE gång.....
    Så nu när jag plussa så jag fattade ju inte...trodde det var ett skämt, att jag gjort nått fel med testet. Och även nu när jag varit på två UL, magen växer och han sparkar så känns det fortfarande så overkligt allting
Svar på tråden Januaribebis 2012