• Wicky81

Januaribebis 2012

roxylady skrev 2011-12-05 22:45:55 följande:
    Funderar på det här med att sambo/maken inte får stanna på Falu lasarett.. jag har hört av ett par som var där att de skickade hem alla förutom dem med utländsk ursprung när dom hade fött.. undrar varför de delar upp folk på det sättet? Trodde alla skulle behandlas lika?
    Ja varför är det så??
    Är det nått med relgionen? Språket kanske?
    Tycker oxå att det låter lite konstigt.....
  • Wicky81
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:32:48 följande:
    ¨Vad tycker ni om Lea eller Isadore?
    Jag älskar namnet Leah och hade själv tänkt mig det som tjejnamn...
    Nu får får vi en son och det är sååååå jävla svårt.....Jag och gubben kommer inte överens...Har haft många förslag men inget passar min andra hälft....

Nu har jag fastnat för Jamie....
    Vad tycker ni om det?
  • Wicky81
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 14:53:36 följande:
    Hej, följer mest den här tråden! Är beräknad till den 31 januari, men har på känn att han kikar ut i februari....Tungan ute

Tänkte fråga om det är någon mer här som fått problem med att äta varm mat?  Jag måste låta middagen svalna för annars har jag sura uppstötningar och halsbränna resten av kvällen/natten!Obestämd Fick det så för kanske  två veckor sen, så känns som att det blir mer sallader eller yoghurt och flingor att äta här nu! Vilket ju inte är så dumt iofsGlad
    Halloj!

Jag hade också 31a januari som BF innan UL men blev framflyttad till den 3e februari :)

Angående varm mat så var jag sådan i början....kunde mest äta yoghurt och fil å sånt...Men nu är det väl stark mat som är värst tror jag....annars har jag inga problem längre....
    :)
  • Wicky81
    Frökensvensson skrev 2011-12-12 18:29:57 följande:
    Ok, tänk så annorlunda det kan vara! Upptäckte faktiskt förut att äggröra är inget problemTungan ute

Jag hade BF 2 februari först men blev flyttad till 31 Januari efter UL, vi bytte med varandra kan man sägaFlört hur har aptiten varit annars under graviditeten? Jag har varit så himla kräsen!
    Hahahah ja man kan verkligen säga att vi bytte :D Va lustigt :D

Jag är också väldigt kräsen och har varit hela graviditeten. Har stora problem med köttfärs och korv i alla volörer...Kyckling, fisk å kött funkar hur bra som helst. Men kall mat som sagt är bäst om jag får välja....en fräsch sallad är det godaste som finns....å sushi!! Tack och lov finns det sånt för gravida. Mackor med ägg och youghurt/fil har varit räddningen i mellanåt.
    Vet inte hur det är med dig men jag märker direkt när nån mat inte passar....stockar sig i halsen direkt och man sitter bara å petar och trycker i sig litegrann...så blir man hungrig inom en halvtimme igen i stället :P
  • Wicky81
    Frökensvensson skrev 2011-12-13 12:07:38 följande:
    Vad lustigt, kyckling har jag inte kunnat äta på hela gravidteten!

Ja, mackor är definitivt räddningen, vissa dagar känns det som att jag lever på mackor och yoghurt Tungan ute

Jo, jag märker med en gång om det är något jag inte kan äta! Som att tugga sågspån eller nåt, och hungrig snart igen!  haha. Och har fått världens sug efter glögg(tack och lov att det finns alkoholfri!!!)

Vet inte om det med maten påverkades av att han(bebisen) vände sig i magen för kanske 2 veckor sen, för det är efter det som jag inte kan äta varm mat! Han kanske sparkar rätt på magsäcken vem vetFörvånad
    Ja jag pimplar glögg för fullt. Hitta ett på Ica Maxi som är helt ok :) Vet inte vad det är för märke...

Det är väl inte omöjligt att bäbisen tack vare vändningen nu ligger och trycker på nånting så du känner som du gör för maten.....Det enda är att helt enkelt äta det man vill och är sugen på, huvesaken man får i sig nått. För saken blir ju inte bättre av att man måste tvinga i sig.....Så tänker jag i alla fall :)

Nån mer som har problem med andningen?
    Jag har verkligen skitjobbigt! Är flåsig jämt och det känns hela tiden som jag måste kämpa för att andas. Kan inte ligga på rygg längre då jag på bara några sekunder känner som jag ska svimma.....
    Att stå rakt upp och ner tex när jag skalar potatis eller liknande går inte utan måste sitta på en stol. Annars kommer den där svim-känslan.
    Tog upp det med BM sist och hon trodde dels att bäbisen trycker mot kroppulsådern samt att det blir press mot lungorna. Hon kände på magen längst upp typ vid mellangärdet och sa att jag var väldigt spänd där så hon förstod att jag hade svårt med andningen.
    Skitjobbigt!
    Är ju helt sjukt att man låter som man sprungit två mil när man bara pratar tex....Eller att jag inte kan skratta för jag får värsta hostattacken och då får kämpa efter luft. Kan inte heller sjunga utan att tappa luften.....
    Nån mer?
  • Wicky81

Äntligen!!!
    Nu är jag officiellt sjukskriven helt i stället för Gravidpenning som jag blev nekad...
    Så nu kan jag släppa det i allafall....
    Har gjort en överklagan angående GP men jag skulle få svar inom 6 veckor Förvånad Och det innebär att då har jag 15 dagar kvar till BF.....Helt sjukt!!!!

• Wicky81
    Syoss skrev 2011-12-14 18:41:47 följande:
    FK's handläggningstider är verkligen sjukt långa ibland! Men härligt att du blivit sjukskriven istället :)
    Jag blev också nekad GP, min överklagan tog 2 veckor bara och även den blev nekad. Men jag är också sjukskriven nu istället för GP :)
    Ja jag fattar inte hur dom kan ha sånt system!
    Jasså du blev oxå nekad? Vad jobbar du med å så då`? Å två gånger avslag...jag hade varit vansinnig....
    Men som sagt...tack och lov att det löser sig endå :D
    För jag hade gått in i väggen eller nått om jag skulle behöva fortsätta jobba
  • Wicky81
    Syoss skrev 2011-12-15 12:10:12 följande:
    Jag jobbar på en Burger King-restaurang. Både jag och chefen skrev ner väldigt detaljerat hur mycket stå, gå, lyft, böjningar, jobb på trånga ytor, ensidiga rörelser som jobbet innebär. Och även att rasterna ofta uteblir för att det är för mycket att göra. Men icke. Inte ens 1/4 nedsatt arbetsförmåga ville dom godkänna.
    Så jag är glad för att jag är sjukskriven istället, hade aldrig orkat med att jobba :/
    Vad jobbar du med?  
    Ja fy att jobba inom den branchen kan ju inte vara lätt heller som gravid :o Jag som kund ser ju till och med hur alla springer där bakom....Kan bara tänka mig hur jag skulle se ut om jag jobbade så med tanke på att jag inte kan stå upp i mer än 5 minuter, snyggt mottagande av kund av nån som lixom hänger över kassan och flåsar fram ett "vad får det lov att vara"

Själv jobbar jag inom vården ca 80% och jag antar att dom flesta är insatta i hur det är (nej ryktet om att vi personal bara sitter och fikar stämmer inte :P Åtminstone inte där jag jobbar)
    Och jag har ALDRIG hört eller varit med om att någon inom detta yrke blivit nekad så jag var ju jättestöddig först och trodde att det inte skulle vara några som helst konstigheter.....shi fick jag!

Det är ju helt sjukt som ni alla berättar att andra inom era yrken blivit beviljad men inte ni.

MEN jag har för mig att jag läst nånstans att dom godkänner bara en viss %....men detta får man ta med en nypa salt då jag inte minns vart jag läste det och kan hänvisa till en källa. Men jag har i bakhuvet att jag läste det nånstans och att jag då sa högt att jag fick väl hoppas att någon annan som behövde det fick sin ansökan beviljad i stället för mig :P
  • Wicky81
    riparbella skrev 2011-12-15 20:26:08 följande:
    Någon som vet hur det har gårr för Yrla som åkte in til förlossningen härom natten?
    Tyvärr inte....
    Vi mejlade här på FL en tag men sen har jag inte hört nått.
    Hoppas inget allvarligt har hänt och att alla mår bra...
    Hon åkte in med SD och blödning va?
Svar på tråden Januaribebis 2012