Frökensvensson skrev 2011-12-13 12:07:38 följande:
Vad lustigt, kyckling har jag inte kunnat äta på hela gravidteten!
Ja, mackor är definitivt räddningen, vissa dagar känns det som att jag lever på mackor och yoghurt
Jo, jag märker med en gång om det är något jag inte kan äta! Som att tugga sågspån eller nåt, och hungrig snart igen! haha. Och har fått världens sug efter glögg(tack och lov att det finns alkoholfri!!!)
Vet inte om det med maten påverkades av att han(bebisen) vände sig i magen för kanske 2 veckor sen, för det är efter det som jag inte kan äta varm mat! Han kanske sparkar rätt på magsäcken vem vet

Ja jag pimplar glögg för fullt. Hitta ett på Ica Maxi som är helt ok :) Vet inte vad det är för märke...
Det är väl inte omöjligt att bäbisen tack vare vändningen nu ligger och trycker på nånting så du känner som du gör för maten.....Det enda är att helt enkelt äta det man vill och är sugen på, huvesaken man får i sig nått. För saken blir ju inte bättre av att man måste tvinga i sig.....Så tänker jag i alla fall :)
Nån mer som har problem med andningen?
Jag har verkligen skitjobbigt! Är flåsig jämt och det känns hela tiden som jag måste kämpa för att andas. Kan inte ligga på rygg längre då jag på bara några sekunder känner som jag ska svimma.....
Att stå rakt upp och ner tex när jag skalar potatis eller liknande går inte utan måste sitta på en stol. Annars kommer den där svim-känslan.
Tog upp det med BM sist och hon trodde dels att bäbisen trycker mot kroppulsådern samt att det blir press mot lungorna. Hon kände på magen längst upp typ vid mellangärdet och sa att jag var väldigt spänd där så hon förstod att jag hade svårt med andningen.
Skitjobbigt!
Är ju helt sjukt att man låter som man sprungit två mil när man bara pratar tex....Eller att jag inte kan skratta för jag får värsta hostattacken och då får kämpa efter luft. Kan inte heller sjunga utan att tappa luften.....
Nån mer?