minjalin skrev 2011-12-21 21:04:20 följande:
Har du provat rhinocort aqua? Det är en receptfri kortisonspray som vart min räddning denna grav för jag fick gravnästäppa nästan direkt när jag blev gravid. Med sonen kände jag inte till den och knarkade nässpray sista 3 månaderna. Jag kör på det och nosoil (man blir ju lätt torr i nässlemhinnorna nu i slutet så jag använder det för att smörja lite. Jag får köra med barnnäspray innan jag lägger mig nu ibland men det är ingenting mot hur det var innan jag började med rhinocort. Jag blöder också lite men mer att det kommer lite blodiga snorkråkor när jag snyter mig, men blöder inte riktigt näsblod. Har hänt en gång för nån månad sen bara. Då började jag störtblöda ur ena näsborren men det är det enda. Hoppas det kan funka bra på dig med :)
Hhhmm Rhinicort aqua....har inte hört om den TROR JAG, ska kolla upp den :)....har en nässpray med saltvatten (vet inte märket just såhär men dom visa på reklam på TV ett tag) men det hjälper inte ett skit! Visst att den kanske är mildare mot näsan såklart men mot nästäppa får den inte godkänd av mig. Nozoil har jag oxå hemma men använder den inte men ska kanske börja gör det nu då.
Jag blöder riktigt....så ibland när jag tex nyst och tror först att det rinner snor ur näsan och man ska springa och torka sig osv så upptäcker man att man är full i blod......skitdrygt!
Men jag ska följa ditt råd...Tack! :D